• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

men 1 dl guacamole är ju inte så mkt??? eller?? kanske beror på hur stark den är

• viktualia

Storasystern - en deciliter guacamole är ju en baggis.. ha ha.. jag kan nog få i mig 4-5 innan det blir för mycket.. mums!

• Storasystern

Shit girls! Jag är impad! Gillar visserligen Guacamole, men i lite lagom mängder!
    Fast avocado är ju hälsosamt.... ;)

• pirr!

Blev förfärligt hungrig nu bara!! Tappar ju alla rutiner nu när man är hemma.. Har faktiskt en halv avocado... mmmm blev inspirerad!
    Snart så- nä, jag vet den ser ut som en kundvagn, men det är lite det som är charmen

• Moppy

Nenne: mensvärk är ju ett symptom helt klart (ajja bajja moppy INTE snacka symptom ;))

Pirr - *nyfiken* vilken typ av rubbningar kan dina förhöjda värden ge? Har du i så fall brist på ngt hormon eller vad? Jag är ju lite inne på att jag har brist på gulkroppshormon eftersom jag har kort mellan ÄL och mens...

• pirr!

Hmm, hittade inga övertydliga svar, men Prolaktin är ett hormon som är knutet till mjölkproduktionen och detta hormon stiger vid graviditet men även vid rubbningar av hypofysfunktionen, tex pga tumör (dock en godartad som kan medicineras bort) TSH, är knutet till sköldkörtelfunktionen, och óm jag inte missförstod kan en höjning av detta ge påverkan på bla ÄL.
    Sökte på google och sjukvårdsupplysningen.
    Det stod även om gulkroppshormon där minns jag!

• pirr!

Trodde också att det var brister på hormoner som kunde ställa till det, men även förhöjda värden kan vara ett problem!

• Moppy

Tack Pirr, ska googla lite på det när jag kommer hem ikväll!

Hur länge är det nu ni har försökt?

• pirr!

Sedan september! Känns som en evighet..

Ni då?

Svar på tråden När märker man av det?