• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Frågan är hur länge man tror sig kunna jobba. Man vill ju ha så mycket tid som möjligt efteråt med barnet, inte slösa tid på att sitta hemma och vänta. Å andra sidan måste man ju orka jobba också, man kanske har ont och inte klarar att ta sig till jobbet, jag kan inte riktigt föreställa mig hur hemskt det kan bli! Kan magen växa så himla mycket mer undrar man men det ser man ju på alla höggravida att det kommer den att göra! Jag måste bestämma mig när jag vill att min vikarie ska börja, knepigt tycker jag.

• Snart så....

Näää kom just tillbaka :D

Pirr, om det ändå vore så väl att man kan använda en gummisnodd

Jag är beräknad till 17 augusti men det kan ju ändas hela tiden. Ska be läkaren kolla imorgon och sen får man väl ytterligare datum när man gör kollen v18-20.

• Snart så....

Brudsommar, när ska du ha?
    Jag planerar att vara ledig några veckor kring midsommar och sen kanske jobba slutet av juli (lugnast på jobbet)

• pirr!

Kan förstå att det är lurigt. Många går väl typ två veckor före beräknat datum.Men sen vet man ju aldrig när det dimper ner. En vännina hade mycket problem med sammandragningar sista 6 veckorna, men från den dagen hon slutade gå till jobbet lugnade det sig och barnet kom ett par dagar efter beräknat datum.

Inom min bransch kan man få havandeskapspenning och därmed ledigt två månader före beräknat datum.. känns skönt om man mår dåligt, men kanske blir man lite rastlös

• pirr!

Snart så.. låter som en bra plan. Har du gått upp mcyket? (oj, får man fråga så??) Svara om du vill

• BrudSommar2006

Är också tillbaka från lunch nu.

Jag är beräknad till 28 maj. Så det blir väl säkert i juni med min tur. Hur länge är det de låter en gå över tiden, är det två eller tre veckor?

• Snart så....

pirr, hahahah MASSOR tror det är nästan 10 totalt
    fast då hade jag lagt på min några kilo under babyverkstaden, vi käkade ju gott och drack massa vin :D
    Aja sen mådde jag ju illa och enbart äta hjälpte så nu sitter man här stor som ett hus :(
    Nu mår jag bättre så passar mkt mer vad jag äter osv så borde inte gå upp så mkt till ÄN.

• pirr!

Okej, förstår din kommentar om gummisnodden.. Tur att det finns MUDDAR!! Det har jag kört med i flera år (utan gravidmage!!) - såååå skönt om man inte gillar glipor!

• Snart så....

Det sjuka är att det nästan bara satt sig på magen, alla byxor sitter bra i ben och rumpa men gå inte att stänga.
    Kanske nått kilo på brösten oxå moohahhahaha som min sambo gillar enormt :D

• pirr!

Fast nu är jag helt redo för mudd OCH gravidmage!
    Usch känner att det blir en jobbig väntan på BIM. vet ju för första gången att vi hade sex kring ÄL och även om det bara blev böj-dagen och dagen efter så börjar man ju hoppas, trots brev från gyn-undersökningen samma dag som meddelade höga nivåer av vissa ämnen.

Hoppet är verkligen det sista som överger..

Svar på tråden När märker man av det?