• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • _koko_

snartis - så kanske det var. :) Fick nyss leveransrapport, så mobilen är på nu iaf. :D

Ja, det var skönt faktiskt, skönt att bara vara förkyld och inte influensa-döds-sjuk som jag varit några gånger förut.
    Funderade ett kort ögonblick på att vara hemma idag också, men det hade inte varit riktigt ärligt...

• mugglesfan

Trist att du ramlade (igen) Brudsommar - du har verkligen haft otur! Allt verkar komma på samma gång (din farfar) också...

Jodå jag ramlade nog bara 2 ggr men då väldigt lindrigt Kunde inte hålla mig ifrån svart och puckel riktigt heller men det gick bra... Fast jag åkte allt lite försiktigare än förr...

Men herregud vad vi har svullat! Våra medresenärer hade köpt mängder med chips/ostbågar/godis och läsk och det blev våfflor i backen också. Uj, jag har gått upp minst 2 kilo sedan jag blev gravid. Nu blir det till att skippa allt onödigt och öka salladskvoten denna veckan!

Jag vågar inte heller heja på några plussare längre men vad konstigt Nenne att du inte fått tantbesök än?!

• Moppy

Sweet borde väl BIMa snart också! Känns som vi blir färre och färre kvar i BIM-träsket... (vilket givetvis är positivt!)

• Moppy

Bra att ni inte hejar på oss BIMare. Jag ligger verkligen lågt denna omgång med alla (inbillade) symptom jag känner. Har inte ens snackat med maken om dem, eftersom jag trots allt inte har några förhoppningar. Visst är jag duktig!

• BrudSommar2006

Nej, det har vi ju sett nu att det inte är någon idé att skruva upp förväntningarna för tidigt men jag håller mina tummar här lite tyst för mig själv så länge, det kan väl aldrig skada...

Ja, lite otur har jag nog haft men jag börjar tro att jag antingen är väldigt klantig eller är född med ovanligt runda fötter under.

• mugglesfan

Jätteduktigt Moppy! Och jag läste om ditt gladare positivare jag också

Idag har jag för första gången satt ett litet hårband (bästa gummibandet jag hittade) i jeansknappen. Jag kan nog knäppa dem men det känns så obehagligt när det spänner mot magen. Jag har maskerat med ett bälte... Tidigast nästa vecka efter NUPP är det officiellt på jobbet. Jag hinner nog tyvärr inte ha utvecklings-/lönesamtal innan jag får lov att avslöja det. Men jag tänker faktiskt säga till min chef rakt ut att jag hoppas att det inte påverkar min lön, får se om det ger ngn effekt.

Ja ja nog om det. Jag tycker iofs att det känns som lika många BIMare som förut - vilket ju måste vara så eftersom ingen plussat sedan nyår! Det är ju helt otroligt. Men det blir väl en ketchupflaska i feb istället?!

• mugglesfan

Sticker FruLlan imorgon?

När sticker Page? Och Nenne?

Vänner-fan förresten: vill du vara med när jag och Cicci käkar middag ihop 21/2 (prel)? Även ni andra göteborgare är medbjudna såklart!

• pirr!

Men det är ju så lätt att få hopp när man hör om alla symtom, och så vill vi ju alla att vi ska lyckas med vårt "mission"! Men det har varit väldigt tomt på pluss-fronten sista månaden.
    Jag BIMar i början av nästa vecka.. typ kring alla hjärtans!

Hur går det Nenne?

• pirr!

Muggles-
    just det kan jag (lite naivt- jag medger) se fram emot. När det börjar puta och gummisnodden ersätter knappen..

När är ni beräknade alla plussare?

Svar på tråden När märker man av det?