• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

God morgon! Har haft en usel helg, i fredags dog farfar efter flera nätters vaka på Danderyd, i lördags halkade jag och ramlade och slog mig fast jag bröt inget tack och lov, kan inte lyfta vänster arm nu, och i går slog dunderförkylningen till så egentligen hade jag gärna varit hemma idag med har inte riktigt tid.

Snart så, var det inte du som skulle ha tjejmiddag eller har jag blandat ihop det nu? Jag beundrade dig verkligen då, själv har det inte blivit mycket matlagning sedan plusset och det känns inte lockande nu heller. Teutonia ska vara bra vagnar förresten, vi funderade åt det hållet också innan vi fick vår.

FruL, skönt att det slutat att göra ont, hoppas att allt är bra nu.

Nenne, jag håller tummarna för dig, det behövs ett plus i tråden nu!

• Storasystern

BrudSommar, det där låter riktigt jobbigt!
    Jag hoppas att du är hemma och kurerar dig idag! Te i soffan och några riktigt dåliga såpor kanske gör susen! Krya på dig!

• Storasystern

Nenne, det borde onekligen vara dags för tantbesök nu.... Men jag hoppas att hon håller sig lååångt borta och att det har blivit en liten böna istället! :)

• BrudSommar2006

Ja det hade varit skönt att få vara hemma men det är för mycket att göra på jobbet tyvärr. Den här och nästa vecka blir det inte tal om att vara hemma, sedan blir det nog bättre. Då ska jag försöka koncentrera mig på att hitta en vikare medan jag är borta, det kan vara lagom att pyssla med det sedan känns det som.

Vi har i alla fall beställt ny bil så vi får plats med barnvagnen så det var en bra sak vi fick gjort i helgen åtminstone.

• Snart så....

Brudsommar, låter som du haft en riktigt urusel helg. stackars dig som inte kan vara hemma.
    Jo det var jag som hade tjejmiddag i fredags, det blev lugnt och soft. Satt och gaggade till 24 så det blev en tidig kväll. Jag lagade heller inte mat i början men har börjat laga sen några veckor tillbaka. Känns bättre att veta att det är bra mat man äter nu än skräp ute.

Vad har ni beställt för vagn? Vi har tur Teutonia får plats i vår bil så vi slipper byta :)

• Snart så....

Var och fikade hos vänner igår och fick massa tips vad man måste köpa först och vad man kan vänta med. Det blev en gedigen lista
    vi kommer nog försöka handla allt innan jag går på mammaledighet iallafall, så slipper man dyra utlägg när man får mindre pengar.
    Min kompis ska hänga med när jag ska shoppa loss under våren, så får man hjälp och tips om var det är billigast.

• BrudSommar2006

Jag är full av beundran över er som börjat laga mat igen. Jag skulle inte bli dålig av att laga mat nu men jag har ingen aptit och ingenting känns det minsta gott.

Vi velade mellan Teutonia och Brio och hade i det närmaste bestämt oss för en Brio Happy sittvagn med mjuklift för att det skulle bli så smidigt som möjligt men nu fick vi en vagn av bekanta som inte orkade försöka sälja den så nu är det en några år gammal Brio duo variant som gäller, blir säkert bra hursom. Tror inte att vare sig jag eller den lille kommer att uppleva något större trauma av att den är lite sliten.

• Snart så....

Brudsommar,
    Ja vi ska beställ sittvagn med mjuklift, hade vi inte fått detta visat för oss så hade vi säkert köpt en vagn med en ligg & sittdel för mkt mer pengar.
    Vi tittade på Brio men fastnade för flexibla framhjulen & vändbara handtaget som Teutonia hade.

• mugglesfan

Tillbaka från en underbar helg i Trysil; bra snö, superskidor och härligt mysigt umgänge. Det enda som var lite tråkigt var afterskin - det ÄR roligare med AS när man får dricka pilsner.

Men vad läste jag igår i bilen: Mindre har fått mens?! Mycket underligt med tanke på alla symptom (nidblödningar mm)! Jag blev riktigt ledsen, känns som man är lika engagerad som om det varit en nära kompis. Och förvånad. Jag undrar nästan om det inte var ett tidigt MF iaf? Det verkar konstigt att alla de symptomen skulle vara inbillade?! Och så har jag dåligt samvete för att jag var med och haussade upp förväntningarna Det enda jag kan säga är att jag förstår hur det känns när mensen kommer (vi är ju några här som varit med om det själva). Men det hjälper ju inte så mkt tyvärr Hoppas du orkar komma tillbaka Mindre!!! Men börjar det inte bli lite väl trångt under deppmanteln nu - hon har strålande tider tantjäveln...

• BrudSommar2006

För oss var det enda viktiga med hjulen att alla är lika stora så att den inte fastnar i snön men vändbart handtag hade vi nog också tagit, de finns ju på Brios också.

Jag har också en lång lista på allt jag tror mig behöva men har inte riktigt orkat ta tag i handlandet riktigt än eftersom vi har haft leta hus och bil som projekt. Men vissa saker är det ju lång leveranstid på så snart får man väl göra ett ryck.

Svar på tråden När märker man av det?