• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Storasystern

Nä hörni! Nu är det dags att ta helg! :)

Ha en trevlig och produktiv (plussitiv?) helg på er!

• Moppy

Jag ska också dra mig hemåt, via after work här på jobbet med viiiin och snacks!

Ha en bra helg alla!

• sweetstreet

Buhuuuuuuu! :(

Har alla gått hem nu när jag äntligen har tid att surfa in på tråden???? Snopet....

Jaja.
    Vill iallafall skicka SUPERVARMA GOSEKRAMAR till Mindre!!!!!!!!!!!

FYYYY vad jag blev ledsen! Jag var ju så säker. Mycket mer säker än jag varit när jag själv varit nära bIM. Tja, utom den gången jag gick en vecka över tiden såklart. Då var jag också säker, men tror det var ett tidigt MF eftersom jag hade en väldigt jobbig mens när den väl kom.

Mindre!
    Det är på sätt och vis skönt att det är helg nu. Visserligen trist att spoliera en helg, men förra månaden när jag blev så otroligt deprimerad när mensen dök upp så var det en fredag. Och i ärlighetens namn ska jag säga att jag tyckte det var skönt att slipp gå till jobbet och träffa folk dagearna direkt efter. För jag var såååååå ledsen.
    Hoppas vekligen att mannen kan hjälpa dig att klättra tillbaka upp ur avgrunden.
    Och vi finns ju också här och väntar på dig när du känner att du är redo för att titta upp.
    :) KRAAAAAAM!!!!

• sweetstreet

Och Koko!!!!!
    Superkramar till dig med som ligger hemma med värsta halsontet!!!!! Inte skoj! :(

Hoppas att du blir bättre under ehlgen. Kanske kan dina superdåliga såpor skrämma iväg viruset eller baggarna eller vad det nu är som intagit din hals!

Vi skrattar förresten fortfarande åt ditt födelsedagspillerbrev här hemma! :D

• sweetstreet

FruLLan!!!
    Jag är ockås orolig nu över ditt magont!!!
    Hallå! Du måste komma in här sedan och säga om det gått över!!!
    Vi vill ju veta om det bara är Boris som sparkar lite på dina tarma så det bildas mer bubblor än vanligt (han kasnke vill ha jacuzzi!+!?! :D ) eller om det är något annat.

Jag tror iofs inte du behöver oroa dig eftersom du sett att hjärtat slåt och allt. Och vad jag förstått på Cicci så ska ju risken för MF sjunka drastiskt om hjärtat slår. Så jag trro mer på att Boris har långtråkigt därinne och hittarpå hyss för att roa sig!

• start september

Hej alla gamla och nya!

Nu har jag äntligen läst ikapp i nya tråden.

Mindre - NEJ :-:- Jag tycker så synd om dig. Det var din tur nu, det var jag också säker på. Förlåt om vi gjort det ännu tuffare för dig genom att vara så entusiastiska. Kanske var det något som gick fel? Jag har läst att en stor del av alla graviditeter som misslyckas gör det så tidigt att man inte vet om något. Kanske är vi så uppmärksamma att vi hinner uppfatta mycket mer än folk i genomsnitt.
    Kram till dig och deppmanteln med mycket dricka i kranen till dig.

För egen del är det nu 5 dagar kvar till BIM, har en massa konstiga symtpom som konstiga stick i magen och äggisar. Men jag tror att det lika väl kan vara inbillning/stress/allmänt kass i magen/probelm med urinvägar så nu föröker jag att koppla bort det hela. Går inget vidare, varje lunch berätttar någon kollega att de ska ha barn typ. Men jag kan iallafall inte påverka min situation så jag försöker att ta det som det kommer.
    Nu blir det fredagsvin iallafall, en liten glädje med att inte ha plussat...

• start september

Frullan, hoppas så att det inte är något konstigt? Men att ha sett hjärtat ska ju göra ett MF strax därefter så mycket mer osannolikt? Det är säkert bara stressen med avslutande av jobb och resan.

Ett tips för flygresan: Stödstrumpor. Hjälper till med blodcirkulationen och är himla skönt faktiskt.

• Vänner-fan

God kväll!

Stödstrumpor har jag också testat. Det är väldigt vad cirkulationen kommer igång med de! Fötterna och underbenen blev jättevarma!

Skulle gå lite tidigare från jobbet idag (har tillfrisknat nu) för att hinna slinka in i en affär som hade rea på mammakläder. Så missade jag preciiiiis bussen, bara för att jag inte kan springa så fort (får ont då). Chaffisen såg mig men körde givetvis ändå. Sen kom inte bussen efter det över huvud taget utan jag fick ta den efter det. Hann därför inte till affären och gick back på flexen helt i onödan. Morr! Storstäder och kollektivtrafik! (Eller kanske inte ska generalisera utan säga Göteborg och kollektivtrafik!)

Ja ja, ett ytterst trivialt problem!

Nu är det helg och jag försöker låta alla ljus jag tänt och tulpanerna och ginsten som luktar så gott i köket få mig på bättre humör tills maken kommer hem.
    Och skickar en massa omtanke till Mindre! Jag trodde också att det var nåt på gång för dig!! Får verkligen hoppas på bättre tur nästa gång!

Trevlig helg och kram!

• Izzie

Håller tummarna för dig då Start september!!!

Ha en riktigt skön helg allihop!
    Kramar/Izzie

• sweetstreet

Ja jag håller också tummarna September!!! :)

Svar på tråden När märker man av det?