• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Pirr, jättekul att du hittade böjen förresten! Hoppas nu att ni får en väldigt mysig helg med mycket guppeliguppande!!! :D

• sweetstreet

Snartis,

Låter ju inte så bra att du har så lågt blodtryck! Du får se till att ta det lugnt!

Men du kan iallafall trösta dig med att det är klart bättre att ha för lågt än för högt blodtryck. Särskilt som gravid!
    Har man högt blodtryck ökar risken för havandeskapsförgiftning och DET är farligt!!!!!!!
    Har en kompis som fick det från ungefär mitten av graviditeten och hon blev verkligen skitdålig. Som tur var blev det inte kris förrän det var ca 2 månader kvar av graviditeten. De satte då igång förlosningen eftersom de var rädda att hon skulle bli jättesjuk och fakitskt dö. Men eftersom hon klarat si såpass länge som hon ändå gjort så var deras barn helt ok trots att det kom för tidigt.
    Men det är verklgien inte att leka med.

• sweetstreet

Men ta det nu lugnt ändå och försök att inte stressa!
    Din chef verkar ju vara bra trots allt (du pratade väl med chefen när du blev sjuksriven för att du mådde så illa??) så jag hoppas det går att fixa smidigt på jobbet så du slipper en massa extra-arbete och istället kanske kan trappa ner lite på dian uppgifter.

• Victory

Hallå brudar! Nu har tanten åkt för den här gången! Så nu är det bara att vänta på nästa besök: av aladåben! Ser mycket mer fram emot det besöket! Och vips kom sexlusten tillbaka också! Hoppas bara att mannen nu också känner så den här gången... Den senaste veckan har vi knappt hunnit träffas så jag ser fram emot helgen! Nu ska jag inte släppa honom utanför dörren!

• start september

Min kropp är skum nu. Igår skrev jag ju att jag kände en masa småstick som lika väl kan vara symptom på tt pluus, nåt helt annat eller rent önsketänkande. Under fregaskvällen övergick det i något som jag inte beskriva på annat sätt än svagt mensont. När jag ska gå ock lägga mig inser jag (utan att ens behöva pappermuffa särskilt mycket) att jag har lite svaga bruna strimmor på pappret. Skumt. I morse när jag vaknade var värken kvar och nya strimmor, dock fick jag muffa ordentligt. Que?
    Jag kan aldrig minnas att jag haft mensvärk eller ens en sån här blödning fem dagar före mens?? Kroppen måste spela mig ett ordentligt spratt. Eftersom maken kallar mig fixerad har jag ingen vidare lst att ge honom falska förhoppningar eller oro.

Jag tänker gå och kolla upp mig efter denna gång tror jag. Har en känsla av att det händer saker i mig som inte fastnar. Ja, ja.

BIM är först på onsdag.

• start september

Ber om ursäkt för stavningen, jag verkar ha attackerad tangentbordet med väldig aggressivitet. Ska börja skriva i word och lyfta över som nån föreslog.

• start september

FruL - hur mår du nu?

Snartis, det där lät inget kul. Försök ta det lugnt och sätt jobbet i andra hand. Det kommer tillfällen att jobba igen.

• Moppy

Hej hopp!
    Start september: hur länge sedan var det du hade ÄL? Det kan ju vara en nidis? Brunt innan mens behöver ju inte vara negativt! Känns som det kanske är ngt på gång?

Jag har BIM på torsd-söndag (vet inte pga min sabla oregelbundenhet), försöker ignorera alla ev symptom då min kropp varje gång har kännts mysko mellan ÄL och mens men det ändå inte blivit ngt. Jag siktar istället in mig på NÄL (nästa ÄL ;)) Det känns sååå skönt att jag för en gång skull nästan SKITER i hur det går. Det är så mycket annat kul på gång med fester och resor etc framöver :D Hurra för nya positiva Moppy!!

• Moppy

Frullan: var är du?!? Hur mår du?! Usch vad du gör oss nervösa i tråden när du inte dyker upp efter din magonts kommentar...

• start september

Moppy, ÄL var förra tisdagen tror jag. Nu har det gått 11 dagar. Jag brukar ha 15 dagr medllan ÄL och BIM.

Men inte ska väl en nidis ge mensvärk?

Det fortsätter komma lite, lite brunt.

Svar på tråden När märker man av det?