• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • viktualia

Näeee usch... deppmanteln ligger tung här.....

å inget kan man göra för att rädda er heller....

*kram*

• nenne78

Tingan
    Du kna ju testa nu, om du har gått 2 dagar över tiden. Spännande!!!! Håller tummarna, vi kan behöva ett plus i tråden.

• Snart så....

tingan, det är helt ok att göra ett test nu. Köp någon bra test bara, tex Clear Blue.
    Lycka till!

• Tingan

Vad kostar ett test?
    Kan man göra det när som helst. Typ, åka och köpa nu, hem och köra?

• mialove

Jag tror att motion är jätteviktigt för att bli gravid. Då menar jag inte hårdträning utan tex promenader ute i friska luften. Varför inte gå till jobbet? Motion ökar dessutom sexlusten och det skadar ju inte! Riktig mat tror jag också är viktigt. Lunchmackor, pizza och pommes frites går helbort för mig i bebisverkstaden. Sen äter jag sjukt mycket apelsiner för vitaminernas skull.

• nenne78

clear blue kan du testa dygnet runt, men bäst är det med morgonurinen.

• Snart så....

CB kostar ca 130 för 2 st test. Dessa kan man ta när som helst på dagen men helst på morgonen.

• Snart så....

Faan Nenne du var snabbare hahahah

• Tingan

... det låter ju bra.
    Dessvärre måste jag nog vänta tills i morgon, om de inte säljs på ICA så att säga.
    Sitter hemma (bor ute i skogen) och pluggar till omtenta i morgon på SU, så all tid i världen är dock viktig att lägga på pluggandet, tyvärr kommer det vara svårt att låta bli den här tråden.

Är såååå nyfis på om det skulle vara en pytte

• mialove

Åhh, lyllo dig Tingan som får testa i alla fall. Själv BIM:ar jag troligtvis om en vecka. Håller med Nenne om att det känns som att man har mens som en 15-åring igen. Jag har inga symptom utöver det vanliga. Det nyper lite i magen vilket är helt normalt för mig. Jag hoppas inge mycket den här gången. Vi hann inte med så många gånger eftersom maken var sjuk. Jag var inte så sugen när han var snorig och hostig.

Svar på tråden När märker man av det?