• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Page

Ha en trevlig och förhoppningsvis produktiv kväll! Cykeln är kanske kortare den här månaden eftersom du har struntat i Rosenroten!

• Page

*Drottning Silvia vink hejdå*

• Page

Ha, var tvungen och titta efter och vad upptäcker jag då? Jag har producerat 4,5 sida med shopping och hår i en gravidtråd! Skärpning!!!

Men jag har ÄL snart...trallalla! Har stått ut med en massa väntan utan att bli allt för tokig! Det blir en spännande helg med fester, gäster och 6! Ja, inte 6 med gäster så klart!

• Trollfrun

Hej och tack till er som ledde mig hit :)

Känner er inte, men måste bara få ur mig allt någonstans... Ledsen om någon tar illa upp för mitt ganska patetiska klagande...

Var helt övertygad om att jag hade blivit gravid. Trots att jag inte tänkt säga något till min sambo innan jag visste säkert, kunde jag inte låta bli att säga att jag i alla fall misstänkte.
    Gjorde ett test, men när jag sen räknade exakt på var jag var i min cykel, insåg jag att jag var alldeles för tidigt ute. Igår köpte jag ett trepack, men ville hålla mig då jag bara var på dag 28 i cykeln. Idag kunde jag inte hålla mig, utan testade mig. Under tiden som jag håller testet i urinstrålen börjar jag blöda... Jag är väldigt regelbunden och det här var två dagar för tidigt... Blödningen mycket kraftigare än normalt... För fem år sedan hade jag ett utomkvedshavandeskap, jag har kvar båda äggledarna, men vet inte om dom funkar.

Att tala om för min sambo att det inte blev något den här gången var okej, att se hans reaktion var värre. Tänk om jag inte funkar, hur blir det då?

• Page

Ja, fast kanske 6 på fest! Vi får se om vi känner oss ungdomliga nog.

• Page

Usch, det låter inget vidare pyret2! Misstänker du ett tidigt missfall?

Ja, hur blir det då? Det har vi nog alla plusjägare frågat oss men försök (jaaa, det är svårt) att inte måla fan på väggen än. Vi har hört några solskenshistorier här (kanske hjälper liiite när man misströstar).

• Page

Ring till gyn snarast möjligt och boka en tid för undersökning. Det kan kanske kännas lugnande om du får veta att dina äggisar är i prima skick och att du har bara haft otur tidigare! I värsta fall så finns det hjälpmedel. Jag tror att man kan även se om kroppen har varit gravid (??), så slipper du fundera på vad det var som egentligen hände.

• Page

Krama om sambon, gråt ut tillsammans,"älta" här, omgruppera och försök på nytt om någon vecka!

Jag vet att det låter kallt men det är nog allt du kan göra för tillfället.

Har du möjlighet så titta in här under "morgonskiftet". Många kloka och varma kvinnor är här då!

God natt

• Trollfrun

Page; Tack! Jo jag misstänker väl ett missfall som de flesta andra skulle kalla mens, är inte riktigt redo att gå till läkare, har haft ett utomkveds och har tyvärr inte riktigt kommit över hur de behandlade mig på Sahlgrenska då...

• sweetstreet

hej Pyret2!

Låter som det skulle ev kunna varit ett ägg som inte fäst?? Fast jag trodde att man oftast gick "över tiden" om man fick tidga MF, men så kasnke det inte är?

Håller ändå med Page om att du kasnke skulle boka en gyn-tid för att göra en vanlig koll. bara för att du sak slippa känna stress och oro över att något kanske är "fel". och Ifall det är något som inte är som det ska är det ju suveränt att få hjälp så tidigt som möjligt!

Om du är orolig över bemötandet kanske du kan prata med någon du känner som har någon ra gynekolog att tipsa dig om. Så du slipper komma till samma person som tydligen inte skötte jobbet särskilt bra förra gången när du behövde hjälp.

Jag blir så arg när jag hör om sådant!! Om man har problem ska väl läkare och andra inom sjukvården hjälpa och stötta. inte bete sig illa eller "inte bry sig"!!

Svar på tråden När märker man av det?