• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nenne78

sweetstreet
    nä, hahah, Cicci är ju från Blekinge... Eller avslöjade jag för mycket nu?

• Moppy

Sweet: Ja det var superskönt att veta att åtminstone han är ok. Han tycker hela processen känns lättare nu också och har lättare att "performa" med sina monster-sperms.. ;)

• sweetstreet

Och Snartis förresten!
    Ang det där med dagis och långa dagar och att missa sitt barns utveckling så är det just precis det jag menar med att det kan kännas lite oflexibelt det system vi har i Sverige idag.

Alltså att många när de väl lämnar barn på dagis gör det för att gå tillbaks till jobbet på heltid eller kasnke ev 80%, efter kasnke 1,5 år. Men jag skulle för egen del inte alls ha något emot att lämna barn tidigare på dagis men INTE 40 timmar per vecka! Utan just kanske 2-3 dagar för att kunna ha en fot i jobbvärlden och ändå kunna ta stor del av mitt barns liv! Och detta inte pga av pengar utan just för att jag sett att många barn i min närhet har stormtrivts på dagis och utvecklats fortare där, samt att jag tror att jag skulle tycka attt den stimulans jag får via jobbet är viktig även om jag har fått barn.

Känns som det ultimata scenariot för mig skulle vara att få jobba 3 dagar i veckan och vara hemma 2 med barnet. Och att mannen var hemma en av dagarna han med. Då skulle barnet vara på dagsi 2 dagar i veckan och det skulle kännas jättebra även om det var litet tycker jag. :)

Men eftersom vi ju bor i USA så har jag ingen koll på hur det kommer bli alls. Troligtvis kommer ett ev barn börja betydligt tidigare på dagis här än hemma, men hur tidigt eller hur vi ska lösa det hela fårär ju ingen idé att brja fundera alltför mycket på innan man ens är gtravid...

• sweetstreet

Hahahahah Moppy,
    Monsersperms!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D

Se bara till att han har de såpass tämjda att de inte sätter sina sylvassa monsterspermteeth i ägget när de når det!!!!! ;)

• sweetstreet

För då blir det inga barn utan kasnke bara äggröra... :o

• Bröllopstokiig

Japp, jag är från Bleking från början och jag pratar absoluuuuuuuut inte Stockholmska och kommer aldrig att göra heller!
    Här skorrrrrrar rrrrrrrrrrrrrr:en ordentligt!
    ha ha ha

• Moppy

Ha, ha, ha, ska se till att han "håller tillbaka" lite och inte borrar sönder äggen ;) :D

• nenne78

Cicci
    jag tyckte du pratade fint skorr

• nenne78

haha, alltså du hade en vacker dialekt, inte fin som i lyfta lillfingerfin...

• nenne78

Moppy
    oohh *morrar* låter som bebben kommer att få en rivstart! Ser framför mig ett stort moln som det brukar blipå tecknat när två personer brottas. Ägget och grodynglet - CATFIGHT! *WWEUIISUIUI*

Svar på tråden När märker man av det?