• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • pirr!

Mage och bröst låter som en bra fördelning!

• mugglesfan

Mannen är jättenöjd att magen börjar synas. Men för min del är det mest en liten liten mage som lika gärna kunde vara kombination av för mkt mat/för lite träning under några veckor.

Jag är än så länge beräknad till 25-26/8. En kille jag träffade via jobbet påpekade att det sämsta tiden att vara höggravid är på sommaren (han vet inte att jag är gravid och att det är just på sommaren som jag kommer att vara höggravdid...). Som om man kunde välja...?! Man lägger väl inte ner verkstaden ett par månader för att slippa vara gravid på sommaren?! El ja, det hade inte jag gjort iaf... Jag är mest tacksam att det blev ngt överhuvudtaget - att vara gravid i värmen är ett mindre problem... Dessutom så är jag väldigt värmetålig men hatar att frysa som jag gör mest hela tiden nu. Jag har alltid varit frusen av mig men nu sedan ett par veckor är det tom värre. Går omkring och småfryser hela tiden på jobbet trots varm tröja - mina händer är iskalla. Hmmmm...

• pirr!

Märks att jag är den enda som inte jobbar idag. Hemma sjuk- skumt! spydde imorse men bara en gång och har mått bra sedan dess? Morning-sickness??
    Sluta drömma!!!

• mugglesfan

pirr: de ämnen som du har höga nivåer av - är det alltså ett problem med att bli gravid då? Går det att medicinera bort som koko skrev? El väntar du fortfarande på svar på det? (Du skrev ju iofs att du skulle dubbelkolla provsvaren så du kanske inte vet mer än?)

• pirr!

Äh, perfekt att vara höggravid mitt i sommaren. Behöver ju inte köpa så mycket nya kläder utan bara vagga omkring i bikini och nåt fluffigt! Dessutom lär väl han slippa vara höggravid överhuvudtaget

• Snart så....

Muggles, det är därför jag tänkte vara ledig lite tidigare innan det blir supervarmt och man är ENORM

• Snart så....

Pirr, helt rätt!! det blir lättare att hitta kläder till sommaren än vintern.

• pirr!

Muggles- i brevet stod bara att prolaktin och THS var lätt förhöjda. Men jag har gjort lite research själv och det verkar som att dessa påverkar cykeln och alltså kan förklara oregelbundenheten. ÄL kan tex utebli vid höga nivåer. Vet ju docka tt jag haft äl åtminstone en gång ) tack vare stickorna.
    Skall dit på torsdag och ta nya

• pirr!

Hade gärna tajmat in en ev graviditet med beräknad födelse sådär i augusti med tanke på havandeskapspenning hela juli och augusti då...

Svar på tråden När märker man av det?