• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Det verkar heller inte så fiffigt att få barn precis i början av sommaren som jag eftersom det är så lätt att få problem med mjölkstockning och amning och dessutom så har man avslag och annat mysigt om man vet inte hur lång tid det tar för allt att läka. Så det är inte troligt att man får bada utan måste sitta och hålla brösten varma hela sommaren. Och ni har helt rätt om kläderna, vinterjacka är ett problem t ex. Jag har största storleken jag hittat nu så växer magen ur den innan det blir varmare ute så ligger jag risigt till!

• pirr!

Började kolla lite barnvagnshemsidor (blev ju nyfiken på era val..). Det får man väl inte göra när man inte ens är gravid?!!
    Har sedan länge fastnat för Bugaboo, men gillar inte att den marknadsförs som "kändisvagnen".. stod tom på hemsidan såg jag nu! Gillar i alla fall designen, men sån´t är ju egentligen mindre viktigt!!!

• mugglesfan

Jo havandeskapspenning i juli/aug låter perfekt! Det är nog inte aktuellt för mig tror jag. Däremot blir det spännande att se hur det blir att jobba när magen är stor. Jag sitter ju vid datorn hela dagen och har haft problem med axlar/skuldror pga av det. Och arb-ställningen blir ju inte optimal av stor mage i vägen (utsträckta armar ist f 90 gr vinkel). Men jag får väl äska om ett höj- och sänkbart bord. Så får man höja bordet över magen liksom. Ja ja, det löser sig.

Jag har inte gått in i det här köpa-grejer-racet än. Jag avvaktar mitt NUPP-resultat nästa vecka.

Vad är du sjuk i pirr? Influensa? Vinterkräk? Jag tror det är få som mår illa före BIM (fast visst förekommer det säkert)... Ååhhh, jag vill inte trycka till dig men bränd av Mindre-erfarenheten så vill jag inte rusa iväg utan hålla oss nere på jorden. Hoppas du inte tar det på fel sätt!

• pirr!

Mmm, tänker att magen är lite halvsladdrig med, så bikini är väl inget man längtar efter sådär direkt efteråt i alla fall. Men att inte få bada.. liten sorg!
    Däremot har jag hört att majbarn blir väldigt bra

• pirr!

Muggles- helt lugnt! Jag tror inte på det själv ens!! Men i denna tråd är ju allt symtom i riktining mot graviditet så jag kunde inte låta bli!!!

• nenne78

*pustar*
    kikar in en snabbis bara. Senaste nytt - mår illa efter 1 dl guacamole (!) så jag tror speesy gonzales spelar maraccas med mitt gomsegel.
    MENSVÄRK! Eller nåt. Ska snart på toaletten IGEN och se om det verkligen inte kommer något annat än spår av stekt gammal blodpudding.

• Snart så....

pirr, var och klämde på Bogaboo vagnen men gillade den inte, tur att alla tycker olika.

Muggles, vi ska dit imorgon så om allt är bra så kommer vi nog fira med att beställa vagn :D :D

• nenne78

men kul att ni engagerar er Fast jag säger som er - ingen idé att våga hetsa upp sig i onödan...

• Snart så....

Nenne, hahhha stekt blodpudding :D :D
    det var ju ett väldigt bra sätt att beskriva på...

• Storasystern

Nenne, hur lyckades du få i dig 1 dl guacamole???? Det är verkligen bra jobbat! Då skulle jag också må illa!!! ;)

Svar på tråden När märker man av det?