• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Moppy

Gyn sa att MF händer 20-30% av alla graviditeter, och MA 10-20%. De sa inget om att det kunde hända igen, utan att vi hade otur.

Dock sa de att det visar att vi inte har svårt att få barn eftersom det gick på första försöket, det fanns en spermie och ett ägg och det blev en befruktning. Men man kan ju aldrig veta! Man kommer ju säkert vara nojjig nästa ggr man blir med barn...

• pirr!

Tänkte precis detsamma! Allt ryms dock, tycker jag..

låter ju som att du har en fördel, snartis

• Moppy

Ja, här kan man blanda diskussioner fritt tycker jag!

• pirr!

Moppy- Ja, men det var ju skönt att höra för er! Ni KAN bli gravida!! Förstår också att oron vid en framtida graviditet kansek blir lite större bara för att ni vet vad som kan hända..
    Jag går fortfarande och tror att vi är en hopplös match, jag och maken.

• Moppy

Ja, jag tror aldrig att jag kan känna HURRA JAG ÄR GRAVID när det händer igen. Jag har blivit lite luttrad känns det som. Jag kan nästan bli lite irriterad på att andra tar det så lätt och tror att allt är frid och fröjd så fort plusset kommer, men det är ju klart att man gör när man inte har varit med om det vi varit med om.

• _koko_

Och just därför kanske facket kan hjälpa dig - de får ju inte säga upp dig pga graviditet!!

• Snart så....

Hmmm chefen kom just och pratade och på torsdag får jag reda på mer. OM jag är berörd dvs.

Det är sist in först ut- principen de kommer att gå efter samt hur flexibel på tjänsterna man kan vara.
    Kändes lite bättre för jag har en hel hög med kollegor som kom in efter mig.

• Snart så....

koko, det tror jag inte att de skulle göra och just nu känns det som jag kan tom ta kundtjänst jobb om det verkligen skulle krisa sig. Hellre skitjobb än arbetslös

• pirr!

Moppy- känner samma sak. När väl plusset kommer blir väl oron än värre. Det är ju mer att förlora då på något sätt..

• _koko_

SKÖNT, låter hoppfullt nu. :) Vi hade 3 stora uppsägningsomgångar när det var som värst "i branschen", och det var inte kul!!! Varken för de som blev uppsagda eller oss som var kvar.

Svar på tråden När märker man av det?