• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Har karlfritt hela veckan (förutom ikväll) så attans vad jag ska hinna med mycket. När katten är borta...

Tur att det inte var ÄL denna vecka fast å andra sidan hann vi bara med söndag och onsdag i förra veckan...säger hon som inte bryr sig längre (visst, visst)!

• mugglesfan

Ja just det, mammabyxor: jag köpte ett par för några veckor sedan och hade dem i 1,5 vecka innan jag tröttnade på att ha samma byxor hela tiden (tvättade dem givetvis emellan ). Var sååå skönt att inte ha ngt som klämmer på magen. De är ju lite för stora över magen, så har fått vika mudden dubbel och knäppa in resåren (fanns justeringsknappar) så det finns att växa i. Upptäckte att jag fortfarande dock kan ha mina vanliga jeans med gummibandsmetoden, dvs knappen går inte att knäppa. Men med långa tröjor funkar det med. Men jag kan rekommendera mammabyxor för det är SKÖNARE! Men det var ett helsicke att hitta snygga... Iaf om man är strl 36.

• mugglesfan

Lappis: jag önskar att det kunde funka för er nu! För Cicci räckte det ju med en gång...

• nu är jag fruL

cicci: det är helt otroligt att du inte fått någon mage än !!!!!!!
    Hur är det möjligt när du är så långt gången. Att du inte gått upp i vikt kan jag köpa men det är så mysko att magen inte växt.

jag tror inte jag gått upp så mycket. men jag har faktiskt fått en bulle på magen känns faktiskt lite kul
    MEN eftersom jag alltid haft ganska tighta brallor och korta tröjor... så syns det och det vill jag ju inte än. Inte på jobebt i allafall...
    Så därför blev det shopping. Sen är det ju inte skönt med stramande byxor.

jag köpte ju 2 par mamma brallor för länge sen på rea, men de vill jag inte ha nu. jag menar jag har ju inte mage, utan "bulle" under naveln. Så jag köpte vanliga brallor fast alldeles för stora för min "normala!" kropp.
    Men det viktigaste var nog också att jag köpte lite lösare topar. Inte bra att ha åtsittande tröjor om man ska dölja en liten bullmage.

Snartis: men jag skulle nog definitivt vara emd på lite shopping. jag hatar ju att shoppa så trevligt sällskap kanske kan få det lite roligare. och mer kläder kommer ju gå åt. dessutom vill jag gärna träffa dig frågan är bara när man skulle ha tid...

det som är bra är ju att syrran fick ju barn för en månad sedan och hon har lagt undan alla mamma kläder till mig. Så när dagen kommer kommer jag i allafall ha mamma kl'äder

• Liten med Mindre

Hmm...jag vet vilken typ av bullmage jag kommer få. :) Har en sån vansinnig lust att baka bullar.

(Eller så kommer det av min lust att röja och städa, och att vi just nu har en väldig massa bullformar hemma som är synd att bara slänga...)

Får nog nöja mig med att laga mat ikväll. Av någon anlednng är det inte lika lockande.

• mugglesfan

Apropå körkortsdiskussionen: att folk orkar!

• mugglesfan

Shit, luften gick totalt ur mig. Borde finlira på leveransen. Även om jag lämnat ifrån mig den stora grejen borde jag testa mer noggrannt, fixa småbuggar och skönhetsfel men jag orkar bara inte! Jag är helt slut på ork...

Vill babbla här istället. Men nu blev det visst stiltje?

• mugglesfan

Vad har vi nu då:

BIM:
    Izzie
    pirr

ÄL:
    sweet

Hur är det med Page? Hon vet inte själv vilken fas hon är i...?

• viktualia

muggles - nääääeee stiltje är det inte... eller jag är här i alla fall! inget drag i någon av de två trådarna riktigt...

• Liten med Mindre

ÄL till Mindre!!!

Snart i alla fall. Senare än vanligt så jag vet inte när den kommer när det nu inte blev idag. Äggblåsan borde vara 13 mm idag då, om den var 11 igår. Kanske kläcker jag till helgen då. Otroligt att en influensa kan försena viktiga saker så.

Får ju tanka simmare hela veckan... :)

Svar på tråden När märker man av det?