• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

Lapppis: Jag är ju ett par år yngre men jag känner ändå igen tanken att man önskar att man var yngre... Men när jag tänker så brukar jag tänka på hur jag kände för ca 5 år sedan, var jag var i livet och varför jag inte ansåg att barn passade då. Sen brukar det släppa för för 5 år sedan var det inte läge.
    men sen kan man ju så klart önska att man för 5 år sedan hade varit på den punkt i livet som man är nu....
    det önskar jag. Varför skulle allt ske så sent för mig?

nåja.

jag hoppas så in i bängen också på ett trådpluss! hmmm en vas med blommor.... ähhh jag vill hellre bjuda ut plussaren på en fika, för en öl kommer ju inte funka då.

Själv är jag bara så satans arg på mitt jobb. jag hatar projektstarter där allt bara är kaos. jag får information om mina uppgifter från 3 oolika männsikor och alla 3 säger helt totalt olika saker
    hur faan ska jag veta vilken väg jag ska gå när alla säger helt olika.
    jag är så jääävla less på det här jag vill bara vara ledig och inte jobba alls. Men till råga på allt så måste jag dessutom engagera mig i två gamla uppdrag som vägrar släppa mig. Blir så jäääävla arg. varför kan det inte bara rulla på på räls? blir satans arg.

varför kan de inte bar säga avd de förväntar sig av mig så ska jag leverera i promise

• Bröllopstokiig

Hej hopp!

Snarits, skönt att du mår bättre och har varit och fått dina nässpary etc hos läkaren.
    Frullan, jag har just mailat med en kompis och hennes syrra fick inte mage förrän v 28, så jag har 4-5 veckor på mig till jag är där, då måste det ju ha hänt ngt!
    Men lite syns det i allafall, det tycker jag själv och bebisen lever som sagt och sprattlar!

Jag hade gärna varit med o shoppat, men nu kommer jag vara borta i typ 5 helger i rad, så jag kan bara kvällshoppa och fika Ja ja....

Ag den tjejen G ngt som undrade om symptom!
    Jag hade inte många alls... kände BIM dagen att det stack lite i boobsen, varade i någon sekund, sen inte mer. Sen hade jag dåligt humör någon dag innan BIM samt nästäppa. Det var typ allt. Jag har inte haft några symptom alls nästan någon gång under graviditeten. I vecka 15 hade jag lite ont i brösten, det kommer jag särskillt i håg eftersom alla andra fick det tidigt och jag typ i 4e månaden.

Nu måste jag fixa med mitt lönekontor... Fick hem papper från försäkringskassan i går. Så nu ska mitt företag fylla i alla ag föräldrarpenningen, sen ska vi på info träff i city någon onsdag här i april.

Sen ska jag anmäla mig till profylaxkurs nu med och börja på vattengympa på Sturebadet

Lite på gång i allafall!

• Lapinette

koko - tusen tack för mailet och tipsen angående renovering badrum. Ska printa och läsa allt noggrannt. KRAM!

• BrudSommar2006

God morgon! Jag hade absolut inga sympton alls innan jag plussade, däremot gick det ju tyvärr snabbt utför efter det...

Var hos BM i går igen, nu är det varannan vecka som gäller så det blir väl ett himla spring. Det var bara sockervärdet som togs igår och det var bra som vanligt, annars ligger jag mitt på hennes medelkurva storleksmässigt på livmodern så det kanske inte är någon risk för jättebebis än i alla fall. Lågt blodtryck har jag visst fortfarande också men det tror jag att jag alltid har.

I eftermiddag får vi hämta nya bilen så ingen mer buss till jobbet! Ska bli jätteskönt, det är så långt att gå till jobbet från bussen känns det som.

• BrudSommar2006

Ha, symptom är ett svårt ord att stava till verkar det som!

Cicci, vi ska på profylaxkurs nästa fredag och lördag, hoppas att det är bra.

Annars tycker jag att hela mars verkar gå åt till att springa på olika saker, man förstår inte hur de överlevde förr utan alla dessa informationsträffar och kurser!

• Bröllopstokiig

Brudsommar: Vart ska ni på profylaxkurs för någonstans????

• start september

Tack för alla kloka tankar om mina funderingar kring vännen med viktproblem!

Jag har ju pratat med henne om det för ett par månader sedan, men nu har det blivit värre. Jag ser att hon inte äter (GI in absurdum). Jag ska ta upp det vid första tillfälle jag har och inte ge mig förrän jag har ett svar. Lite läskigt är det att jag ser att hon tappat kontakten med sin gamla tjejkompisar, så jag undrar vem som har mod att säga till om inte sambon ser. Det är ju inget konstigt att man tappar den nära kontakten med sina gamla kompisar nör man blir sambo, får nytt jobb som tar mycket tid etc.

Det var inte min mening att ytterligare spä på deppet i tråden.

För egen del är det en lite segare dag än igår, men har lämnat nytt prov idag och ska få svar i eftermiddagen. Har en lång lista med frågor till läkaren...

• BrudSommar2006

Cicci, det fanns ju flera olika ställen att gå på beroende på vilka tider som passar men vi ska till Dalagatan 1 fredag eftermiddag och lördag förmiddag nästa vecka eftersom de tiderna passade oss.

September, vilken massa provtagningar hela tiden, tur att det verkar som att det går åt rätt håll nu i alla fall för dig.

Page, om du får för dig att läsa senare, det går ju bra att hänga här även om ni tar paus i barntillverkningen!

• Bröllopstokiig

Brudsommar: Okej, antar att man diskuterar detta med sin barnmorska innan. Vi har inte gjort det, men jag har blivit rekommenderad en kurs av mina kompisar. Vi får se....

• BrudSommar2006

Cicci, nej, det här har vi bokat själva på nätet, www.profylaxgruppen.com, det har vi inte tagit upp med vår barnmorska alls, hon vet nog inte om att vi ska gå den.

Svar på tråden När märker man av det?