• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Och vidare undrar jag var mitt ägg är. Någon som sett det? Ingen lossning i sikte idag heller. Säkert ett halvår sen det var så här sent. :(

(Eller - jo jag vet ju var ägget sitter. Såg ju att det var omoget i måndags. Hade nog varit mer orolig annars. Men ändå.)

• Snart så....

Morron tjejer

en piggare snartis tittar in. Var till läkaren igår så nu har jag både tabletter och kortisonnässpray mot min näsa/fusk bihåleinflamation. SKÖNT!!! nu har jag ingen huvudvärk längre.

Frullan; går gärna och shoppar på någon helgdag om du kan? Fast jag kan bara ha mammakläder nu ingen liten söt bulle här inte utan en rejäl kagge hahahha

Mindre; du får utlysa en äggjakt :D
    fågel, fisk eller mittimellan????

• nu är jag fruL

hejsan mindre
    kul att se dig här.

Hmmm med vad irriterande med jakten på ägget... Men kan det inte vara så som du gissade förut att det kan ha blivit lite sent pga av influensa osv. och du såg ju att ägget fanns och höll på att mogna. Så pippa på, vad ÄL stickan visar är ju ganska ointressant. Jag tror att man kanske inte ska lite för blint på att det just är dagen som stickan visar som är den "rätta" att köra. jag tror att hormonhalterna kan stiga olika hos olika individer.
    Av de här orsakerna så körde ju vi som bekant varje dag runt ÄL för att gardera oss, och det funkade ju för oss.
    Jag vågade inte lita på varannnandags metoden eftersom jag tror att timing är allt.

så håll ut mindre; jag tror att ägget är på väg. Så skjut på det allt ni kan.
    Håller tummarna!

• nu är jag fruL

snartis:
    Heeeeeeeeej gumman! kul att du mår bättre!!!! Hur är det med illamåendet? är det också bättre? Hoppas verkligen det!

Men vad fint då måste vi bara hitta en liten tid för shopping. Vad mysigt. Synd bara att vi inte kan dricka lite vin efetr shoppingen.. det brukar vara mysigt.

Jag har på mig ett par av mina nya brallor. och jag tror att jag tog i lite väl mycket vad det gäller storleken. Jag tog ju två nummer förstora ... jag skulle nog bara ha tagit ett. Det känns som om jag har tält på mig. men midjan hänger under magen så det är väldigt bekvämt.

Men jag skulle nog ha börjat med bara ett nummer för stora brallor. Få se om jag ska byta dom... fast å andra sidan lär jag ju kunna ha dom längre nu....

Åhhh vad jobbigt, det här är en av anledningarna till att jag avskyr att köpa kläder, det blir liksom inte rätt. kanske för att jag abar går in i affärer och river åt mig saker.
    Nåja

Shoppa får vi lova att göra.
    När har du BF snatrtis? fasiken vad olika det är, att du fått så stor mage redan, jag ganska och cicci ingen alls. Skumt.

• Snart så....

Frullan, illamåendet är nästan borta :)
    Tror mkt berodde på min sabla näsa men nu borde det mesta lösa sig...

Vad sägs om lördag den 24/3 för shopping?? Vi kan alltid fika efter shoppingen :D
    Mina byxor som jag köpte 2 storlekar större kan jag knappt knäppa runt magen nu

Jag har faktiskt ingen koll när min BF kommer att vara?? början av augusti men med snitt så vet jag inte. Nästa torsdag vet jag säkert mer

• Liten med Mindre

Ähum, jo,det här ägget blir definitivt mer pepprat än saltat om vi säger så.

Satt för övrigt och funderade på vad i våra nya kontorslokaler som gör att jag måste byta batterier i tangentbordet hela tiden. Gjorde det aldrig på förra ställe.

Sen kom jag på att tråden startade bara någon månad efter att vi flyttat hit... *rodnar*

Skriver jag verkligen sååå mycket?? Något mer som märkt av en ökad batterikonsumtion??

Mitt mest mysko symptom hittills på att vara en trådoholic. :D

• mugglesfan

Page: tråkigt att du känner dig låg och lämnade tråden - du kommer att vara saknad! Hoppas du kommer tillbaka...

Sept: tycker absolut att du ska ta upp det igen med din kompis men var beredd på att hon kan bli arg och känna sig påhoppad och ifrågasatt. Hon kanske tycker att alla tjatar om att hon blivit smal medan hon själv har en annan uppfattning...

Izzie: hoppas att det inte är tanten på riktigt utan en liten blödning som man kan få ändå när man är på smällen!

• Lapinette

Oj, tror vi allihop måste rycka upp oss! Säger igen att den första som plussar i år vinner en vas! Eller tror ni inte det hjälper? Vi kanske ska höja insatsen, två vaser!

Skämt å sido, trist att det verkar så kämpigt för oss som inte hann plussa 2006. Ska även mars måndad bli utan några plus? Tyvärr tror jag inte att jag kommer att bidra med något.

Page - vet inte om du är här och läser men varför tror du att det var en dålig idé att skaffa barn för er just nu? Kommer inte ihåg hur gammal du är men har för mig att du är en bra bit yngre än mig dvs att du har tiden på din sida. Här sitter tant kanin och tiden bara rinner iväg tick, tack, tick, tack. Önskar så in i bängen att jag var 5 år yngre.

• Liten med Mindre

Hellre en fin bukett blommor än en vas kanske? :) Vårblommor självklart - för det måste bli ett pluss i vår (äkta trådpluss, sorry alla nykomlingar).

Eller en bukett till vasen i alla fall. :D

• Lapinette

Ok, vi säger en vas med en stor härlig vårbukett eller en kruka med vårblommor till balkongen/trädgården.

Svar på tråden När märker man av det?