• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Kan ju också konstatera att doktorn hade rätt - inte dags för ÄL ännu. Ingen böj i morse (och definitivt mer rakt än böjt igår kväll :D).

Kanske hade ägget inte tid att mogna när jag var sjuk, och så blev det lite senare än det varit på sistone. Snillen spekulerar... :)

• nu är jag fruL

tihi
    det låter som fler än jag har anlag för att få rödhåriga barn
    jo då, fruLlan föddes med kopparhjälm och eftersom jag var lite fryntlig så såg jag ut som en liten julgris '
    ha ha ha
    mina föräldrar blir jätte ledsna när jag skojar om hur ful jag var som bebis. Dom anser fortfarande att jag var värkldens sötaste. ha ha ha j'äklar vad mamma/pappa hormoner kan lura en

min syrra var inte rödhårig men har fått två knallröda barn, den trejde lär även hon bli röd.
    SDå för min del är det nog kört... det blir rött.

och cicci du kommer inte klara dig från rödhåriga jobbiga, vilda barn eftersom jag ska tvinka pickn att leka med boris. Så han kommer bli smittad av brois vilda röda sinnelag ha ha ha

men jag tror faktiskt att röda barn är lite vildare och mer framåt än andra. kanske är helt ogrundade fördomar... men det tror jag.
    Som yngre tyckte jag det var fult och tykcte det käöndes jobbigt att jag skulle få röda barn, men nu bryr jag mig inte. det är vel inte det snyggastye. emn va faan det finns ju hårfärg

• nu är jag fruL

Mindre:
    som all uppstart så är det segt och svårt att komma igång. jag vet inte riktigt vad det är med uppstarter m en det är alltid svårt...
    men men det börjar nog rulla på alldeles för fort precis som vanligt snart nog.
    Annars verkar det toppen.

• Liten med Mindre

Men FruLlan - ni lyckades ju fast ni gjorde massor som enligt expertisen inte gynnar alstrandet...

heta bad
    alkoholintag
    glutenintolerans
    stress
    sex varje dag
    rökning??

Det är bara att inse att Boris vill bli till. :)

• Liten med Mindre

Jag tror också på en rödhårig, fräkning, blåögd bebis full av bus och lik maken. En dag...

• nu är jag fruL

Just det mindre... dessutom eventuell endo så.....
    har nog inte tänkt på det så.

dessutom så var det inte bara 6 varje dag utan flera gånger varje dag vissa dagar
    ha ha ha
    det var ju kul att göra barn

nu är det inte alls lika kul. jag har fortfarande absolut noll lust
    jag tycker så synd om maken. men han säger att hans lust också dalat lite...
    kanske för att jag känner mig frigid.

Så ni som är experter, hur fasiken får man igång lusten om man känner NOLL!!!!!
    jag tycker att det är skitjobbigt rent ut sagt.

• nu är jag fruL

Jag är inte ett dugg orolig för er mindre. Ni kommer garanterat få er lilla kopparödla det är jag säker på. det är bara så fasligt irriterande att det ska behöva ta en sån tid.
    men skam den som ger sig.

men ni skulle börja kolla upp er nu va? det är ju super. jag tror verkligen på att man ska kolla sig. jag tror att det kan vara skitfåniga saker som får det att inte funka. Typ en liten sketen vitamin som saknas eller nåt.
    berätta, hur kommer utredningen gå till och när drar nin igång?

• Liten med Mindre

FruLlan - endo också? Snacka om envis liten Boris. :D

Jag var på undersökning igår, VUL för att se att allt såg bra ut, och så klämde han och kände lite. Fick en remiss för att ta prover efter nästa mens (typ hormoner). Maken ska, när han känner sig redo, eller när jagg anser honom redo, också träffa gynekologen, mest för att prata och få en remiss till simprov på Karolinska. Ingen undersökning av honom där. Sen beror det väl på vad proverna visar vad som händer sen.

• Liten med Mindre

Angående lusten, det kan ju vara lite knepigt när du går och har ont, mår kasst. Klart lusten dalar då.

I övrigt, försökt att hitta något som känns bra, det behöver inte vara vilt svettig sex. Smek varandra, och försök att inte fokusera på magen utan på ER. Bada tillsammans. Massage. Försöka att göra något, för det är bättre än ingenting. Ingenting blir lätt mer ingenting, och det blir nog inte lättare när boris kommer. Bra om ni hittar alternativ innan dess.

• mugglesfan

Åh, äntligen access igen! "Planerat drifstopp" - jo pyttsan! Pajad server snarare... *fnys*

Höll precis på att läsa ikapp när BT la av - kände mig helt desperat

Svar på tråden När märker man av det?