• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Izzie

Usch vad många som snörvlar o hostar! Trist, hoppas att ni alla krassliga piggnar till snart.

Själv åkte jag på en rejäl feberförkylning för ca en månad sedan med halsont som kommit och gått, och jag har fortfarande inte lyckats ta mig till gymet efter det. Nu har jag varit i från det så länge att jag blivit lat och tycker det är pest att ta sig dit. Hade väskan packad i bilen för att ta mig an ett vattengympapass idag, men övergav den idén till förmån för en promenad i solen istället. Inte lika givande träningsmässigt, men lite vårkänslor fick jag allt!

Annars pappersmuffar jag för fullt. Har känt mig lite småkonstig de senaste veckorna. Brösten ömmar lite, magen är helt ur balans, humöret svänger och det nyper emellanåt i nedre delen av magen. Men det kan å andra sidan vara ingenting. Men hoppet finns ju där såklart! :)

kram kram, nu ska jag kolla på hockeyn

• Stormis

start september :
    Vad skönt det måste kännas med värdena. Är det slut med cellgifter etc, är det bara att vänta in resultaten nu? Tack förresten för hjälpen, det är sånt man vill höra. 6+3 = 6 veckor och 3 dagar eller? Som sagt, gången efter var det ju inget och förhoppningvis kommer inget mer heller och då kanske jag kan lugna mig. Får väl ringa MVC annars och se om de kan tidigarelägga min tid som nu är i v 11.

Izzie:
    Håller tummarna. Om jag plussat och inte känner nåt så ska man väl kunna plussa på de symtomen

• Page

Underbara nyheter September! Hoppas att nedgången fortsätter! Fick du cellgifterna i tablettform? En dos?

Stormis, CiccL är väl den som inte kännt något, knappt några symptom förutom sparkarna!

Izzie, Är det dags för BIM nu...därav pappersmuffandet? Håller en försiktig tumme!

• start september

Stormis,

du tänker rätt, 6+3 betyder 6 hela veckor och tre dagar.

Page,

fick giftet i en läskig spruta, som kuriosa kan nämnas att de satte den i rumpan (i en muskel, ungefär som när man förr fick gammaglobulin). Lite komiskt i efterhand...

• Izzie

japp, BIM ons-fre. Inväntar den vanliga förblödningen...

• start september

Just det Stormis, cellgifterna var tänkta som en engångsdos, funkar det inte kan man få en till.

Izzie - låter lovande!! Hoppas lite i smyg för din skull!

• BrudSommar2006

Tittar in en snabbis, Vänner-fan, inga bensparkar vid bröstsim bara om du får för dig att gå och simma, inte bra när man är gravid sade sjukgymnasten på informationsträffen i fredags!

Stormis, jag tror det har varit många här som inte känt symptom i vecka sex. Själv mådde jag redan jätteilla vid det laget och blev inlagt med dropp redan i vecka sju men det tror jag att jag varit ensam om här hittills. Någon liten blödning tror jag att jag minns flera som haft däremot.

Jag tror att det ska gå bra att beställa tid för tidigt VUL hos vanlig gyn men man ser som sagt inte något innan vecka sju. Då ser man inte mer än att hjärtat slår men man får ju bekräftat att det ligger rätt i alla fall och inte är utomkveds. Det hjälper ju nästan inte att gå på inskrivningen på MVC om man är orolig, man får ju inte göra VUL där i alla fall, man får inget UL innan runt vecka 18, om man inte ska göra NUPP förstås, det tror jag måste göras innan vecka 13, om det är 13+6, sedan är det försent.

September, det är väl en lovande början i alla fall? Hoppas att det fortsätter gå ner nu så att du är på gång igen snart!

Izzie, vi behöver fler plus i tråden så jag håller tummarna så länge!

Nej, nu ska jag göra lite annat, god natt om jag inte hinner tillbaka igen innan läggdags.

• Page

Puh, hoppas att du slipper fler sprutor September! Fick du veta om den enda dosen kommer påverka andra snabbdelande celler, som tex hår? Det krävs kanske många fler doser.

Helt otroligt vilken energi vissa orkar lägga ner! Seriöst talat så blev jag lite rädd av den hatiska stämningen! Tänk om någon poppade in här och hade mage att kommentera att man får skylla sig själv vid gravillamående?

• Page

September, Vad är gammaglobulin? Jag minns att jag fick en mängd med penicilinsprutor i baken som liten.

Svar på tråden När märker man av det?