• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Page

Lapinette, Helt OT men är fransyskor bleka, smala, mörkhåriga och har i allmännhet stora näsor?? Under semestern började de flesta tala med oss på franska, även fransmännen. Tom svenskarna trodde vi var från Frankrike...

• Liten med Mindre

Oh - du låter jättefransk Page. Ungefär sådär såg Monsieur ut i min andra familj där jag var au pair, och han var fransman. :D

Nu har jag suttit med chefen i 1 timme 15 minuter - drygt. Jag tyckte faktiskt att det kändes bra. Tog upp att jag inte tycker mitt skrivarbete är särskilt givande - kanske främst för att jag blivit så trött på mig själv efter så många år. Tog upp att vi kanske för både mitt och företagets bästa ska ta in någon som tittar på om jag jobbar på bästa sätt, eller snarare hur vi ska jobba bättre inför framtiden. Sååå skönt att ha lyft upp det. :)

Hoppas bara komma på vem som ska kunna hjälpa mig/oss.

Och nu skiner solen och jag får snart gå hem. Och maten står klar i kylen. Och det är nystädat hemma. Och jag ska pippa make ikväll, eller han mig så att hostan får vila. :D

Dessutom är det påsk snart och jag ska till London om mindre än 2 månader. Och en tjejhelg i Stockholm är planerad. Och så är äggen på gång och bollen i rullning för utredning.

Lapinette - jag gick till gynekologerna i Gamla Stan. Tyckte att mannen jag träffade var väldigt sympatisk, och jag vågade nämna att vi inte än försökt ett helt år...

• sweetstreet

Mindre!
    Det låster ju strålande!!! Härligt att ditt humör är på topp trots hostan! :)

• Lapinette

Har varit utan internet i ett par timmar. Vilken förskräckelse!

koko - min mail är lapinettez@yahoo.se. Tänka sig att det redan var någon som tagit Lapinette i Sverige. Det kanske ändå är ett ganska så vanligt namn?!

BrudSommar - det huset jag ville ha (nästan granne med din släkting) gick också jättesnabbt. Så snabbt att vi inte hann fråga banken om lånelöfte (vi anlände till Sverige samma helg som det var visning). Den såldes över utpris men inte till det högsta budet utan till den som kunde komma och skriva på pappren snabbast. De låg i skilsmässa och ville bara få saken överstökad. Det huset kostar drygt 500 000 mindre än vår lägenhet *SUCK*.

Page - svårt att säga hur fransyskor ser ut för det är så blandat men mörkt hår, blek och stor näsa stämmer in på min svärmor. Men därtill kommer även kort och det har jag för mig inte stämmer in på dig.

• Liten med Mindre

Sweet - det känns bara så skönt att ha hävt ur mig sånt jag tycker är obra. :) Hade inte tänkt vara så frispråkig, men jag har svårt att inte visa vad jag känner.

Hoppas bara att jag inte uttryckte mig alltför mysko. På engelska och allt... Märkte hur orden stockade sig och blev konstiga när jag ville för mycket. Bara att andas in och börja om lite långsammare.

Nu längtar jag hem för att få slänga något! Vill börja min vårröjning. började med krukväxterna, och nu måste mannen vänja sig vid de tomma fönstren. Man mååste väl inte ha knökfullt med växter i fönstren?

• Vänner-fan

Mindre,
    Nej, det måste man inte! Jag gjorde själv samma sak i helgen. Tänkte ha en period med mer snittblommor (läs:tulpaner) innan jag köper nya växter.

Muggles,
    Jag har inte fått ont av träning utan mer av brist på densamma om jag själv får gissa. Mitt ryggonda kom när jag varit förkyld en längre tid utan att kunna träna. Men jag tror helt klart på att anpassa träningen efter graviditeten. Fram till halva tiden tränade jag hyfsat samma pass som vanligt men med lite lägre intensitet, men sen gick det inte längre.
    Det var då jag skaffade mig ett anpassat gym-program och började på gravidyoga. Spinningen fortsatte jag med fast jag satt ner ännu mer och tog det ännu lite lugnare. Nu laddar jag för stavgång, det är jätteskönt för ryggen och så gör man ju det ute! Ev. börjar jag simma lite också. Jag känner mig lite bättre idag, så jag hoppas att jag är på rätt väg. Ska på gravidmassage imorgon också - ljuvliga tanke- och hoppas massösen kan ge mina onda muskler en bra nystart.
    Om det är vanlig gympa du gått på så kan jag tänka mig att den är rätt så ansträngande. Jag kan inte riktigt Fysikens program längre, men någon hoppfri variant eller annan rygg-snäll gympa har de kanske?
    Mina ryggproblem är dock inte relaterade till foglossning efter vad jag förstått för symptomen stämmer inte och jag får mindre ont när jag rör mig. Börjar dock hosta så fort jag rör på mig nu, så det har blivit värmedyna för mig det senaste...

• Page

Det låter jättehärligt att få undan så många saker på en gång Mindre!! Och det är dessutom helt underbart att få rensa hemma. Jag brukar fantisera om att jag bor ensam och hur mycket skit jag skulle kunna kasta då. Ahh, inga tidningar, inga kuvert och bara en jacka framme. Rena drömmen!

Lycka till med vårstädningen!

Lapinette, Kort? Nää, snarare medellängd, och jag är inte heller naturligt mörkhårig . Men jag är ingen svensk, blond amazon heller så det var väl därför så många misstog sig.

• sweetstreet

Mindre,
    man behöver inte alls ha fönsterna fulla med växter! Men var inte du nyss i Ulriksdals växthus eller minns jag fel????
    *orkar inte bläddra tillbaks*

Själv saknar jag växter. Vi har inte så mycket här för vi har inga fönsterbrädor eller annat där man kan ställa så mycket växter.

• sweetstreet

Förstår även att det måste kännas jätteskönt att fått ur dig alla tankar ang jobbet! Heja Mindre!!!! Det är bra! Man kan ju inte räkna med att saker och ting kan förändras om man inte i första hand belyser att man tycker det är något problem. SÅ det låter jättebra tycker jag.

Och visst kan det vara lite svårare att uttrycka sig på ett annat språk. Ofta behärskar man ju inte andra språk lika lätt och naturligt som sitt modersmål, även om man tycker att man pratar rätt bra. Jag upptäcker det hela tiden här. Ibland saknar jag abra "exakta" ordet. Lite irriterande såklart.

Svar på tråden När märker man av det?