Mindre,
Nej, det måste man inte! Jag gjorde själv samma sak i helgen. Tänkte ha en period med mer snittblommor (läs:tulpaner) innan jag köper nya växter.
Muggles,
Jag har inte fått ont av träning utan mer av brist på densamma om jag själv får gissa. Mitt ryggonda kom när jag varit förkyld en längre tid utan att kunna träna. Men jag tror helt klart på att anpassa träningen efter graviditeten. Fram till halva tiden tränade jag hyfsat samma pass som vanligt men med lite lägre intensitet, men sen gick det inte längre.
Det var då jag skaffade mig ett anpassat gym-program och började på gravidyoga. Spinningen fortsatte jag med fast jag satt ner ännu mer och tog det ännu lite lugnare. Nu laddar jag för stavgång, det är jätteskönt för ryggen och så gör man ju det ute! Ev. börjar jag simma lite också. Jag känner mig lite bättre idag, så jag hoppas att jag är på rätt väg. Ska på gravidmassage imorgon också - ljuvliga tanke- och hoppas massösen kan ge mina onda muskler en bra nystart.
Om det är vanlig gympa du gått på så kan jag tänka mig att den är rätt så ansträngande. Jag kan inte riktigt Fysikens program längre, men någon hoppfri variant eller annan rygg-snäll gympa har de kanske?
Mina ryggproblem är dock inte relaterade till foglossning efter vad jag förstått för symptomen stämmer inte och jag får mindre ont när jag rör mig. Börjar dock hosta så fort jag rör på mig nu, så det har blivit värmedyna för mig det senaste...