• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Lapinette, våga inte ge upp nu du också!

Frejis, sådan där kontraströntgen ska ju vara jättebra, vätskan i sig ska ju tydligen hjälpa till att spola rent så bara det ökar chanserna har jag förstått.

Snart så, jag tycker också att det är jobbigt just nu, jag är trött jämt. Värst är första timmen efter varje gång man ätit. Jag är väl inte direkt illamående tack och lov men halsbrännan är jobbig och jag har blivit jätteförsiktig med vad jag äter för att försöka undvika det värsta.

I helgen fick vi bilen såld vilket var jätteskönt och på onsdag får vi hämta vår nya så det blir inte så många dagar att klara sig utan. Jag måste bara lista ut hur jag ska ta mig till MVC i morgon men det ska väl inte vara helt omöjligt.

• BrudSommar2006

Mindre, glömde önska lycka till nu inför gynbesök, jag tycker att det är jättebra att du kommit dig för med att kolla dig. Det är ju inte troligt att det är något fel men bra att veta hur som.

Frejis, jag har tyvärr ingen erfarenhet av ÄL-stickor som inte fungerar, för mig fungerade de och vi fick inte till det veckan innan vad jag minns eftersom vi var borta utan det blev böj-dagen och dagen efter och det fungerade för oss. De borde ju fungera som de ska tycker man.

Vi har väl en del namn på gång men ingenting som vi fastnat så för än utan vi spånar vidare så länge. Men en tre-fyra namn har vi väl som är favoriter just nu.

• mugglesfan

Godmorgon i tråden! Oj, vad mkt att läsa ikapp från i helgen - ni har varit flitiga!

Jag mår jättebra förutom att jag får ont i ryggen av träningen Har fått det de senaste gångerna men ignorerat det för jag vill träna men igår fick jag så ont att jag sov dåligt inatt. Hmmm, får nog sluta träna gympa. Tråkigt!!! Annars går det jättebra, har inte ont när jag tränar utan det kommer efteråt. Kanske att bäckenet rör på sig litegrann av alla gymnastiska övningar.

Vänner-fan: du som också har tränat en del trots graviditet - har du varit med om liknande? Du får gärna ge mig råd... Trist att du är sjuk så mkt. Jag läste dock att man får sämre immunförsvar när man blir gravid så det är nog bara logiskt tyvärr...

BrudSommar: vad roligt att ni fick se det ni ville! Du får väl äta mer grönsaker och mindre sötsaker om hon är knubbig redan nu

• Snart så....

Mindre, lycka till idag!

Frejis, är i v18 nu.

Brudsommar, usch det är inte roligt med har jag ju halva tiden kvar och borde inte må så här. Just nu skulle jag lätt kunna somna vid skrivbordet :(

• Snart så....

Brudsommar, ROLIGT att ni äntligen fick veta vilket kön det blir :D
    En liten flicka, var det svårt att se denna gången?

• nu är jag fruL

lappis
    gumman inte ska du planera för ett liv utan barn
    ta istället och planera in en gyn tid för att se till att få hjälp med om ni kanske behöver pergo eller så.
    är din ordinarie gyn lite motstridig gå till nästa!
    Klart att ni ska få barn, ni har det bara lite knöligt och kanske behöver en knuff i ryggen. men det kommer gå!

Såg att page skrev något om en diksussion om rödhåriga barn! vart finns den!!!!! den måste jag läsa. har mååååånga teorier om rödhåriga barn så jag måste se den diskussionen.

Själv har jag nu riktigt kalas ont i boris magen. faaaaaan
    vill inte ha ont. Och vill framförallt inte behöva sluta rida. Fast nu såg jag ju att det var någon som skrev att man helst inte skulle rida. men det skiterjag i helt ärligt. man måste ju leva också!

• nu är jag fruL

brudsommar
    hahde ni beställt ett xtra utldraljud bara för att få reda på köndet. Eller råkade ni se det vid ett vanligt?
    Ville ni helst ha en tjej? GRATTIS!

snartis v 18! Då ska du snart på stora Ul va?

Själv har jag gått in i v 15. jag kan inte fatta att det gått så långt.

• Bröllopstokiig

Hejsan!

Kul med en liten tjej! Grattis säger jag då Brudsommar, måste vara kul att få se henne!

Mindre lycka til idag!

Snartis, stackare... må illa... phuuu inte skoj. Du har verkligen haft problem med din graviditet om man jämför med mig... jag ska nog vara ganska nöjd faktiskt!

Jag mår KANON
    Jag är bara så lycklig!
    I går var jag o maken ute och promenerade i 3 timmar i solen! SÅ härligt. Jag är så glad för att jag orkar och har flåset, även om det inte är samma som innan.
    Min lill* bebeis sparkar som fasen nu och det märks att h*n växer, eftersom jag springer på toa hela hela hela tiden. Inget jag lider av, men det är ju en aningens drycgt att känna sig kissinödig hela tiden fast man igetligen inte behöver få... så den lill* rackaren trycker antagligen på just på urinblåsan!

Frullan: Jag misstänkte att du var i stallet och att det var därför du inte svarade.
    Jag kommer sticka till alperna i helgen och vara borta ett tag, sen hinner jag inte mer än hem förrän jag ska till Ungern... så helgerna är uppbokade fram till efter påsk, men jag måste säga att det var ju jätte trevlig när vi käkade den där måndag kvällen på söder innan jul, så vi kan gott köra en sådan variannt, så kan jag vara med

Nu ska jag på möte externt, så vi ses till lunch... fast då ska jag läsa i kapp, hinner inte det nu på morgonen...

Fattade det som att sweetan var sjuk. SÅ massa kryapådig kramar gumman!

• mugglesfan

Jag har förresten jobbat både lör och sön så jag är grymt oinspirerad nu... Har en kvalitets-"gate" på ons och vill bli klar senast imorgon så för säkerhets skull gjorde jag en del i helgen.

• Snart så....

Frullis, inte ska du ha ont i magen?? det är inte på sidan dvs ligamenten som bråkar?

Japp ska på stora Ulet nästa vecka när jag är i v19 nästa v20.

Hmmm igår hade jag som hjärtklappning i magen, är det något som är galet eller kan det vara första gången jag kände av Kick´n?

Buuhuuu nu mår jag så där illa igen

Svar på tråden När märker man av det?