• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Vet att jag är helt OT men som sagt...det blir att kompensera att vi inte fått något smått än. Så på något sätt så här det väl ihop med trådens tema .

• Vänner-fan

Frullan,
    Så ni har fint väder?? Det har minsann inte vi här nere i Götet! Men mig spelar det ju ingen roll, jag kan ju inte gå ut ändå *mutter*

Lappis,
    Nej, jag vet inte hur det är med öppettider kring Kristi H-färd, men det är nog smart av dig att tänka på det så det inte kommer som en överraskning om saker är stängda. Av de två hade jag valt Rom helt klart. Allt inom nära håll och god mat, gott vin och god glass. Får vi en snäll bebis vill jag åka dit till hösten för min make har inte varit där.

• sostot

Hej!
    Jag är tämligen nygift och vi har beslutat att börja försöka skaffa barn om några månader (typ i mitten av maj) så just nu försöker jag läsa på.
    Släng hit med alla tips ni kan tänka er!
    Och vad betyder förkortningarna BIM, RR?

• sostot

och vad är det här om att bisolvon (minns jag rätt nu?) ska hjälpa att bli gravid? hur då?

• Lapinette

RR - rosenrot
    BIM - beräknad icke mens
    Bisolvon - tunnar ut livmodersekretet så att det gör lättare för de små simmarna att komma fram.

• _koko_

Kan meddela att det inte blev någon träff idag, iaf inte för mig. ;)
    Frullis kanske sniffade på champagnekorken lite för mycket och jag somnade i soffan...

Page - Välkommen tillbaka!!! Låter som att ni haft det bra och lite jobbigt också...

sostot - Från början tror jag det viktigaste är att ha sex ofta och mycket. ;) Ät folsyra och lev som vanligt. Fokusera inte så hårt på ägglossningen (äl) eftersom den verkar kunna inträffa när man minst anar det...
    Lycka till! :)

Lapinette - Vi gjorde badrummet när vi precis hade flyttat in för 3 år sedan, det var nämligen från 70-talet och helt galet fult... Vi slutade räkna när vi passerade 150'... Men det blev iaf exakt som vi ville ha det och jag tycker fortfarande att det är perfekt. :) Bidrar gärna med tips om du vill (t ex att man inte ska låta elektrikern sätta upp handdukstorken om man vill ha den rakt ;)).

• Lapinette

koko - vårt badrum är nog sedan 1968 och helt ok då det åtminstone är helkaklat i vitt. Fast bidé och mörkblå platsmatta tilltalar inte mig. Shit 150 000, vi hade nog räknat med ca 100 000. Jag tar gärna emot tips!

• sweetstreet

Har gått och blivit sjuk!!!!!! :( :( :(
    Kände av halsen redan i fredags men det slog till ordentligt igårkväll och idag. Skiiiiit! Mår verkligen inte bra. Hela kroppen gör sådär "ont" och jag har feber.
    Känns som om denna ÄL inte kommer bli särskilt lyckad. Enligt kalendern ska jag lossa ägg på tisdag. men hur sugen är man på 6 just nu när man har typ feberfrossa och skitont i huvud och leder?!?!?!?!?! :(

Visst, jag vet ju att vår hjältinna Mindre klarar av sådana här strapatser galant, men jag är nog tyvärr inte lika duktig på att fixa till det när kroppen bara skriker efter sömn och smärtstillande piller....

Fast Page ditt inlägg ang videofilmen piggade iallafall upp mig rejält!!!! :D :D :D :D :D :D :D Shit, jag skrattade så tårarna kom och jag fick värsta hostanfallet! :)
    Och du, jag tyckte minsann jag såg något som flimrade som besatt uppe på himlen när jag tittade upp, men trodde det var en satellit. Och så var det DU som vinkade!!! Coolt!!!!! :D

• sweetstreet

sostot,

kul att du vill hänga med oss här på tråden! :)
    Tja, vi har väl prövat det mesta känns det som eftersom vissa av oss inte ritktigt lyckas få till det och desperationen växer! ;)

Lappis verkar iallafall ha uppdaterat dig på våra förkortningar! :D

Kan även lägga till att den omtalade "tanten" eller "bitchen" (mest Page som kallar henne så) är mensen! Så när vi får "tantbesök" vet du vad det handlar om alltså.

Jag tror som Koko att nummer 1 är att ha mycket 6!! Men det är ju bra att försöka pricka ÄL hyfsat iallafall. Om du inte riktigt vet NÄR du har ÄL kan du testa med sådana där Clearblue (CB) ÄL-stickor som man kissar på. Men som sagt det gäller att ha 6 mycket även dagarna innan den berömda "böjen" (positiva utslaget på stickan).

Lycka till!!!!! :)

• sweetstreet

Vi har förvrigt ställt om klockan här så nu har vi sommartid. Det märks verkligen! Det är ljust och soligt nu fast än att klockan är typ 18! :)

Fast nu är tidsskillnaden mellan oss och Sverige bara 5 timmar istället för 6. Tills ni ställer om klockan. När gör ni det?

Svar på tråden När märker man av det?