• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Hejsan September,

Hoppas verkligen du mår bättre nu och att magen också är på bättringsvägen. Alltså "ätmagen".

:)

• sweetstreet

Izzie,
    kul att se dig här igen!!Hur är det med allt? symptom, ÄL eller annat??? Minns inte när du hade ÄL eller tantbesök.

• sweetstreet

Frejis,

låter bra att du försöker undvika stroke. Det är inte sådär superbra att få det har jag hört... ;)

Kommer din avhandling att finnas på nätet sedan när du har tryckt den och du har "spikat" den??
    När jag skrev min så la jag bara ut abstraktet på nätet vilket kasnke var dumt. Men eftersom det är ett tag sedan nu så var det inget som gjordes "automatiskt" så därför blev det bara abstraktet. Men nu tror jag att det är obligatoriskt att lägga ut hela avhandlingen digitalt? Iallafall på KI.

Iallafall OM du gör det får du gärna tipsa om var man kan läsa den! För det vore skoj att se. Inte för att jag tror jag skulle fatta så mycket, men det är alltid kul att se vad folk slitit med i så många år.

Har en kompis som är kemist och jag gick på hennes "lic" och fattade verkligen typ noll!!!!!! Men det gjorde liksom inget för man satt där och jäste och var hur stolt som helst ändå!!!!! :)

• sweetstreet

Ja, ang stickorna så vet jag inte alls. Just nu känns det väldigt knasigt med att inte ha koll på sin kropp.

Den verkar vilja göra lite som den vill nuförtiden. Och det är inte alls alltid samma sak som vad JAG vill.... :?

• Izzie

Hej Sweet!
    Jodå det är bara fint! Har BIM nästa vecka, ons-fre. Har känts lite kontigt denna månaden. Kände av min ägglossning för första gången, brukar inte göra det annars. Det känns som om nåt är annorlunda, men jag kan inte exakt peka på vad... Jag brukar inte ha några symptom alls, och det vet jag inte om jag har nu heller, men men. Vi får se helt enkelt :)

Då då? Måste kännas skönt att ni är lite på G iallafall? När var det din man skulle lämna simmarprov? Har för mig att ni sköt fram det någon vecka för att satsa fullt på ÄL?

• sweetstreet

Skoj Izzie!!!
    Hoppas det blivit något för dig denna gånge!!! :)

Ja han kommer nog lämna prov i slutet av nästa vecka. Och så har jag en tid hos gyn om ca 1,5 månad. Så lite händer det även om det går saaaaaakta. Men vi har tänkt att vi helt enkelt bara fortsätter "som vanligt" och försökr pricka ÄL fram tills att vi får mer svar från våra undersökningar.

Men nu börjar jag verkligen känna att man blir mer och merotålig över att inget händer!!!!

• Izzie

ja, förstår att du känner så. Känner lite så själv oxå. Hoppet finns ju kvar, men tron på hela grejen vacklar rejält emellanåt.

Håller tummarna för dig iallafall!

Ha en skön fredagkväll! Nu måste jag käka middag!
    kram

• Stormis

start september:
    Var nog dina inlägg jag skummade genom och hade nog inte allt på det klara. Låter inget roligt för dig det där och då förstår jag varför du hoppar folsyran.

Alla:
    Vad gulliga ni är som uppdaterar er så fint för min skull! Min man är dock inte lika nöjd Han trodde att mitt häng på BT var över nu när bröllopet passerat, men det känns som om att det är nu det börjar... Nån tråkig dag till framför datorn och det blir svårt att slita sig. Man lär sig verkligen hur mycket som helst av er, KANON!! Jag hoppas att jag kommer att kunna vara till hjälp såsmåningom också. Har ramlat bort från träningen sista tiden, men har nu bestämt mig för att köpa nytt träningskort, inbillar mig att det kommer att löna sig trots kommande kilon (ej muskler då...) Så inga raka situps eller benspret om ett tag!

Har funderat på det där med vinet, kommer ju att vara middag, vanligtvis 3-rätters, dvs lång och att inte ens dricka upp första glaset kommer bli konstigt eftersom jag brukar vara den som gladeligen går hem sist Lappis - jag anar vissa likheter, he he. Får nog fekja nån snygg sjukdom och sitta där på mitt Scandicrum. Sucks!!!!

Sweet dreams eller vad ni nu gör när ni "sover"

• Frejis

Sweet - har inte bestämt mig hur jag ska göra, men förmodligen kommer jag att lägga ut allting om det inte är för komplicerat ;) annars är det inte värt priset.

Har ju självklart börjat bygga upp nervositet före disputationen, men det har faktiskt släppt de senaste dagarna. Det blir nog lite värre efter påst ;) men vi ska som sagt undvika onödig stroke. Tipsar om var du kan hitta allting sen, glömmer jag bort det så är det bara att säga till.

Den här tiden när ingenting händer är den värsta. Man vet ingenting, man försöker pricka in ÄL, man väntar och väntar och väntar, och så blir det inget. Avancerad människotortyr och ingenting annat ;)

Nu ska jag tillbaka till filmen, kollar på "A beautiful mind" som jag inte har sett. Superromantisk, men passar min överhettade hjärna alldeles utmärkt samtidigt som man försöker känna efter ÄL symptom i kroppen *hjärnspöken eller inte, vem vet* Många kramar till NYC (våren börjar så sakta komma till Stockholm :), till alla i tråden och till September - du verkar vara så otroligt harmonisk och stark! Hoppas att allt ordnar sig så småningom :)

• sweetstreet

Frejis

Jag är övertygad om att du kommer tycka att disputationsdagen är en otrolig upplevelse (på ett positivt vis såklart!)!!! :)

När är ditt datum??? *glömsk*

Jag tycker själv såhär i efterhand att det var en jätterolig upplevelse även om jag var hypernervös. Men på ngåot vis var jag som mest nervös veckorna innan (typ mellan spikning och disputation) men på själva dagen D så var jag väldigt lugn. Knasigt.

Det är iallafall det absolut "största" jag någonsin gjort tror jag. Vad beträffar stress, nervositet och sedan lättnad och enorm stolthet.
    Det är ju ändå flera års arbete som man ska försvara och "representera" på bara en enda liten dag. Så det blir på något vis så speciellt.

Och eftersom jag kan tycka att uppmärksamhet är kul ibland så var det roligt! Man var ju "Kung för en dag" eller snarare "Drottning" vilket var himla skoj. :D
    Eller för min del blev det typ 2 dagar för vi firade ihop med labbet på kvällen efter disputationen och sedan hade jag min fest på lördagen (dagen efter). Så det var skitkul!!!!!!

Haha! Den festen var skoj. Verkligen som ett bröllop fast att man ensam fick ALL uppmärksamhet. Ojoj! Snacka om att boosta egot!!! ;) :D :D :D :D

Bra att du iallafall tar det lite lugnare nu så att du inte går in i den berömda väggen eller så.
    Själv fick jag förhöjt blodtryck av stressen, men det gick som tur var tillbaks senare när allt ståhej var över.

Svar på tråden När märker man av det?