• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Stormis - som sweet sa innan så är det ganska enkelt att fejka vid mingel. Värre är det vid en middag. Har inga bra tips och vet själv att jag måste sjukskriva mig eller boka in kundbesök när vi har vinproning på jobbet (om och när jag blir gravid) för då dricker vi även vin och jag är allmänt känd här som en stor vinälskare.

• Frejis

Inlägget försvann :(

Hur blir det på söndag? Vi får besök på eftermiddag ( bl a av en charmig liten bebbe :), men jag kan ses vid tolvslaget för fika alt lunch.

Middag blir lite knepigare, men det kan kanske gå.

• _koko_

Det verkar som att alla kan olika tider... Jag ses helst ganska sent eftersom jag ska ut i morgon.

Frejis - åååh, tänk om ni bara har missat äl hela tiden!!!

Stormis - Välkommen och grattis!

• Frejis

Koko - japp, det vore något. Vi väntar och ser :)

• mugglesfan

Lapinette: när exakt ska ni till Åre? Vi ska dit med jobbet 22-24/3

• Lapinette

Shit muggles - vi landar på Frösön tidig morgon den 24:e och ska sen vidare till Tegfjäll där stugan ligger.

• Bröllopstokiig

Nu har jag ätit nice princesstårta Shit vad gott det var, jag har fått ett extremt sötsug på sistonne!

Nu är det dags att gå hem snart.
    Antar att vi får smsa vad som händer i helgen...
    Jag kan tänka mig en senare fika vid 16-tiden, så hinner man ta en långpromenad i vårsolen innan med maken

Ha en trevlig helg!

• BrudSommar2006

Nu är jag tillbaka från sjukgymnastinformationen, det var riktigt givande faktiskt, vi fick prova på en massa olika övningar som ska vara bra för gravida, både med matta på golvet, stolar och vägg som hjälpmedel och så fick vi med oss alla övningar hem.

Fick reda på att det är läge att sluta gå i trappor nu, det ska man inte göra så här sent i graviditeten och redan tidigt i graviditeten är det tydligen bra att börja minska på det där med trappor och absolut inga stepmaskiner på gymet eller rörelser där man är alltför bredbent, man ska försöka hålla ihop benen. Så varnade hon också för att vara alltför vältränad i nedre mag- och bäckenmuskulaturen, typ om man rider mycket, eftersom förlossningsarbetet oftast försvårades och risken för kejsarsnitt eller åtminstone att det slutar med sugklocka kan öka. I övrigt var det bara positivt att träna, speciellt ryggövningar och knipövningar för att inte börja läcka om man skulle ha oturen att spricka. Stavgång skulle visst vara extra bra för gravida för att hålla igång ryggen.

Tyckte informationen var intressant och det var ett gäng trevliga tjejer som var där samtidigt så vi hade kul under övningarna!

Nu ska jag gå och hämta hem vovven från dagis och ta helg i väntan på UL i morgon! Kanske tittar in lite senare igen men då är det väl definitivt ingen kvar här. Ha en bra helg!

• mugglesfan

Lapinette: vi åker nattåg och är framme tors morgon, hem igen lör kväll. Jaja, kunde annars varit kul att ses! I Åre av alla ställen...

Stormis: välkommen i tråden! Tips för alkointag - beställ lättöl el alkoholfria drinkar i baren. Ingen som ser att det inte är äkta - jag lovar! Jag har fejkat en hel AW, det var ingen mer än de som visste att jag var gravid som märkte ngt. Alkoholfria drinkar är dessutom gott! Alkoholfritt vin har jag ännu inte stött på på krogen och dessutom smakar det blä!

BrudSommar: lycka till imorgon på UL:et!!! Hoppas ni får se det ni vill...

Sweet: när böjen visas har väl ägget ännu inte släppt, så du kan inte ha missat det. På han bara!

• sweetstreet

Muggles är du tillbaks från Tyskland nu??

Svar på tråden När märker man av det?