Halloj tjejer!
Jag bara sticker in huvudet lite fort på lunchen eftersom jag åt den hemma idag.
Det här har varit en riktigt jobbig vecka. Dels har jag haft vansinnigt ont i ryggen, särskilt innan jag började använda värmedyna på kvällarna och dels så är jag förkyld. Igen. Tredje gången på fyra veckor tror jag det är... Hostar rejält, vilket inte alls känns bra för trakterna kring livmodern, trots att jag äter medicin mot hosta. Så har jag känt mig allmänt hängig och har väldig nästäppa och går på Alvedon dagarna i ända. Kände inte att jag kunde gå hem nrä jag nyligen haft två sjukdomsperioder. Denna veckan har vi dessutom haft en massa intervjuer för att försöka hitta den som kan ersätta mig i ca ett år. Och jag vill gärna vara med och välja...
Men men. Ska inte klaga alltför mycket. Har avbokat allt i helgen och ska enbart koncentrera mig på att bli frisk och sen är det bara fem veckor kvar att jobba. Så var det nån som tyckte liiiiiite synd om mig så är det nog ingen som gör det nu gissar jag...
Den där babymässan ni skrev om igår är precis då jag gått hem (om det går enligt plan) och orkar jag kommer jag nog ta mig dit. Kan vara kul att spana in vad det är för nåt. Jag gillar tävlingar där man kan vinna saker och sånt och det brukar väl finnas lite sånt på mässor.
Har för mig att någon frågade om vi gravida smörjer in magen och jag brukar oftast göra det. Men nån lotion eller olja. (Anv. ingen speciell för just det ändamålet). Dessutom smörjer jag faktiskt in underlivet med vanlig massageolja ibland också, för när vi var på föräldrarutbilning så frågade någon om det finns nåt man kan göra för att själv förhindra bristningar vid förlossningen. BM sa då att de ser att kvinnor från vissa kulturer spricker mindre, men att de inte vet vad de beror på. Det fanns teorier om att de äter mat med mer olja i. Hon avslutade med att säga "Smörj ni om ni vill, testa, kanske att det funkar". Så jag testar. Nu måste jag tillbaka till jobbet, men nu har jag kanske gett er nått att diskutera. Tror ni att det hjälper att olja in där ungen ska ut eller inte??? Själv är jag skeptisk, men vad fasen, förvärra kan det ju rimligen inte göra iaf.