• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Stormis

Ahh, hittade infon på sid 412 nu, går snabbt framåt.

Mannen hemma, han började gråta av lycka. Men sedan gick han ganska snabbt upp till datorn och började installera lite eftersom vi köpt ny Han brottas just nu med om vi skall berätta för någon ännu (förutom BT då

Ang mitt plus-intåg: Jag hängde faktiskt med (läste) redan i aug bara för att jag var nyfiken, men antalet inlägg skrämde mig lite där jag satt mitt i mina bröllopsförberedelser Och efter bröllopet, dvs när försöker började gav mig inte så mkt tid att ge mig in tidigare. Dessutom har jag inte velat läsa på och engagera mig för mycket för tidigt. Kände att jag kunde jinxa det då och ite bli gravid bara för att jag läste så mycket om det.

Så jag tacka för välkomnandet och skall göra mitt bästa för att hänga på.

Och japp, nära till Götet. Nu har vi en liten västkustmaffia som kan utmana 08orna. Sk förresten till Storstaden S om en vecka och hälsa på polare.

• sweetstreet

Men snartis helt teoretsikt så borde det vara kört????

För jag har sett här att dagen man har böj kan det t o m vara för sent att få till det??????
    Och om man ska gå efter min ev ÄL-blödning så borde ju böjen ha kommit i typ tisdagsnatt eller så???? Och då kasnke det är lite väl sent nu?

jaja, i vilket fall lär jag hoppa på honom ikväll. För det är ju himla kul ändå! Särskilt nu när vi inte haft tandborst6 på ett bra tag!!!!! :D :D :D

• sweetstreet

Stormis

ang vinet kanske du kan "tacka ja" till vin och ha ett glas i handen (på bordet) men inte dricka???
    Någon mun går ju bra, men du kan ju försöka att låtsas att du dricker men ändå inte göra det???
    Eh, kanske fungerar?????

Sådant är betydligt lättare på "mingelfester" eller så, för då har folk ingen koll. Lite svårare om du sitter vid dukat bord och ska äta middag. Men testa går alltid.

• Snart så....

hahhaha...sweetan
    Men TÄNK om det inte är försent?? Ähhhh sexa på ni, det är inte lika enkelt när en mage börjar vara ivägen

• Lapinette

Sweet - hur är det med aladåben då? Kompendiet jag fick med mig hem handlade enbart om temperaturen, flytningarna vid ÄL samt livmodertappen dvs andra sätt att se att man har ÄL på än stickan.

• Stormis

sweetstreet:
    Jag tror faktiskt att det är så det får bli. Annars får jag fejka nån huvudvärk redan på em och helt sonika ha astråkigt ensam på hotellrummet, men det känns så trist när man träffar kollegorna så sällan. Har fantiserat ihop värsta planerna och ringa restaurangen i förtid så att de diskret häller upp alkoholfritt till mig, men det skulle aldrig funka tror jag
    Fler tips någon?
    PS Ja, jag är medveten hur litet problemet låter i sammanhanget för er som gladeligen skulle avstå en flaska vin för ett miniliv i magen...

• Frejis

Sweet - du kan ju hoppa på maken i vilket fall som helst, kroppen kan nog bete sig lite konstigt. Det kommer ju att visa sig om det var för sent om någon vecka ifall/när mensen kommer.

Jag kliade min man i nacken igår :) får se om det blir något. Gjorde ett test med ÄL stickorna och de visade ingenting medan äggblåsan, ÄL sekretet och hela kitet var klart för ägglossning, vilket jag också såg på skärmen hos JÅ. Skumt, men det innebär att ÄL stickorna inte är så pålitliga.

Hm, här kommer vi till Frullans tidigare diskussion om 10% marginal på NUPP. ÄLtestet ska ju vara 99% säkert, men det är det alltså inte. I vilket fall som helst känns det spännande att invänta BIM om sådär 2,5 v.

• Frejis

Välkommen till tråden Stormis!

Kort om mig: Frejis som inte riktigt är så fertil som namnet säger, har försökt sedan april 2005, gift, en oäkta 08 från Norrmalm. 34 år gammal.

• Frejis

Hur gör vi när det gäller söndag? Vi har några gäster på eftermiddag, men besöket kommer nog inte att ta hela kvällen. Kan vara med på en middag om den börjag någon gång efter 18.00, annars träffas jag gärna för en fika alt lunch.

• Bröllopstokiig

Cicci, 32 år gammal. Gift0608 och gravid 0611. Väntar alltså första barnet i Juli 07 H*n kallas Pick'n här inne, för han hade ett fint Pickande hjärta i v7 nu med förståss..... Oäkta 08 jag med som bor på Östermalm. Jobbar (inte länge till) i mediabranchen.

Svar på tråden När märker man av det?