• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

lappis raring
    förträng på du hur mycket du vill. bara du samtidigt faktiskt börjar kolla upp dig. det kan ju vara världens löjligaste lilla sak som typ brist av en liten sketen vitamin som gör att det är svårare. Så förträng du8, men däremellan ska du för sjutton gubbar ta och kolla dig. Boka in en allän hälsokontroll förutom gyn. kan vara svårt att få i sig allt elände som man ska få i sig.

snartis. men gumman, du pratar med gnällets psykotiska mästare så gnäll på du! jag tycker att man måste få gnälls, spotta, svätra skrika och vara arg och deppig lite då och då. det passar mitt psykiskt störda humör perfekt

Så att gnälla lite är lugnt. jag förstår dig. Stackare. hoppas verkligen att det går över. MEN om det inte gör det så ska du verkligen inte sörja så mcyket för att du inte klarar att jobba. det finns många som inte klarar det. och då är det bara att acceptera att man är GRAVID och att det händer så attans mycket i kroppen som är viktigare än att vara produktiv för samhället. var bara lugn. Du har vel minst 38 åt kvar att jobba, så du kommer hinna jobba, jag lovar. Nu är det viktigaste att du och kickn växer och mår bra.

attans var klok jag låter när det gäller andra. jag som har världens panik nojja över att jag kommer missa några månaders ridning när jag är för stor och nyförlöst. jag har världens ångest över det.
    helt sjukt egentligen, jag komemr ju kunna rida i många herrans år sen.... men just nu har jag super nojja över att jag inte kommer kunna rida i någhra månader.
    men jag är ju pucko.

jag är dessutom hel deppig att jag inte kommer kunna vara med på fälttävlans läger i juni. jag har försökt övertala alla om att jag visst ska få det... men i bakhuvet inser jag att det kanske inte är det smartaste att göra 3 månader inna beräknad förlossning.... trist...

• Snart så....

Förstår dig Frullan ang ridningen. Jag slutade/trappade långt innan ner för annars har jag nog haft psykbryt om jag inte fick vara i stallet.

Har redan börjat tänka på när jag kan börja träna/rida igen. Tänkte faktiskt börja rida vårterminen 2008 :D
    Det får bli ridskola kvällstid, kruxigt bara att välja en bra ridskola

• BrudSommar2006

Lapinette, det låter bra att höra, ring och beställ tid och sedan förträng! Alla metoder som fungerar är bra metoder.

Sjukgymnasten sade i fredags att om man är sådan att man tränar jättemycket och är van vid det så ska man börja trappa ner tidigt för att vänja sig av med de endorfiner man är van vid eftersom det inte är bra för kroppen att träna så mycket fram mot mitten av graviditeten när risk för foglossning och annat börjar komma. Lyssnade inte så noga på just det rådet, kände inte att jag hör till den kategorin liksom...

• Bröllopstokiig

Snabbis från mig, jag kommer vara i Frankrike hela nästa vecka. Denna veckan har jag externrepresentation på onsdagen. Kan torsdag endast, annars kan jag även tisdag v 13.

• Liten med Mindre

Jaha, då var man "gynnad" och inte gymmad för en gångs skull.

Allt såg normalt ut, ÄL fortfarande en bit bort, trots att jag trodde att jag får böj imorgon. får väl se. Äggblåsan var bara 11 mm och ska väl upp i 20-22 innan den spricker. Med 2 mm/dygn så hinner vi ladda in lite fler simmare innan det är dags.

Har fått remiss att ta hormonprover efter nästa mens. Ska prata med mannen om att skicka honom på undersökning också. Det är nästa steg utöver mina prover (som jag givetvis hoppas slippa ta...).

Tyckte nog den där VUL-grejen kändes lätt slemmig att ha uppstoppad där nere. Det finns ju trevligare "saker". Och förstås finns ju trevligare positioner än gynstol...

Nu är det lite lunchdags. Måste ladda för utvecklingssamtal på jobbet också. "Jo, hej - jag skulle vilja ha lite mer tid att vara hemma och pippa min man. Väldigt utvecklande för vår familjekonstellation... :D

• Snart så....

Mindre, vad skönt att allt såg bra ut. Nu är det bara sexa på fram till ÄL så har ni ett rejält lager :D

Hahahah snälla kan du inte säga det och ta kort på chefen och lägga in i fotoalbumet?? :D

• Snart så....

jag kan på torsdag, ska till kiro i stan så jag kan träffas var som helst :)

(OM jag inte mår dåligt dvs)

Flera lampor i vårt lunchrum hade gått sönder så det var mörkt under lunchen. Satt och nickade till efter jag ätit, ska bege mig hemåt lite tidigare och SOVA.
    Mitt möte blev inställd idag så smiter nog vid 15...

• mugglesfan

Åååååhhhh, jag har verkligen ingen lust att jobba! Nackdelen med att jobba helg, man får ingen vila så man är fräsch på måndag...

Lapinette: vad kul! Undrar om det handlade om vår kommande Dublinresa? Jag har försökt få in henne i denna tråden också men hon tycker det skrivs så mkt så hon hinner inte läsa ikapp...

FruL: har du ont hela tiden el bara när du tex rör dig hastigt? Jag har haft rejäla "drag/stickningar" men bara om jag gör en hastig vridrörelse, hostar till el så. Inte hela tiden. Då kanske du bör kolla med BM?

• BrudSommar2006

Mindre, vad bra att allt såg bra ut och att du får komma och ta prover också. Fick du veta vart mannen ska vända sig så att ni får det avklarat också? Skönt att ni är på gång med utredningen!

• Liten med Mindre

Hihi, snartis, om jag säger det på svenska så går det nog bra. Tror inte han snappar upp så mycket av språket än. :)

Vet faktiskt inte vad jag ska ta upp. Något snyggt sätt att säga att jag är less på mina gamla uppgifter och vill slippa dem för att få mer tid till sånt som ligger utanför vår avdelning (som jag ska göra på halvtid). Blir nog svårt eftersom jag är den enda som gör det jag gör.

Vill ha nytt jobb nu!!! (Skickade in ansökan igår, fast jobbet kanske inte passar mig riktigt. Hoppas ändå!)

Svar på tråden När märker man av det?