• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Page, det låter superskumt med din cykel!!! :o

Men om du har ÄL-känningar kasnke du bör hoppa på mannen?!?!?!?!???
    Om inte annat så är det ju väldigt kul sysselsättning (om man är frisk). Själv känner jag att jag drar mig lite för kvällen. Hade ju så gärna velat få till det ikväll, men känner mig fortfarande som om hela mitt huvud och mina lungor är fulla med slem = inte så sexigt.... :(

Så vi får väl se. Och helst vill jag ju inte att mannen blir smittad heller vilket kasnke är stor risk om man har såpass intim kontakt som vid 6, även när det bara är typ tandborst-6?

Eller i vårt fall skulle det väl kanske snarare bli alvedon-6 kanske?????? För febernedsättande inverkan. :?

• Page

Sweet, ta några febernedsättande (eller några glas vin) och kör hårt! Risken är ju i alla fall ganska stor att han blir smittad ändå!

• Page

Har någon uppmärksammat körkortstråden? Vilken hemsk stämmning, jag mår dåligt av att bara läsa i den. Kul med några gravidtrådar som har ploppat upp!

• Page

Angående språk...jag tycker att det är superirriterande när jag inte hittar rätt ord på mitt modersmål. Talar det så sällan så det är väl inte konstigt. Tycker också att det är svårt att visa upp sin personlighet på andra språk. Min pappa frågade mig om jag inte har någon humor, och det har jag på mitt sätt, det är bara att jag inte kan förmedla det längre.

• sweetstreet

Ja ibland kan ens personlighet faktiskt "ändras" lite när man pratar ett annat språk.

Jag är normalt väldigt pratig, men sedan vi flyttade till USA så tror jag att jag minskat ner min pratkvot något. Till viss del p g a att jag itne riktigt behärskar språket lika bra längre gissar jag. Fast folk här tycker ändå att jag pratar mycket, så kasnke är det bara positivit att jag inte pratar riktigt LIKA mycket som förr??? :D :D :D

• sweetstreet

Page, humor är förresten väldigt speciellt!
    Det handlar inte enbart om språkskillnader tytcker jag utan även om kulturella såväl som generationsskillnader.

Har upptaäckt att min hum or nog är mycket mer "plump" än amerikaners (generlellt iallfall). Här kan många sexskämt uppfattas som direkt hemska och pinsamma! Ooops! Det finns åtskilliga gånger när jag pladdrat på under lunchet etc och insett att andra kanske inte tyckte det jag sa var ritkgit lika kul som jag tyckte... :? :D

• sweetstreet

Fast till viss del kanske det beror på att här KAN man ju faktsikt bli stämd om man säger ngt dumt på t ex en arbetsplats... :o

• Stormis

Ska oxå på utvecklingssamtal - dagen efter middagen med jobbet som jag måste hoppas pga att jag inte kan tacka nej till vi utan att de misstänker nåt. Har haft samma tjänst i 3 år och oxå sugern på nåt nytt - undrar hur villiga de är när man är gravid...

Lapinette:
    Ingen aning om Kristi Flygare i Rom, men under Pingst i Amsterdam är det mesta stängt iaf Märkte det förra året...

Fru L:
    Boris = bebis antar jag...? Apropå att rida - det är min största fasa att mitt barn en dag kommer hem och säger att den vill börja i ridskola! Tycker det är hur läskigt som helst med hästar. Fast snygga är de!!

Ni gravida:
    Någon som INTE känt några symtom alls? Jag borde vaar i v 6 och känner NADA, går inte ens och kissar ofta som jag gjorde förra veckan. Dessutom var det svagt rosa på pappret när jag var på toa idag (men ofärgat nästa gång). Ska jag vara orolig?? Tycker att det är skitläskigt att inte veta, vill liksom känna/se nåt! Hur tidigt kan man tjata till sig ett UL eller liknande för att få bevis för liv?

• start september

Hej hej!

Här var det en lång seg helg där jag mest sov och tyckte synd om mig. Fram till lunch idag var det öken, men då fick jag svar på HcG-provet som jag lämnade imorse!

Det sjunker! Det hemska cellgiftet verkar ha fungerat. De var tydliga med att det kan gå upp igen, att man måste se längre trend, men det här var mycket bättre än jag vågat hoppas. Tjoho!!

Tänk vad mycket piggare jag blev!!!

• start september

Stormis,

25% av alla blöder i tidigt graviditet har jag fått lära mig. Om det inte är mängder och inte gör ont så ska man inte behöva oroa sig.

Om man är jätteorolig så är det akuten som gäller, med lite tur får man VUL. Innan typ vecka 6+3 ser man sällan något.

Svar på tråden När märker man av det?