• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

frullan: ha sex ändå fast du inte känner lust - det kan faktiskt generera lust. Det kan vara så en period nu (jag hade också en period när jag hade noll lust) men lusten kan när som helst återdebutera - med besked! Hormoner...

Stormis: jag har heller inte känt så mkt och varit ganska orolig över att ha ett MA, särskilt de första veckorna. Men det var minsann ett litet pickande hjärta därinne på första UL:et som jag gjorde i v9. Så det kan vara helt normalt. Om du inte blöder mer än några droppar (dvs rättare sagt, om du blöder ganska mkt) och inte har ont, så är det förmodligen normalt allting. Jag förstår din oro precis eftersom både jag och Cicci har varit igenom samma, men det är det enda rådet jag kan ge. De som haft MF och MA här har alla blött konstigt och haft aningar om att saker inte stod rätt till. Jag själv har inte mått illa en enda gång (är i v17 nu) och jag har även en kompis som har det lika lätt. Så det kan faktiskt hända... även om man bara hör om dem som mår illa hela tiden.

Ni som BIMar nu: keep us posted! Jag håller tummarna för plus!

• mugglesfan

Just det Stormis: skulle säga att några droppar blod när man går på toa el efter sex kan tyda på känsligare slemhinnor vilket beror på grav-hormoner, så helt normalt... Snartis hade så har jag för mig?

Frullan: ont i musen vid trav? Hade jag hela tiden när jag red men jag "botade" det med Idominsalva Kanske har dina blygdläppar svullnat lite? Orsak som ovan...

Ha, nu är jag på g mot förstaplatsen i klubben "vi som gör 100 inlägg på raken"

• Lapinette

Har vi några som BIMar denna vecka?

Själv tror jag att vi har noll chans till en liten bebis i slutet på året så det är bättre att heja på alla andra.

• nu är jag fruL

åhhhhhh äntligen
    Blev nästan lite desperat utan tråden

hmmmm apropå den saknade lusten så.... smeka och fixa känns helt ointressant om jag ska vara helt ärlig. jag är helt ointresserad. jag har inte lust att vare sig bli smekt, kelad med eller dyl eller att för den delen ta på min käre make på något sätt.

Visst kan man ha mekanisk 6 ändå... men hur kul är det när man är noll intresserad? nej det är faktiskt skitjoibbigt och det känns hemskt om det ska fortsätta så här ända tills boris kommit.
    usch. men jag har ingen aning om hur jag ska komma ur det hela.

Mindre: jag vet ju inte ATT jag har endo, men jag hade ju så massa problem så att jag skulle ju få remiss att göra en sån op som kokos gjorde. Men så blev ju som bekant boris till och sen har jag inte brytt mig om att rota i det. Har jag fortfarande problem sen får man vel lösa det.

Idag på lunchen har jag varit och panikshoåppat kläder.
    Mina enda (nästan) byxor som jag fortfarande kan ha spänner över magen.... så jag fick lov att akut gå och shoppa. Två patr byxor och 4 tröjor. det har nämligen visat sig att de flesta tröjor jag har är både för korta och för tighta för borismagen.
    det känns också alldeles för tidigt att börja med mamma byxor, så det fick bli för stora brallor. Två nummer förstora mot i vanliga fall. men vad ska man göra. Jag kan ju inte gå omkring i brallor som spänner över magen. Hur har ni andra gjort? Har ni alla börjat med mamma kläder?
    Ja inte cicci kanske

• nu är jag fruL

lappis: men en januari bebis kanske faktiskt är lite bättre ur barnets synvinkel. jag menar det kanske inte är så himla kul att alltid vara yngst... så om du tror att ni har missat denna gång se det positiva i det hela och ladda som sjutton för nästa gång. DÅ ska det ta!
    det är verkligen er tur nu! jag ska hålla alla tummar och tår.

• Liten med Mindre

Usch FruLlis, vad jobbigt att inte längta efter närhet alls. Kan hända kan ni göra andra saker tillsammans, som ersättning tills lusten ev återvänder. För att ändå ägna tid och uppmärksamhet åt varandra.

Fast den biten kanske inte är ett problem.

(Är jätteorolig att samma sak ska hända mig. Har ju inte världens största lust till att börja med. :()

• Lapinette

Frullis - jag har stängt av, kastat in handduken, gett upp ...för tillfället. Orkar inte bry eller tänka på det förutom att jag går in här varje dag och kollar in läget. Jag vill ju helst ha ett vår barn och då helst i maj så jag tänker lägga manken till denna sommar igen.

• Liten med Mindre

Nu känner jag mig jättetjatig. Men Lappis (sluta läsa här om du är allergisk för tjat)

-för att säkrare få till majbebisen. Boka in en tid för koll av er båda, så att ni slipper slösa tid på det i sommar när alla är lediga. Det tar ju sin tid att få alla möten, prover och remisser avklarade. Kostar 3 minuter i ett telefonsamtal. Sen kan ni lutar er tillbaka och låta kvarnen mala.

sluttjatat

Har bokat in mig på en kurs för nya kvalitetsansvariga nästa vecka. Bäst att smida medan järnet är varmt och chefen vill betala. :)

• nu är jag fruL

usch lappis nu blir jag sorgsen
    men jag förstår precis hur du känner det. jag blev ju så otroligt deprimerad när mensen kom och kom och kom för mig. Jag var ju så troligt nere och ville bara lägga mig ner och dö. jag gav också upp flera gånger. det var maken som orkade vidare.
    Så jag förstår verkligen hur du känner det. jag lider med dig.

Men för mig vände det verkligen när jag efter så otroligt många gyn besök och tjat tillslut fick min gyn att remittera mig till operation på sös. Då kände jag att okej, jag kanske inte kommer bli grvaid på ett tag MEN jag kommer få hjälp.
    det var en enorm tröst för mig.

Så jag säger precis som mindre: deppa på det är okej MEN innan du lägfger dig ner se till att du tjatar dig till en oredentlig undersökning både på gyn och hos läkare. jag vet det är jobbigt att boka in sig , tjata och springa till doktorn. MEN du måste. Jag var ju tilloch med hos gyn i annan stad...

Ni måste se till att få hjälp. För även om ni inte har några "fel" som gör att det inte tagit än så är det så enormt skönt att bli uppkollad.
    Så snälla gumman, försök orka lite till.
    sen är mitt råd faktiskt att gå hem från jobbet tidigt en dag, köp riktig onyttig och god plockmat, köp dyrt gott vin och lägg dig i soffan och drick och ät. dekadent kanske att bli full ensam på eftermiddan men otroligt skönt och bra tröst.

Puss på dig hoppas att det löser sig snart.

• nu är jag fruL

mindre: närhet har vi- älskar att ligga nära maken och kramas. vi sover alltid sked nakna. MEn det är mer än så som jag är ointresserad av. Jag tänder inte alls. har ingen lust alls, vill inte bli tagen på och är totalt frigid!

Svar på tråden När märker man av det?