• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

vi är inte redo att köpa hus än så lägenhet är ett bra steg. Om detta kan vara något så kan vi flytta innan sommaren och bo bra. Oss gör det inget att det inte är en 3:a på en gång för Kick´n kommer inte behöva eget rum på ett bra tag.

• BrudSommar2006

Jaså ni bor utan hiss nu, då kan jag förstå att du vill flytta, du som har ont och inte mår bra. Dessutom ska det ju inte vara bra att gå så mycket i trappor när man är gravid fick jag ju veta i fredags. Sedan men småbarn också så är det nog mycket lättare med hiss. Hoppas att det är något för er då!

• Frejis

Mindre - bra att ni kom igång med en utredning, det är trots allt en skön känsla att få veta att allt är bra.

Intressant med dig äggblåsa och förväntad tid för ägglossning. Jag behöver nog inte säga så mycket mer - finns det någon i tråden som har missar min tillfälliga fixering på ägglossning ;)

Trist att jag inte kan träffas på torsdag. Kommer att sitta på ett infomöte på "vår" infertilitetsklinik (rekommenderad av JÅ). Fick papper från en privat klinik på St Göran idag, tänkte att det kan vara bra att ha kunna jämföra lite.

Hm, det känns nästan att jag väntar på nästa mens som innebär att jag får göra kontraströntgen och komma igång med hela processen. Förhoppningsvis blir det någon form av åtgärd under sommaren. Hur känns det för dig Koko? Ni ligger ju flera steg före oss.

• Liten med Mindre

Muggles - jag är kvalitetsansvarig samt att jag skriver användarmanualer för kommunikationsutrustning.

Det är det senare jag vill slippa ifrån... uttjatat efter ett antal år. Det känns mest som att jag snärjer in mig mer och mer i mina egna arbetssätt. Det kanske blir så när jag får härja fritt för länge. Området behöver lite nya vibbar helt enkelt. :)

• sweetstreet

Mindre,
    tack för smoothiesarna (hm, knasigt ord så här på svengelska??)!!!

Känner mig något bättre idag, men fortfarande långt ifrån bra, Tyvärr. Vi får väl se hur det går med 6-eriet ikväll....

Skönt att höra att allt var bra på din gyn-undersökning! :)
    Förstår ifall det kändes konstigt att göra VUL men det är ju enda sättet att se något väl?

• sweetstreet

Frejis,

Vem är inte ÄL-fanatiker?!?!?!?!?! :o :o :o

• BrudSommar2006

Frejis, det är ju jättebra med infomöte, det måste det ju absolut vara värt att missa en middag för väl! Tycker att det känns som att det har gått ganska fort för er också nu på slutet men resan dit har kanske varit lång.

• _koko_

Heej,

jag hade tänkt gå på ett informationsmöte anordnat av endometriosföreningen på torsdag, men om ni ska ses då kanske jag skippar det. På onsdag kan jag bara sent, om inte ni kommer ut till kista förstås, för jag kommer vara där hela dagen fram till kl 18 nånting.

Lapinette, jag kan skicka en länk till bilder på vårt badrum om du vill, lägger dock helst inte ut den här. Vi hade några egna idéer som blev väldigt bra.
    Skicka din mailadress till i.am.koko@hotmail.com om du inte vill lägga ut den här. :)

Snartis - spännande med ny lägenhet, hoppas ni gillar den och att den inte drar iväg för mycket!

Brudsommar - har hört flera som säger att det knappt finns några hus på marknaden just nu. Antar att folk väntar till våren när husen/trädgårdarna ser mer "representativa" ut...?

Skönt att allt sånt är avklarat för oss, vi behöver ju bara tänka på renoveringar och saker som går sönder... :D :D

• sweetstreet

Snartis,
    hoppas verkligen att du snart kommer ur denna fasen! Låter verkligen inte kul med både trötthet och illamående- IGEN!!!!!!

Skickar kramar!

• BrudSommar2006

Förresten, driftstopp här i morgon i flera timmar verkar det som, hur ska vi klara oss, vi kan ju bli tvungna att faktiskt jobba en massa helt i onödan, ujuj...

Svar på tråden När märker man av det?