• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Näe nu ska jag gå och bädda ner mig igen.
    Mannen är ute på vift och ska bl a ta hem lite frukt, "hostmedicin" och juice. Blev sjukt sugen på apelsiner och apelsinjuice!

Får se ifall jag kan komma i form till imorgonkväll, åtminstone såpass mycket att vi lyckas få till något försök att pricka ägget. fast som Mindre skrev: kanske är det kokt/stekt nu??????? :(

• Lapinette

Sweet - supertrist att du är sjuk och förstår precis hur sugen på sex du måste vara ....NOT! Vi ställer om klockan den sista helgen i mars så det är två helger dit.

Jag är också lämnad själv här ikväll då mannen flög till Nice i eftermiddag i jobb. Så just nu sitter han på en fiskerestaurang och äter god mat och dricker vin med sina kompisar. Det är han väl unt men jag då?!!! Hade hoppats jag kunde hänga med.

På tal om att få till det så tycker min gynekolog att det är bäst med varannan dag runt ÄL. Bättre kvalitutta på de små simmarna då. Själv så har jag börjat fundera på ett liv utan barn. Det är inredning i skallen istället för att räkna dagar. Känns rätt skönt...men vi får se hur länge det håller (förmodligen tills det är dags för BIM).

• sweetstreet

Lappis,

ja vi har försökt köra varannadagsprincipen också. men nu blir det nog inte så denna gången.

Synd du inte kunde följa med till Nice.
    Men du får försöka roa dig hemma på egen hand!

• Liten med Mindre

Stackars dig Sweet! :( Skickar över lite virtuella fruktsmoothies. Kan också rekommendera Nyquil om du har svårt med hosta och feber vid läggdags. Och du kan ju handla såna där dunderkurer.

Tror nog inte att jag är en sån hjältinna. Nu är det ju mest hosta - så jag får låta maken guppa och ligger själv platt... :D Ägglossning blir säkert imorgon, som det ska. Fast om äggen är kokta vet jag ju inte hur det blir. Hoppas på att gynekologen ska kunna se något och säga om det är idé eller ej. Ska dit kl 11.

Inget trådfika för mig heller. Var borta på Ulriksdals trädgårdskafé hela dagen och handlade krukväxter. Gjorde ett gräsligt besök på Plantagen i lördags och blev förtvivlad över att där faktiskt inte finns något som är värt att ha. Men Ulriksdal räddade våra fönster. :) Massor med skoj växter. Synd att vi inte behövde fler växter... Gott fika har de också.

Brudsommar - hur gick det i lördags???? Fick ni se? Blir ju självklart jättenyfiken att få veta jag med. :D

• Snart så....

Morron,

usch förlåt tjejer att jag inte hörde av mig igår. Det verkar som jag kommit in i gravidfas 2, mår illa och är supertrött :(
    Nu hjälper inte att äta mot illamåendet utan det är bara att härda ut. Sov till 10 igår sen mellan 14-17, helgalet *suck*
    Är helt färdig idag (tur att smink finns) och ska på viktigt kundbesök efter lunch men ska nog smita hem efter det.

Välkommen hem Page :)

• Frejis

God morgon (fast var har solen tagit vägen? Jag vill ha vår!)
    Oj, Sweet, har du blivit sjuk? Hoppas att det går snabbt över - trist att vara sjuk och må dåligt. Håller tummarna att Mindres föreslagna dunderkur och smoothies hjälper; jag skickar med lite varmt ingefära+honungsdryck och så häller jag i lite rom, det borde hjälpa mot halsontet.

Mindre - kul att höra att du är någorlunga frisk igen. Den här hostan får jag ibland dras med länge - hoppas att du slipper det. Och så uppkommer rethostan vid minst lämpliga tillfällen, när man sitter på en teaterföreställning eller konsert och försöker kvälja den och blir blodrödd och svettig i ansiktet i stället... Sådana efterverklningar av sjukdomar kan jag diskutera länge.
    Måste säga att jag har blivit alldeles "försoffad" - har inte varit i närheten av poolen och Sats på två veckor. Gick på Muskel i fredags - aj aj aj! Måste tortera mig lite även idag, all vaddering på magen måste bort till vilket pris som helst (inte plastikkirurgi dock :)

Stackars Snartis: illamående, usch! :( vilken vecka är du i nu?

Page välkommen hem! Historien om porrbikini, jag skrattar fortfarande... :)

• Frejis

Var på en champagneprovning i lördags. Det blev väldigt gott och väldigt sent och hela söndag kändes extremt segt. Var dock ute på stan en stund och köpte en ny fin tröja :)

ÄL enl gyn borde ha redan har varit. Min hjärna håller fortfarande på att bearbeta det här med att ÄL testerna inte är så pålitliga som man tror - jag måste nog få en förklaring för att annars kan jag inte ta det. Ska testa med dem nu, borde ha fått ÄL på tisdag (dag 14). Om jag får utslag, hur ska man tolka det då? Har jag två ÄL varje månad (sääääkert, då borde man inte vara så infertil som jag är ;) eller har jag ingen (det kan jag ta :) eller är det fel på hormonerna?

Anyway - ska på ett infomöte med infertilitetskliniken på torsdag och göra kontraströntgen av äggledare efter nästa mens.

• nu är jag fruL

hejsan tjejor
    Usch vad trist att så många i tråden är krassliga. Själv dras jag forftfarande med sviter efter influensan i form av snuva och helöt galet irriterande hosta
    ska det aldrig gå över?
    Nåja

Trist att det inte blev någon träff igår... men jag får ta på mig det. Stallet är som ett svart hål, helt plötsligt har man varit där i flera timmar efter själva ridningen... hmmm förstår inte riktigt hur det går till...
    cicci sorry att jag inte svarade på messet, men såg det först flera timmar senare och då var det lite sent.

men en anna gång va`?!!!!!!

jag berättade i allfall för alla mina ridkompisar sen drack vi ( eller DOM) bubbel så att det sprutade ur örona. Boris gillar att bli firad
    men jag kunde inte hindra mig utan fick bara lov att smaka lite rosa bubbel. oj vad gott det var. Snacka om att det kommer bli en tung sommar utan bubbel i massor. Oj oj oj.

Snartis: fy vad jobbigt att du börjat må illa igen. Fy. Det har jag inte hört talas om att man kan komma in i en andra illamående fas. Stackare.

Själv börjar jag faktiskt känna lite i magen när jag sitter ner. det gör att jag får lite panik för jag SKA rida hela den här terminen. Boris får fanimej ta och tagga ner och hålla sig på mattan för jag SKA rida

page: ha ha ha
    vilkebn succe din bikini och du måste hja gjort! Kan man få en kopia av filmen

• BrudSommar2006

Det blir en tjej!!! Rosa och volanger! Tofsar och flätor! Jag kan knappt bärga mig (fast egentligen tycker jag inte om rosa så det blir nog inget sånt trots allt) och nu kan namndiskussionen ta fart på allvar. Vi tittar på namn som finns i släkten till att börja med. Men vad knubbig hon var redan, hur ska det här sluta, det är ju två och en halv månad kvar! Hjälp, det kommer att bli en jättebebis!

• Frejis

Mindre - håller tummar och tår inför kl 11 :) och hoppas att gyn visar en näraförestående ägglossning :)

Brudsommar - vad roligt :) det måste kännas kul att veta. Har ni några favoritnamn redan nu?

Svar på tråden När märker man av det?