• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Jag tror nog ni kan få till det trots månen! Men var beredd på en liten varulvsunge bara!!! ;) ;) ;)

• viktualia

sweetstreet - vilken grej!!! Hur funkar det? folk tar med sina spädisar till jobbet och går till amningsrummet och ammar då eller??

• A.M.

Är det ett amningsrum dit nannyn får ta bebisen så mamman kan gå och mata den? Galet med så kort föräldraledighet som i USA! Tre veckor?

• A.M.

LActation room är alltså ett rum dit man kan gå och pumpa ur - eftersom bebin är HEMMA med nannyn?

• sweetstreet

Lactation room är (om jag förstått det hela rätt) ett rum där ammande mödrar kan gå och pumpa mjölk i lugn och ro.
    Där ska finnas stolar att sitta på samt en kyl för förvaring av utpumpad mjölk.

Och om det officiellt är ett "Lactation room" så betyder det att alla som går in i detta rum gör det på egen risk, d v s man KAN råka få syn på ett bröst!!!!!!!!

Jaja, tycker själv att detta låter såååå överdrivet. Om man vill pumpa finns det väl alltid något ställe man kan hitta där det inte springer så mycket folk. Men så är ju jag en sådan som inte bryr mig ett dugg om ifall folk får syn på mig naken ens. Så jag kanske inte är rätt person att tycka saker hit och dit angående hur man skyler/inte skyler sina bröst när man ammar/pumpar????

• sweetstreet

A.M! RÄTT gissat!!!!!

Detta är alltså när man behöver pumpa efter att man har börjat jobba igen.

Vilket ofta är efter kasnke 6 veckor - 4 månader efter förlosningen ungefär. Beroende på var man arbetar (policy hos företaget/arbetsplatsen alltså)

• Lapinette

Faktum är att jag tror vi (svenskar) tillhör en av de mest opryda i världen. Även min man + släkt tycker jag är lite väl pryda. Det är så mycket stänga dörren och inte visa sig naken ...ens inom familjen.

• Lapinette

Pumprummet med andra ord!

• A.M.

Även om jag aldrig varit topless-solare eller exhibitionist på något sätt så har det alltid känts väldigt naturligt att amma an bebis lite varstans ... Sålänge jag haft en amningstöja som gör att jag slipper visa feta bebimagen ...

Däremot så är väldigt många män i min bekantskapskrets lite generade. Tror att de är rädda att råka titta och bli stämplade som gluttare. Fast jag tycker: ammar jag offentligt och visar bröstet så är det också tillåtet att råka titta och ingen anledning att bli generad ...

• sweetstreet

Folk här är överhuvudaget inte alls lika ammningsinställda som i Sverige.

VIssa tycker det är "onaturligt" och vill inte alls göra det eftersomd et "sabbar brösten".

GALET!!!!!! :o

Blir faktiskt nästan rädd när jag hör sådant.

Bla var det en tjej som ville göra implantat och när någon frågade henne om hon fuderat på att göra det efter att hon fått barn sa hon, näe hon tänkte ändå inte amma för hon tyckte det var äckligt.

Och en f d kollega (amerikan) sa att hon såklrt "vet" att det är bra att amma, men hon skulle bli jätteupprörd om hon fick se någon amma "fritt" för hon vill inte tvingas kolla på någons boobs. Och så sa hon att hon verkligen tycker det känns konstigt.

Ja, det är en helt annan kultur här faktiskt.

Svar på tråden När märker man av det?