• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Japp, Frullan is also back och har idag yrat efter alkohol hela dagen . Hon verkar törstig men du och jag Sweet kan ju dricka även hennes kvot.

• sweetstreet

På tal om ÄL-stickornas tillförlitlighet så undrar jag med.... :?

Ibland känns det som om man kasnke litar FÖR mycket på dem eller????
    Men som sagt det kanske är individuellt också?? Olika med olika hormon och så?

• Lapinette

Jag vet ju inte ens hur man kissar på den där stickan längre så jag går efter månen - fullmåne dags för ÄL .

• sweetstreet

JAPP!!!!!

Haha ikväll blir det nog öl ute eller vin hemma?????? Hm? Har inte bestämt än, men vi ska träffa en kompis efter jobbet. Ev blir det en "efter-jobbet-öl på något hak eller så ses vi hemma hos oss och tar hem hämtmat och kasnke lite vin?? Och kollar nån film?

• sweetstreet

Haha! Lappis!!! Fullmåne jaha....

Är du säker på att Lapinette inte betyder "liten varg" på translylvaniska??? ;) :D :D :D :D

• Lapinette

Asgarv!!! Nu kom den enda kollegan som är kvar här och stod och stirrade på mig. Fan, du är ju riktigt rolig Sweet!!

• sweetstreet

Förresten så har frågan ang "lactation room" kommit upp på mitt jobb!!!!! :o :o :o

Som svensk tog det helt klart en stund innan slanten pinglade ner i skallen.... :?
    Man är INTE van att fundera över detta eftersom alla jag känner som fått barn har fått detta i Sverige. Och då är ju lactation room inte aktuellt eftersom de flesta mammor stannar hemma med sina bebisar tills de slutat amma.

• Lapinette

Ahhh...ska kanske förklara hon stirrade på mig för jag satt här i mitt rum och skrattade högt och ljudligt "liten varg på transylvanska".

Skämt å sido så började min make mumla något om att vi kanske inte får till det pga månen. Är det någon som har hört något liknande?

• Lapinette

lactation room - vad är det?

• sweetstreet

men tydligen är detta ett problem för vissa här. Att de inte har ett "eget" rum där de kan pumpa.

Hm! Jag har inte riktigt heller förstått HUR pryda amerkianer är beträffande bröst heller.

Så för mig är det 2 saker som bidragit till att min oförståelse var total ang detta.

Men här är det INTE ok att t ex amma sitt barn på offentlig palts. Iallafall ska man inte ta för givet att folk tycker det är ok.
    Vilket känns så annorlunda mot Sverige där var och varannan kvinna ammar fritt, på parkebänk, när hon dricker en kaffe latte med sin andra kumpaner i barnvagnsmaffian, när hon är på jobbet och visar upp bebben....

Ja, det är helt enkelt helt okej att visa lite patte när man har en bebis som hänger i ena änden av den. Men HÄR är det mycket mer hysch hysch. De flesta har alltid med sig en filt eller liknande som de liksom kastar över sig och barnet när de ammar. Så att ingen ska behöva få skräcksyner av lite naken hud!!!! :o

Svar på tråden När märker man av det?