• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Storasystern

Så går det när man försöker lura tanten... Sjukt mycket mensvärk och så ont att jag knappt kan stå upp... Går hem och drar något gammalt över mig! :(

• Bröllopstokiig

Frejis: SÅ sa de till mig med faktiskt! Men jag var ju just på läkarhuset, inte hos JÅ, men de sa att jag skulle hoppa på maken. Om man kollar med mitt BF nu så stämmer det att jag skulle hoppas på honom och att jag gjorde det... Ibland undrar jag om de där stickorna är så tillförlitliga, man kanske har ÄL tidigare än man tror, eller så behöver simmarna komma in tidigare än ÄL dagen? What ever...
    På maken i kväll, du har inget att förlora. Good News!

• BrudSommar2006

Frejis, det var ju goda nyheter! Hoppas att det går fort med remissen så att ni får hjälp snarast, fast det skadar ju inte att hoppa på maken snarast i fall att!

Cicci, vi körde på böjdagen och dagen efter vad jag minns så det borde fungera att vänta på utslag på stickan men det kanske är olika för alla, vem vet.

• Frejis

Cicci - samma funderingar har även jag om ÄL stickorna, får nämligen alltid utslag dag 14 el 15, men nu är det bara dag 8... Något konstigt är det, men det blir en trevlig kväll för maken och mig :)

Mindre - alldeles rätt att skriva ansökningar när man inte orkar se på tv eller äta. Surfa på nätet är annars något som man kan hålla på med i evigheter. Kul att höra att du mår bättre :)

Syrran - en tablet ipren (minst 400 mg) och lite skumpa eller vin på kvällen (som bedövning). Det brukar fungera för mig både vid pms, mens och andra åkommor ;)

• nu är jag fruL

Gråt ut ordentligt, spakra skrik och svär.
    Sen en stor sushi och en pava vin. det är menshjälp det.

Jag är hungrig....

• Lapinette

Frullan förpassa dig till Linnégatan vi har MASSOR med sötsliskig äppelkaka kvar...och nästan alla har dragit hem. Noll motivation med andra ord.

• Frejis

Frullan, jättekul att du är tillbaka i tråden :) och det är faktiskt kul att läsa det som du skriver :) blir glad att höra att du mår bättre.

• Frejis

Åt en god sushi som en förrät till en kinesisk buffe på Odengatan idag. Gillar sushi :) och blev nu jättesugen på Lapinettes äppelkaka. Fresta mig inte, jag måste gå ner i vikt! :(

• Lapinette

Frejis - jag har gått upp något kilo under semestern som inte vill ge vika så jag borde inte äta av äppelkakan men vad gör man när ingen annan är här och äter?!! Någon måste ju förbarma sig över den.

• Frejis

Håller på med en kartläggning av olika inseminationsmöjligheter i Stockholm :) ska dammsuga dem på information. Hm, varför gillar jag idén om insemination bättre än ivf? Ska fundera vidare på det: är jag snål (snålare snålast :)), ogillar avancerad teknik eller klarar jag inte av tanken att vi inte kan skaffa barn på naturlig väg (som om insemination vore det mest naturliga)?
    Ska jobba lite till (inte med inseminationer men med annat ;)

Svar på tråden När märker man av det?