• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • pirr!

Snart så- det kan väl inte vara farligt att ligga på mage. Passa på så länge du kan.. Kanske kan man gröpa ett hål för Kick´n i madrassen?? * funderar vidare *

• Snart så....

pirr, nää det är säkert inte farligt men inte så roligt att vakna av såna känslor.

• Lapinette

Jag har ÄL denna vecka och mannen sitter jag och chattar med via messenger. Han är i Grenoble. Svårt att få till barn då!? Hoppas dock att denna ÄL är lika sen som de sista två gånger för då borde det vara ok med ett försök imorgon.

• Lapinette

By the way...fick ett helt kompendium om "att göra barn" av min kollega. Gulligt att de bryr sig. Ska kopiera den när de andra kollegorna har lunch/har gått hem. Vore trist om chefen hittad papper som beskriver hur sekretet ska vara trögt under ÄL i kopieringsmaskinen.

• BrudSommar2006

Storasystern, jag förstod nog inte riktigt heller hur det blev med din behandling, slutade det med att det inte gav någonting och allt är som vanligt nu?

Snart så, kan aldrig tänka mig att det skulle vara farligt att ligga på mage, den är ju så skyddad där inne. Själv är det helt otänkbart att jag skulle lyckas rulla över på mage nu längre! Och om jag ligger för mycket åt sidan så att magen trycks ner lite, lite för mycket i madrassen så börjar den lille sparka hysteriskt och tala om sitt missnöje och så får man flytta om sig!

• BrudSommar2006

Lapinette, kör du med stickor den här gången? Kommer du att märka säkert huruvida ni missar ÄL eller om han hinner hem menar jag?

• BrudSommar2006

Cicci, det där kundbokarracet låter lite hysteriskt men skönt att det kanske är sista gången på väldigt länge då! Jag ser också flera namn på listan som jag inte riktigt kommer ihåg att jag sett i tråden på länge men sist var det väl några som protesterade när det rensades. Jag tror inte att jag har full koll på alla som fortfarande finns här i vilket fall!

• _koko_

Det känns så sjukt skumt för mig, jag har ju varken äl eller bim att jaga, och ingen växande mage heller (nåja, inte av rätt anledning iaf), har nästan glömt hur det är att ha mens...

FruLlan - hoppas du smygläser. Skickar en stor kram idag också, och all min styrka till er.
    Om du vill få något annat att tänka på kan jag berätta att "avglutifierat vete" innebär glutenfritt med vetestärkelse! Jag äter därför bara naturligt glutenfritt nu, för det innehåller bara stärkelse från potatis, majs och liknande. Vet ju inte om det gör skillnad eftersom jag inte har någon mens, men...

*äckelvarning*
    ... vilka gasattacker! - jag trodde att det skulle försvinna, inte bli värre... Men det kanske är så att det blir värre i början för att sedan lugna ner sig.
    Det eviga rapandet har dock försvunnit, vilket är väldigt skönt. :)

• Lapinette

Har bara kört stickor två gånger i höstas och de visade resultat på exakt samma dag båda gångerna så sedan dess har jag inte orkat bemöda mig. Har dock två kvar så imorse (dock lite väl sent påtänkt) tänkte jag att man kanske ska testa denna gång då det blir lite så och så med "försöken". Hoppas jag kommer ihåg när jag kommer hem ikväll så jag kan lägga en på toalettstolen inför morgondagen.

• Storasystern

Pirr, nä inga cystor (som tur är!!!). Har evighetslång cykel och ont i tre veckor så jag fick pergotime för att stimulera ägglossning och kolla att allt var OK med äggen. Dessvärre framkallar den dos jag fick ägglossning en masse (3-flera ägg) och för att slippa få trillingar så var det celibet i ÄL-veckan...

Brudsommar - nu väntar vi på att mannen ska få göra en simmar-undersökning och om den är OK så får jag mer pergotime, men gyn ville inte ge mig mera förrän det är klart - vilket inte blir förrän i maj!!! *missnöjd* Ont får jag ha till vidare alltså! :(

Svar på tråden När märker man av det?