• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

FruLLan!!

JÄTTEKRAMAR till dig igen!!!!!

Som jag skrev tidigare så förstår jag faktiskt dig angående att inte hänga här i tråden. Jag tycker själv att denna tråd (= NI ALLA HÄR!!!) är fantastisk!!!!!!! MEN ibland känns det ändå itne rätt. Ibland orkar man helt enkelt inte riktigt. Allt beror på vad själva problemet är såklart. Och så på "dagsformen".

Men som sagt, jag hoppas du verkligen kommer ur din depression FruLLan! Kanske kan det hjälpa att prata mer fler som har mer erfarenhet (professionelll) av NUPP/KUB och allt vad testerna nu heter???

• sweetstreet

September,

Gumman!!! Skickar extra varma kramar tilll dig med!!!!!!!!
    Låter verkligen som just det besked du inte ville ha. Men jag beundrar samtidigt din styrka! :)
    Och på ett vis förstår jag att du tycker det känns bra att åtminstone få veta hur läget är. OCH att kunna få hjälp!!! Jag är säker på att allt kommer gå bra till slut, men visst förstår jag om det känns väldigt jobbigt just nu eftersom du fortfarande har det hela framför dig.

• Storasystern

Frullan - kram på dig!!! Hoppas det ljusnar lite snart! Depressioner är _inte_ bra! *talar av erfarenhet*

September - kram på dig med!! Fyyy vad jobbigt! Hoppas att de hittar vad som orsakar HCG och tar bort det!

• nu är jag fruL

till att börja med så vill jag bara skicka en stor kram till september. usch, fy vad jobbigt. Hoppas det ordnar sig.

Sweet: har redan pratat med alla professionella som jag kan komma på och få tag på. Kan inte komma på fler att ringa... Vet inte heller vad jag ska fråga mer. Problemet ligger ju hos mig.
    TACK.

brudsommar: jo vi har ju fått resultatet, men det är ju inte det som är problemet. problemet är OM man kan lita på det.

• A.M.

FruLlan: Jag tror att jag förstår lite av hur du känner det - jag var också väldigt skeptisk till vårt NUPP-resultat. JAg minns inte vad du fick för siffror - men det är inte de som är problemet eller hur - utan tanken på sannolikheten/risken att skador inte visar sig i siffrorna på det sättet. Själv var jag jättehispig och lugnade mig först när jag tänkte på hur bebin SETT UT under NUPP-ultraljudet (med fint näsben och tio långa fina tår och fingrar t ex) - för mig var det visuella det som gav mig lugn. HAr jag förstått det rätt: ni funderar på om ni ändå ska ta fostervattensprov? Eller har jag missat något avgörande?

Jättebamsekramar till dig FruLlan! Tänker på dig! Och hoppas/vet att Boris är en kämpe!

• Snart så....

Frullan
    Skönt att du är kvar här, skulle sakna dig enormt om du försvann. Satt med tårar i ögonen imorse när jag läste att du mådde så dåligt och inte skulle vara kvar i tråden.
    Det var så svårt att försöka hjälpa dig förra veckan för oftast blir allt man skriver "fel". Det är inte helt lätt att skriva "rätt" här ibland.

Massa kramar till dig gumman

• start september

FruLlan, stor kram till dig också!
    Det är när man mår som sämst som man känner sig som ensammast och minst förstådd. Hoppas maken kan trösta lite.

• mugglesfan

Frullan: kan din depression också hänga samman med gravidhormonerna? Jag kände själv att jag var helt ur balans och jättenere i januari och även om jag förstod att det förmodligen var gravidhormoner så var det jättejobbigt ändå.

Och jag förstår faktiskt din oro över att inte kunna lita på siffrorna. Och du har ju helt rätt - det enda som är helt säkert är ett fostervattensprov. Och det beslutet är ju inte så enkelt att ta pga den (iofs lilla) MF-risken.

Jag håller med AM att jag lugnade mig när jag såg det visuella såsom näsben mm. Och visst har jag tänkt att risken för att jag får ett DS-barn är typ 1/1100 (el vad det nu var). Så risken FINNS ju fortfarande men personligen bestämde jag mig för att köra på utan fostervattensprov. Sedan kanske det beslutet inte alls är rätt för dig. Vad tycker din man?

Jag tycker ändå att du får sprida panik och oro här. Det jag blev lite konfunderad över var de på KS (var det väl?) som påstod att inga privata mottagningar har rätt dataprogram och utrustning, vilket jag inte tror stämmer.

Men kontentan är ju att visst finns risken fortfarande trots fina resultat på NUPP, så du är ju inte "orimlig"!

• Drömma

Frullan!
    Vill bara säga att jag förstår dig, brottas själv med oro för att barnet inte ska vara friskt men är så lyckligt lottad att förträngningsmetoden fungerar. Kan inte sägar nå´t som muntrar upp men om du känner dig osäker så är det en väldigt liten risk (troligt 1/200 och inte 1/100) med FVP. Kan du inte prata med din barnmorska? Läkaren som gjorde VUL på mig sa att om jag var orolig kunde jag få göra FVP men hon skrattade lite samtidigt eftersom hon tyckte risken för att det skulle bli fel var liten. Men känns det inte bra så gör det inte. Lycka till och hoppas att du kan slå dig till ro snart och njuta av din graviditet.

• Liten med Mindre

Vad skönt att höra att ni som kom iväg hade en ok brunch igår.

Här hemma går febern upp och sen ner och sen upp... Gissar att det blir kokta ägg nästa vecka. :( Eller ve och fasa att maken får influensa med. Nåja, då blir det inget julaftonsbarn i alla fall.

Nu ska jag tillbaka till sängen och glassen.
    *vinkar matt*

Svar på tråden När märker man av det?