• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Cissi - det är nog jag som får dina kilon istället ! Har efter semestern inte gått ned utan istället upp.

Ska prova detta med att inte dricka alkohol inför nästa omgång. Denna gång var ju bara att ge upp när man hade svärmor här i 11 dagar. Har istället druckit vin nästan varenda kväll. Tyvärr ska vi upp till Åre med min bror (veckan innan nästa ÄL) och han har redan tagit upp ämnet "hur många flaskor vin". Hur många dagar utan sprit rekommenderas?

• Lapinette

Jag har ÄL denna vecka och maken sticker till Grenoble i eftermiddag . Han fick dispens att vara borta en kväll men nu blev det två kvällar. Så det blir ett halvdant försök denna omgång typ söndag och onsdag. Har troligen ÄL på torsdag/fredag.

• BrudSommar2006

Har förresten blivit storkund på långbyxor från mama3.se, fungerade lika bra i början utan mage som nu med stor mage. Kommer att kunna ha dem efteråt också, man vet ju inte hur fort det går, eller antagligen hur långsamt det kommer att gå, att gå ner igen så att man kommer i vanliga kläder igen.

• _koko_

Frullis - fattas bara. Det sista du ska ha är dåligt samvete, du har redan stöttat mig massor och kommer få chansen att göra det igen, garanterat!! :p
    Kanske redan på onsdag om vi får nej från CvL - är lite nervös.

Cicci och snartis - Tack för igår!! Supertrevligt som vanligt. :)
    Några bilder blev det ju tyvärr inte eftersom vår fotograf Mindre var sjuk.

• Frejis

Lapinette - jobbigt med en resande man. Att företagen inte har tänkt på att synka sina möten med ÄL ;) jag hade blivit glad.

Total avhållsamhet kommer jag inte att uppnå denna ÄL-period, men vad gör man? *tar ett extra glas, muttrar Frejis* Själv är jag tillverkad efter en rejäl fylla och det tog fyra år... ärftlighstsfaktor är kanske övervägande i mitt fall, vem vet.

BrudSommar - jag ska kanske övergå till att testa en så kallad ställningsmetod när bisolvonmetoden inte har fungerar? ;) Det låter iaf ganska trevligt.

September - hoppas att testresultatet visar nedgång i HcG. Håller tummarna :)

• _koko_

Just det - frejis, det är ju inte bara befruktningen som man får hjälp med vid ivf, man får ju en massa hormoner som ska hjälpa ägget att fästa ordentligt också. Vilket såklart har både för- och nackdelar... Hormoner är väl aldrig kul att stoppa i sig, men det kan ju vara där det felar på naturlig väg!

Håller tummarna för september.

• BrudSommar2006

Koko, är det nu på onsdag ni har tid? Hoppas att ni får positivt besked!

Håller också tummarna för september, var det i eftermiddag svaren skulle komma?

• BrudSommar2006

Lapinette, det låter ju som att ni förhoppningsvis kommer att klara ÄL trots mannens frånvaro ett par dagar? Hoppas, hoppas, det gäller att höja sina odds till max!

• Snart så....

Tack för igår tjejer! Det är lika roligt att träffa er varje gång :D :D
    Tiden bara rann iväg när vi bubblande om allt möjligt. Fick en super energi efter all mat så pysslade/städade lite hemma när jag kom hem.

Sitter nöjd på jobbet med mitt bälte så nu kan jag gå/stå normalt utan att få ont :)
    Ska strax iväg på kundbesök i det vackra vädret....

• Snart så....

hahahah ja cicci, min mage har ju växt massor sista 2 veckorna. OCH fått det onda i bäckenet så är nog lite avis på dig att inte bli så stor så fort.
    Du kommer säkert få en sån där perfekt bekväm stor mage medans en annan kommer bli ett monster med JÄTTEmage :D

Svar på tråden När märker man av det?