• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Lappis!

Låter ju bra att det gått bra med svämor. Men förstår verkligen att det känns skönt att få "återta sitt hem" efter så långt besök. :)

Låter som om du är på shoppinghumör. Själv är jag rätt dålig (oftast) på shopping. Kan lyckas komma i humör ibland men oftast inte... :? Konstigt jag vet men så är det.

Haha! Förresten så kasnke ni får passa på att shoppa INNAN det blir några barn. Folk med småbarn brukar ha ännu mindre tid och ork och lust för just shopping har jag märkt. Särskilt efter typ barn nummer 2 eller 3. Då brukar shoppingen inskränka sig till att dra runt med de små tjutande liven på typ stormarknader för att "veckohandla" eller möjligtvis Ikea-besök :D :D :D :D

Jag följde med en av mina bästa vänner när hon skulle shoppa kläder för att se efter hennes 2 söner (då var de ungefär 3 år resp 8 månader). HA! Efteråt förstod jag verkligen när hon berättade att hon nästan aldrig handlade kläder längre. Särskilt inte typ byxor. För det gick liksom inte att "prova" dem. Om man inte har en följeslagare som ser efter barnen så fungerar det inte alls.

Så Lappis om du vill tillbringa tid i provhyttter ska du nog göra det nu och sedan har du tid på dig fram tills att ungarna börja kunna gå...

• Lapinette

Ahhh....så du menar att jag har massor med bra ursäkter att köpa allt jag vill ha!!! Jag är superbra på att shoppa! Har dock sedan bröllopet (och året då vi planderade det) försökt att behärska mig.

Vi sprang på våra vänner av en slump på stan idag, de som är i samma situation som oss. Gifte sig i somras och försöker men dock inte lika intensivt som oss. Frågade henne hur det går men de har lagt det på is då de båda är stressade. Lät nästan som de tvekar om de vill ha barn eller ej.

• BrudSommar2006

Lapinette, tvekar de om de vill ha barn nu???!!! Men hur ska detta sluta, uppenbarligen inte med de småbarnsträffar jag sett fram emot... Nej, nu hänger det helt klart på er märker jag!

• sweetstreet

Japp Lappis!

Passa på att shoppa loss nu!!! ;) :D :D
    Hehehe!!!

• sweetstreet

Är dina vänner ungefär samma ålder som du och din man Lappis eller är de yngre så att inte känner riktigt lika mycket "stress" över detta med barn de närmsta åren?

• sweetstreet

Själv tycker jag det är så himla konstigt att jag gick från att inte alls vara intresserad av egna barn till att bli mer eller mindre "desperat" i min jakt på plus.

Tja, desperat är kanske att ta i lite väl mycket men helt klart är att detta blivit lite mer av fixering än vad någonsin kunnat tro eller misstänka innan vi började försöka få till det.
    Men jag vet inte ifall det handlar mer om personlighet eller så? Att man vill ha "resultat" snabt när man väl påbörjat ett "projekt" och att man känner sig mer frustrerad av det faktum att det inte bara handlar om "att följa instruktionsmanualen" för att få vad man vill. Utan man har egentligen noll kontroll. Och detta ökar liksom bara fixeringen och frustrationen när det inte blir som man vill.

• sweetstreet

Och detta med att få "kalla fötter" (som dina vänner Lappis) trots att man verkligen gör allt för att få det där plusset tycker jag itne alls är konstigt.

Ibland tänker jag verkligen att jag ju lever ett rätt perfekt liv nu där jag verkligen kan göra precis vad jag vill när jag vill (ja inom rimliga gränser då förstås, men ni fattar säkert). Man jobbar med ett jobb som man gillar och som man helt klart lägger ner betydligt mer än 40 timmar/vecka på. Och man bor i en stad som har allt man kan tänka sig. Bara att ta för sig (om man vill). Inte för att vi gör det direkt, men vi går ändå säkert ut och äter/tar en drink eller så minst någon kväll i veckan ibland oftare. Man hänger med vänner eller går ut ensamma.
    Självklart kommer ens liv förändras drastiskt den dagen man får barn. Och ibland kan den tanken kännas jätteskrämmande också.

Tycker egentligen itne det är konstigt alls. Att känna så ibland menar jag. Så jag kan förstå dina vänner också Lapinette.

• sweetstreet

Näe kasnke ska man gå ut i solen idag. Här har det plötsligt salgit om från nollgradigt till 13 (!!) grader och sol!!!! Värsta våren!
    :)

• sweetstreet

Fast shit!!!! jag insåg just att vi kan 4000 nu. Så jag tor jag försöker fixa det innan jag går ut ;)

• sweetstreet

Nå't inlägg till så......

Svar på tråden När märker man av det?