• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • _koko_

muggles - shit vad coolt!!! Det låter ju precis som det cicci beskrev! :) Åååh, tänk att få känna sprattel i magen...
    :p

• BrudSommar2006

Cicci, det är bara att gå in på Babylands eller Babyproffsens hemsida och fylla i ett beställningsformulär, sedan går man bara till närmaste butik och hämtar ut paketet, minns inte exakt vad det är i men man får inte hämta ut det innan det är mindre än tre månader kvar.

Jag tycker också att BB Stockholm verkar trevligt men jag har för högt BMI tror jag för att få komma i fråga dit. Dessutom kan ju ens graviditet när som helst ändra sig till en riskgraviditet av andra anledningar och då blir man ju borttagen därifrån i alla fall till att tillhöra vanliga BB. Med min sneda rygg kan det t ex vara svårt att lägga ryggbedövning och då skulle jag inte få vara där i alla fall, de vill ju inte ha med annat än helt okomplicerade graviditeter att göra som det är så liten risk för kejsarsnitt som möjligt med. Men det verkar vara väldigt fint där så hör man till rätt kategori så är det nog jättetrevligt. Det finns visst en liknande avdelning på Södersjukhuset också.

• BrudSommar2006

Muggles, det är ju lite tidigt att känna barnet men det beror visst på hur moderkakan ligger. Om den ligger lite åt sidan och inte rätt fram på magen så känner man visst tidigare. Min låg rätt fram så jag kände inte förrän ganska sent.

• Snart så....

Hmmm då kommer jag inte kunna känna Kick´n på länge :( Myom+moderkaka ivägen hmmm

• Lapinette

Mindre - helt rätt Merde! är som lycka till fast utan att säga lycka till som för otur med sig. Som att man kickar baken på folk som ska göra någon prestation.

Ska kolla i butiken idag efter Proviva idag. Tack för tipset! Börjar bli tröttsamt att gå omkring och lukta..nja, vad ska man säga...otrevligt!

• Lapinette

För oss okunniga som ännu ej har blivit med barn. Var ligger BB Stockholm och vad är så speciellt med det stället?

• Bröllopstokiig

www.bbstockholm.nu

det ligger i Danderyd det med, men det är ett mer lyxigt BB och interiören är vacker och hemtrevlig...

• viktualia

BrudSommar2006 - baaaaa nu blir jag så där trött igen... det var det där med stora storlekar på kläder, högt BMI och annat... *läbbigt* ...jag är ju med i klubben...

• Lapinette

Ahhh, Danderyd har jag hört talas om och har vänner som har fött där. Ska kolla upp detta. Ska man ställa sig i kö? Hmmm...ska kanske se till att bli gravid först.

• Lapinette

Samma sak med dagis...vi har ett i huset där vi bor men det är jättelång kö-tid dit. Kanske ska skriva in oss där också.

Svar på tråden När märker man av det?