• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Idag är jag inte såå nere över tanten, eftersom jag har vetat hela veckan att hon är på väg. Suck!

Om en vecka kör vi hårt igen. :) Och mycket. Och länge. Och ofta.

Ropen ska skalla - spermier åt alla!!! :D

Eller till mig i alla fall...

• Lapinette

Ska nog också avgifta min mage som är superkonstig sen en vecka tillbaka. (VARNING, känsliga ska inte läsa detta!) Magen är rutten! Jag menar full med ruttna gaser och de tar aldrig slut. Sen har jag gått upp i vikt istället för ned efter semestern. Hade jag inte haft mens i förra veckan skulle jag alvarligt funderat på om jag är gravid men så är ju inte fallet. Hmmm...jag som ska äta glass i stora lass borde kanske låta bli för magens skull.

Mindre - tips inför tal är att förbereda sig noga. Jag har hållt en hel del tal på bröllop och de har varit väldigt olika beroende på personen som jag har hållt talet till. Har alltid letat efter ett tema (en röd tråd) och sedan suttit och skrivit och funderat rätt länge. Fast å andra sidan det är sån jag är, vill vara förberedd och kunna min sak. Andra gillar ju att vara spontana.

• BrudSommar2006

Mindre, hur går det med att boka tid för utredning? Tänkte du inte tjuvstarta innan maj?

• Lapinette

Har inget nytt på barnfronten att komma med....inväntar ÄL i nästa vecka.

• BrudSommar2006

Lapinette, hur är det, tänker ni fortfarande avvakta med att försöka få utredning? Jag vill ju att ni alla ska lyckas NU!!

• start september

Hej!

Här är det segt, är på jobbet eftersom jag klättrar på väggarna hemma. Jag väntar ju på ett beslut på måndag om vad som behöver göras med det jag har i mig. Jag har långa diskussioner med mig själv om att det vore bättre att blöda ut det av sig själv, men har ännu inte fått gehör för detta. Jag testade ju till och med skidåkning (inklusive vurpa) och afterski förra helgen så det verkar segt tycker jag.

• BrudSommar2006

September, jag förstår att det är jobbigt att gå och vänta, det här har ju pågått ett tag redan nu. Vi tänker på dig! Jag tycker fortfarande att det är tur att du inte blivit sjuk i alla fall. Hoppas verkligen för din skull att det här reder ut sig efter helgen nu så att du inte behöver gå och vänta längre.

• Liten med Mindre

Lapinette - tack för tips. Det blir ett kort tal, och jag har funderat över innehållet länge. Men inte satt det på pränt förrän idag. Tar med lite rekvisita också.

Jag har faktiskt aldrig kännt för att hålla tal innan, men nu kändes det som att detta vill jag verkligen säga. :) Bäst att passa på.

Tänkte öva i bilen (2,5 timmar), så att jag slipper läsa innantill. Får försöka komma ihåg alla mina röstövningar innan också. Så att jag inte rosslar för mycket.

Brudsommar - jag har en gyntid hos gynekologerna i GamlaStan 12 mars, precis i ÄL. Tänker inte vänta till maj. Kanske kan det sporra mannen också.

Lapinette - min mage har ju också varit extra kass under våren. Tröttnade när den inte blev bättre av nyttig mat. Tyckte bulken funkade bra förra veckan, men inte denna. kanske blev det för mycket sött i helgen. :?

• _koko_

mindre - jag har blivit bättre i magen sedan jag slutade med vete och komjölk, dvs jag rapar inte längre heeela tiden som förut.

Däremot får jag fortfarande lite magknip ibland när jag äter, och tarmarna har inte kammat till sig ännu.

Så det är nog inte hela sanningen för mig. Risken är väl att det är IBS, vilket inte känns så upplyftande. Tänkte ta upp det med doktorn nästa fredag när jag ska ta spruta 4.

FruLlan - darling, du har varit alldeles för tyst på sistone, hur är det?

• _koko_

september - fyyy vad jobbigt att behöva gå och vänta sådär!! Lider med dig.

Svar på tråden När märker man av det?