• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Aha - jobb med flow. Det var ett tag sen.

Japp, mensen är knäpp och elak. Förmodligen börjar det rinna när jag instruerar ikväll, eftersom jag tänker skippa plugg ifall det inte rinner innan. Tur att jag fortfarande har ett par cykelbyxor med "blöja" (stoppning), som är med idag. Pinsamt om det blir rött på scen. :(

Brudsommar - spara jackan i famnen och lägg över magen. Varmt men säkert skyddande lite grann.

Muggles - visserligen fick jag industripannkakor idag, men det var rätt gott med sylt och grädde ändå. :) Blev lite plågsamt mätt bara. Ovän med magen i allmänhet.

Nu får jag snaaart dra mig till jobbet med lite ös i. Skönt att dra tidigt. :D

• sweetstreet

FruLLis,

Hoppas du kommit över värsta oron med NUPP och KUBB.
    Jag läste det igår men glömde totalt bort att kommentera det. Ibland blir det så när jag läser ikapp eftersom jag ibland läser ikapp i "omgångar".

Jag förstår din oro. Tror att det är så otroligt lätt att oroa sig alldeles för mycket, tyvärr. Men det enda råd jag kan ge är att du verkligen funderar över exakt VAD det är som gör att du känner en sådan oro. Jag vet, du tycker inte att siffrorna är tillräckligt övertygande, men fundera igen och diskutera detta med din man och med någon erfaren BM eller läkare som har koll på det här med NUPP/KUBB-siffror och statistik. OM du sedan fortfarande ändå känner oro så tycker jag definitivt att du ska fundera över ytterligare tester.

Jag vet dock att det finns andra testeer man kan göra än fostervattensprov om man nu är orolig för MF risken.
    Två av mina bästa vänner fick ju barn med Downs och när de väntade sitt andra barn ville de naturligtvis kolla så att inte det också hade en kromosomskada. Men de tyckte att fostervattensprov gjordes så sent i graviditeten att det inte kändes ultimat för dem eftersom de helst ville veta så tidigt som möjligt. En ev abort vill man ju alltid utföra så tidigt som möjligt. Och de gjorde därför ett annat test där jag tror man tog en biopsi av moderkakan och kollade kromosomerna på det sättet. Det kan man tydligen göra tidigare i graviditeten och jag tror även att MF risken är ngt lägre (men detta vet jag inte säkert) eftersom man ju inte gör hål i fosterhinnan. Det är väl detta som gör att man ev kan få MF med just fostervattensprov? Alltså om hålet inte läker ihop igen som det ska?

Jaja, om du undrar över andra typer av tester kan du säkert få veta mer av BM!
    Ville bara säga att det finns andra tester än just fostervattensprov, men som sagt jag har inte full koll på skillnaderna mellan dem.

Hoppas iallafall att du inte är så orolig längre!

Ibland tror jag verkligen att mer kunskap och fler tester kan ha motsatt effekt. Man får plötsligt en massa info man inte hade tidigare och då kan man gå runt och noja över den. Men ahde man inte vetat så hade man ju inte kunnat noja?! ;)

• Liten med Mindre

X-tra bra om du hade skoj Sweet!

Trevlig kväll. Nu släpar jag iväg tanten på ett cykelpass. Ska köra skiten ur henne alldeles :[ så att hon rinner iväg och försvinner. Alternativet bara försvinner går också bra - men det är lite sent nu efter allt dropp.

Tjing!

• sweetstreet

Mindre,

har magen inte blivit bättre nu när du "gymmar" den?????

• sweetstreet

Japp cykla bort tantskrället bara!!!!!!

*hejar på Mindre med cheerleader-takter*

• sweetstreet

Nä, nu msåte jag verklgien jobba!!! Puhmåste bli färdig med mitt jädrans seminarium idag. BLÄÄÄ!!!! :(

Kanske tittar jag in lite senare när jag måste pausa lite...

• start september

Brudsommar, tyvärr fick jag besked om att räkna med att det ska ta ett antal veckor innan jag kan förvänta mig att kroppen ska vara sig själv.

Vi åker om en månad till Malaysia på semester, jag är nu mest rädd för att ska bli nåt vaj med det, typ att hromonerna ligger kvar så att jag inte vågar åka, infektionsrisk om jag blöder etc. Sen vill vi såklart göra semesterbevis också...

• Bröllopstokiig

Suttit i möten och sen avtackningar (men man har moffat i sig tårta pga det)....

Brudsommar: Jag är verkligen inte stor, men jag märker skillnad själv och tror att det kan vara skönt med mammabyxor snart. Jag upplever att jag är större på kvällen faktiskt.

Nu ska jag fixa pass!
    Hörs i morgon!

• Snart så....

Cicci, hahhaha jag är väldigt stor på kvällen, magen bara sväller då

Har bra

Svar på tråden När märker man av det?