Hej vänner,
förlåt mitt halva inlägg förut idag, fick lite bråttom från kontoret när gyn ringde upp mig med provsvar. Jag har sedan varit på SÖS och blivit noga examinerad eftersom HCG inte sjunker. Jag har troligen ett litet utomkvedsskap(X,) men inget syns på VUL, vilket är bra eftersom det då kan vara farligt. Imorgon ska gyn bestämma om jag ska få en spruta med cellgifter för att få stopp på det. I bästa fall har HCG gått ner lite idag, då ska kroppen få sköta det själv.
Jag slipper troligen operation eftersom jag inte har akut ont och det är så litet att det inte syns på VUL. Känns skönt i coh för sig, men cellgiftsspruta känns så där. I vilket fall som helst så ska jag till SÖS och lämna prov minst varannan dag i 10 dagar så jag har en hög remisser med mig hem.
Cellgifterna är engångs och lagras inte i kroppen så man ska kunna bli gravid så fort kroppen fixar det utan att det ska vara farligt.
De kändes proffsiga på SÖS iallfall tycker jag, skönt efter att det lokala närsjukhuset var lite taffliga med provsvar som låg över helgen och så.
Appropå dagens diskussion om att vilja ha fakta och bli stressad för att inget är säkert - de är nog oundvikligt. Men ett litet bidrag har jag: Eftersom bara 1% av graviditeterna blir X så har jag och mitt X blockat allla nuvarande och framtida trådisar från just det rent statistikt, eller hur
Nu ska jag sova lite, tittar in senare för att se om någon har något kul att berätta!