• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Jaja, just nu är det eeeeeevigheter till min nästa ÄL så det lär dröja ett tag innan jag vill börja sörpla i mig Robitussin. Det är inte så gott....

Hoppas kunna njuta av lite drinkar och annat smått och gott istället.
    Tror jag har gett upp det där att inte dricka alkohol fram till ÄL. Då får jag ju typ aldrig dricka efgtersom min längsta tid är mellan mens och ÄL... :(
    Och eftersom jag ju aldrig blir på smällen så innebär det ju nästan ett liv som totalnukter och det vet jag inte om jag klarar av!!! :o Alkis JAG, närå.... inte alls....har full obs!!! ordvalet hehe!!) koll!!! :? ;) :D :D

• _koko_

Jag skickar fler paket med bisolvon (när fyller din man år?? :D), men det går ju fortare om du kan köpa det själv. :)

• Liten med Mindre

Nu har min hjärna fått nog. Är bara stirrig. Dags att gå iväg och möta Döden i grytan. :) Eller snarare tjejerna kanske.

Lovar att dricka lite vin för er som inte kan. :D Kanske dövar det även mensmolandet i magen, som dessutom strålar ner i benet. Irriterande.

• sweetstreet

Hahahaha Koko!!!
    Hoppas dock innerligt att jag kommer bli gravid innan min man fyller år. För han är ett "novemberbarn".... ;)

• sweetstreet

Mindre!!!! Hoppas du får en riktigt bra kväll trots mensmol.

• sweetstreet

Lite vin är bra för och mot det mesta! :D Så ta gärna ett glas x-tra du!!!!! :)

• start september

Hej vänner,

förlåt mitt halva inlägg förut idag, fick lite bråttom från kontoret när gyn ringde upp mig med provsvar. Jag har sedan varit på SÖS och blivit noga examinerad eftersom HCG inte sjunker. Jag har troligen ett litet utomkvedsskap(X,) men inget syns på VUL, vilket är bra eftersom det då kan vara farligt. Imorgon ska gyn bestämma om jag ska få en spruta med cellgifter för att få stopp på det. I bästa fall har HCG gått ner lite idag, då ska kroppen få sköta det själv.

Jag slipper troligen operation eftersom jag inte har akut ont och det är så litet att det inte syns på VUL. Känns skönt i coh för sig, men cellgiftsspruta känns så där. I vilket fall som helst så ska jag till SÖS och lämna prov minst varannan dag i 10 dagar så jag har en hög remisser med mig hem.

Cellgifterna är engångs och lagras inte i kroppen så man ska kunna bli gravid så fort kroppen fixar det utan att det ska vara farligt.

De kändes proffsiga på SÖS iallfall tycker jag, skönt efter att det lokala närsjukhuset var lite taffliga med provsvar som låg över helgen och så.

Appropå dagens diskussion om att vilja ha fakta och bli stressad för att inget är säkert - de är nog oundvikligt. Men ett litet bidrag har jag: Eftersom bara 1% av graviditeterna blir X så har jag och mitt X blockat allla nuvarande och framtida trådisar från just det rent statistikt, eller hur

Nu ska jag sova lite, tittar in senare för att se om någon har något kul att berätta!

• start september

Eftersom jag och min chef skulle jobba ihop hela dagen idag var jag tvungen att säga hur det var fatt när jag åkte. Sådär kul, men han är en hyfsat nära vän så det var ok, men lite skumt.

• sweetstreet

September,

låter som om du får bra "vård" nu vilket är bra! Jättebra att de är proffsiga och att du känner att du kan lita på personalen på SÖS.

JAg förstår att du berättade för chefen. Gissar att det även var tvunget eftersom du ju ska till SÖS rätt mycket framöver och kanske då måste gå från jobbet???
    Kram till dig!

Svar på tråden När märker man av det?