• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

har jag skrämt bort alla med min psykiskt skadade personlighet och mitt nojjande

• Lapinette

Absolut! Vi är nu dödsförskräckta !!! Nej, mig har du inte skrämt även om jag till hör kokos ideologi. Jag tror på allt och alla till motsattsen har bevisats. Min man däremot ifrågasätter allt.

• Liten med Mindre

FruLlan - jag lovar att väga upp gravidlyckan med lite barnlöshet på söndag.

Hoppas att du kommer på fötter tills dess. Jag vill ju höra om lejon, elefanter och jättesköldpaddor! Hoppas...

• Liten med Mindre

Åh, måste bara få yra lite lycka över min lunch. De gör så sagolikt goda vårrullar på den vietnamesiska restaurangen. :)

*slickar mig om munnen ett par varv till*

• Snart så....

min nässpray är slut på jobbet *suck* har haft svårt att andas hela dagen

Jag är nog mer som koko hur jag lever. Skulle jag älta allt som händer i livet skulle jag nog snabbt gå in väggen. Visst vissa saker kan jag kolla upp mer och lägga mer tanke på tex mitt myom.

• Snart så....

Frullan, när får du svar på testerna?

• Snart så....

till äcklelklubben
    Jag har tur att få flytningar/aladåber som kommer mest när jag går på toaletten

• Drömma

Tjuvkikade in lite och upptäckte Nupp-diskussionerna... Vi har verkligen vänt och vridit på det där - så himla svårt, först var jag säker på att jag ville göra det iom att tekniken finns och skulle jag med 100% säkerhet veta att jag bar på ett DS barn skulle jag välja bort det... (känns så hemskt men det är så det känns). Men sen så resonerar vi så att det bara är ca 90% säkert och folk med bra resultat har ändå fött DS-barna och även tvärt om... Och även om man skulle ha hög risk, låt säga 1/100 och man väljer att gå vidare så är de ju ändå 0.5-1% MF risk med FVP... Som sagt så himla svårt. Sen finns det ju massor av hemska andra "avvikelser" som man inte ser med NUPP. Till och från oroar jag mig massor (förstår Frullan till 100%), men jag tröstar mig med att det OFTAST faktiskt går bra. Tror inte vi kommer göra Nupp, är inte helt säker och nu är det bara ett par v. till som det går. Kan man boka privat på Karolinska?

• Storasystern

Tunga diskussioner i tråden! Jag ska minnas dem om/när jag blir gravid, men har inte så mycket att bidra med! :(

Jag BIMar nästa helg, men eftersom jag har levt i celibat "rätt" vecka, så räknar jag inte med något annat än tantbesök som vanligt.

Frejis - så himla trist med tanten. Det verkade ju så lovande! När får du komma på IVFundersökning?

Koko - hur lång tid dröjde det innan din man fick kallelse från Huddinge? Vi har fortfarande inte fått någon... :(

• nu är jag fruL

Tack drömma känns skönt att nån kan förstå ens paranoia/oro

Snartis: har ingen aning om när vi får svaren. det beror på när blodprovet blir klart. MEN det känns inte som om det spelar någon roll. Resultate är ju ändå bara 90%...

Har faktiskt tagiot min tillflykt till FL det finns en hel del info där.
    Faktiskt även resultat om hur det verkligen gick. Och skrämmande nog har flera förr barn med DS då de haft nackspalter runt 1mm och super värden på NUPP. Snncka om falska förhoppningar...

Svar på tråden När märker man av det?