• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Frejis

Lapinette - blev det en liten gubbe i stället för en siffra? Det ska iaf vara 38, trettioåtta :) har faktiskt ingen aning hur de räknar, bäst att ringa och fråga. Fattar inte varför din gyn vill att ni ska vänta ett år - det kostar ju ingenting att stå i kö medan man håller på att tillverka barn.

• Frejis

Frullan - med en stark dos av ibuprofen känns det mycket bättre än tidigare :) sådana psm symptom som jag hade vill jag inte ha. Blä...

Skulle gärna vilja se fler som du som vågar vara besvärliga och ifrågasättande. Superbra! Förmodligen går denna "puckade" egenskap i arv och du måste ha fått den från dina föräldrar. Boris är med andra ord i säkra händer :)

• viktualia

fruLlis - det handlar nog om ditt sätt att vara. Ett behov av att få vetskap om saker och ting, där din naturvetenskapliga läggning och bakgrund gör att du har ett hum om vad som går att ta reda på och vad som inte går.

Själv kan jag grubbla på samma sätt som du, fast det är sällan alla de tankarna får ord och jag skriver eller säger något om det. Jag vet inte HUR många gånger jag tex "pappersmuffat" efter mensen fast jag vet att p-pillrena tagits i ordning och har skyddat mig de senaste sju åren.

Det handlar väl om tillit på något sätt, vad litar jag på och vad jag inte riktigt kan tro på förrän jag är överbevisad. Sen beror det ju på hur dåligt man mår av olika saker, jag känner än så länge sällan att bristen på tillit är något större problem. Men jag är övertygad om att det kommer bli klart värre den dagen vi startar bebisfabrik......

• nu är jag fruL

hejsan vickis puss på dig

• viktualia

FruLlis - välkommen-hem -puss!

Dö inte *asgarv* men vi ska titta på hus i hålan. Har tröttnat på lgh:n.

Men jag har INTE gett upp jakten på fast jobb eller tanken på att lämna hålan. Lugn bara lugn!

• _koko_

Frejis - ah, jag visste väl att galningarna på FL är just galningar. :D
    Förhoppningsvis behöver varken ni eller vi ta reda på hur lång väntetiden är...
    Och Lapinette - instämmer, tycker ni ska kräva köplats NU!

FruLlan - För mig är det en självbevarelsedrift att acceptera saker och inte grubbla så mycket. Skulle jag inte göra det skulle jag ligga sömnlös med magsår och konstant huvudvärk. Det har inte varit lätt att komma dit och jag får bakslag allt som oftast, men jag jobbar på det. :) Därmed inte sagt att det skulle passa dig, men för mig är det en förutsättning för att kunna leva ett hyfsat normalt liv.

Dina tankar har fått mig att fundera på om jag över huvud taget vill göra nupp/kub - om det ändå är så osäkert är det kanske bättre för mig att inte veta alls. :)

• _koko_

(shit, kom precis på diskussionen vi hade tidigare om att mitt sätt att leva inte var särskilt sunt, och här presenterar jag det igen, hahahahahaha...)

• Liten med Mindre

Lapinette - jag tycker faktiskt också att ni ska dra igång en utredning. På alla ställen jag läst står det "vänta ett år, eller 6 månader om ni är över 35 år".

Strunta i vad läkaren sa på ditt förra gynbesök. Det finns ju andra att gå till om han/hon inte vill hjälpa till.

Om jag får tycka...

• Frejis

Koko - ha ha, undrar varför jag just nu fick lust att fråga KS hur lång kötiden är ;) ska inte göra det nu, men den frågan kommer att dyka upp så fort jag kommer i kontakt med dem igen. Jag är också en sådan som måste veta fakta för att kunna hantera dem. Sedan får man ta det som det kommer.
    Och 7/3 närmar sig med stormsteg. Spännande :)

• Liten med Mindre

Frejis - mat och vin efter nästa träning+bad. Toppen! Fast då får jag nog ta i lite mer och och inte bara mesträna. :)

Svar på tråden När märker man av det?