• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Frejis

En sak är klar: jag kommer inte att stå för nästa plus i tråden. Testade med en billig teststicka (CB verkar inte finnas i det här landet, morr) och fick ett fett MINUS.

Maken började dock undra varför jag testade överhuvudtaget eftersom det minsann var för tidigt och man inte får testa nu utan efter flera dagar, osv. *fniss* det verkar iaf att han har läst på en hel del.

Mugglan - det här med NUPP är ju ganska komplicerat, men intressant. Svårt ibland att tänka mig att tekniken har utvecklats så mycket under den senaste tiden.

Mindre - din droppelidropp är lika komplicerat som min konstiga mens. Det är kanske rr som har triggat igång alla märkliga och långvariga symptom eller så var det något på g. *kliar mig i pannan* Får ta en diskussion med JÅ om ett par veckor

• Frejis

Nenne - jag tror att tanten med poncho definitivt har långt, krulligt och okammat hår.

• mugglesfan

Fasen Frejis, vad skumt! Tråkigt med minus
    Det är ju precis som Page. Jag fattar ingenting. Att mensen är sen är ju det tydligaste grav-tecknet av alla. Hmmm...?

• Frejis

Muggles - håller med. Undrar hur det går för Page, om tanten har hittat henne. För min egen del är det bäst att hon kommer nu eftersom det inte är kul att ha ont i magen och äggstockarna och må illa emellanåt. Ivrigt pappersmuffande har dock inte framkallat någonting rött *ha ha, har kanske inte varit intensivt nog*

• Izzie

Välkommen tillbaks till vintersverigen, FruLan! Låter som du haft det underbart!

Åhh vad jag längtar till våren nu! Är så trött på snö, blask och kyla. Jag avskyr verkligen den här tiden på året!

Försöker pigga upp mig med en kommande ÄL-helg iallafall. Har nog ÄL torsdag el fredag. Den här gången har jag inte ätit någonting, ingen bisolvon el rosenrot.
    Jag hoppas verkligen denna gången (men det gör jag i och för sig alla gånger..)

Page & Frejis - ni vet ju vad som gäller - It aint over until the red lady sings! Håller tummarna!

kram kram

• mugglesfan

Men jag fattar verkligen inte Frejis, det låter fortfarande som värsta symptomen. Kan du vara en låghormonare tro? Ja ja, vi får väl se de närmsta dagarna...

Fö håller jag med föregående talare...

• sweetstreet

Å nääääääe Frejis!!!!! jag som verkligen hoppades och trodde det var ngt på gång!!!!!

Men så länge tanten inte kommer så är det juj helt klart något som inte är normalt. Om hon inte kommer på ett par dagar kanske du borde testa igen??

• sweetstreet

Moppy!!

Tack för tipset angeående ÄLande och långa cykler!!! :)
    Jag ska kolla upp detta sedan när jag ska till gyn.

Kanske är det ngt skumt, men när jag var hos läkaren förra veckan så sa hon att hon inte trodde det var ngt eftersom jag har så väldigt "jämna" cykler som likosm går som klockan. Men hon sa att vi ev ska ta hormontester 8gissar att det är blodprov) senare för att kolla, men hon ville vänta in mannens "simprov" först för att se att de var ok.
    Så det blir nog inte förrän i mitten- slutet av mars någongång som det kan bli av. Om simmarna är ok vill säga. Annars kanske man mer riktar in sig på dem?

• nu är jag fruL

Hejsan
    Hmmmmm är mycket konfunderad. Jag har precis suttit och läst om kvinnor under 30 som gjort NUPP med mycket bra resultat och nackspalter runt 1mm MEN som fött barn med downs syndrom. Flera kvinnor varnade för den falska positiva bild som testet kan ge...

Hmmm shit varför läste jag allt det där? Nu är jag jätte orolig och har mer eller mindre bestämt mig för att göra fostervattenprov. Tydligen finns det en sån stor felprocent i NUPP och KUB att jag inte vet om man vågar lita på svaret. det känns att OM man nu ska testa överhuvudtaget så måste man ta det enda säkra testet som ju faktiskt är fostervattenprov. OM man litar på NUPP som är osäkert och sen föder barn med ds så kommer i allfall JAG att gräma mig över att jag valde ett osäkert prov och inte det säkra.

Hänger ni med? Jag har försökt läsa på som sjutton om NUPP men ingenstans så hittar jag 2,5mm som mugglan skriver om. Min läkare sa att m,an inte direkt kan ge siffror (eller att det snarare var oseriöst att göra det) för det beror på fostrets ålder, längd osv.

Vilken djungel det här är.
    Innan NUPP var jag inte orolig alls MEN så fort jag gjort det så fick jag direkt känslan av att det ÄR en soäker metod som det kan vara farligt att lita på. Hmmm vilken himla omständig människa jag är. Varför kunde jag inte tänkt så härinnan? Varför är jag så knasig?

• Liten med Mindre

Vad trist med minus Frejis. :( Bara att vänta och se som hjälper gissar jag. Kan ju vara låga hormoner, eller störd rosenrotcykel.

Ni med "konstig" ÄL har väl inte missat senaste forskningen:
    www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=622841

"Tyvärr" har jag ju väldigt regelbunden ÄL som det tycks (och inte fungar det för det). Fast då äter jag förstås redan stora mängder fet glass. :D

Svar på tråden När märker man av det?