• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

Mindre, hur går det med droppandet? lika?

• mugglesfan

Mindre: tränar du lika mkt fortfarande? Mitt godissug har ökat drastiskt sedan jag drog ner på träningstakten lite. Jag drog i handbromsen i söndags och har inte ätit en bit sedan dess. Vill inte bli tjock...

• Snart så....

Muggles, men du kommer gå upp i vikt det går ju inte att komma ifrån....

• Liten med Mindre

Nja, tränade inte igår. Utan åt chokladmuffins som maken bakade när jag kom från frisören. Och helger är ju helger... och så är jag så chokladsugen. Måste vara kommande mensens fel. (Muffar fortfarande rosa-rött med enstaka dropp.)

Men förra veckan tränade jag massor. Kanske låg kroppen på minus sen dess och ville ha snabb energi? :?

Sen är min teori, att när nu tarmarna börjar gympa igång, och gasen försvinner, så är ju magen jätteuttänjd från innan - så därför blev jag vansinnigt hungrig och sugen förra veckan. Borde ju hålla igen nu så att det inte blir permanent. Men sånt är ju så svårt under mensveckan.

Det blir lite dåligt med träning i veckan. Tänkte skaffa lite plustimmar att ta av när jag ska till Linköping på fest på fredag (disputation - något om "drug delivery" och äggstockscancer, förstod knappt titeln fast jag är biolog). Missar väl tyvärr framläggningen, så jag kan inte rapportera. Bara fest för oss. :D

• mugglesfan

Snartis: jovisst kommer jag att gå upp. Men med tjock menar jag en massa onödigt fett. Och det kommer ju bli en massa onödigt fett om jag fortsätter äta en massa godis och inte kan träna på samma sätt. Att jag kommer att gå upp har jag inte problem med, sålänge det är "normal" graviditetsuppgång med vätskor och moderkakor och bebben och så...

• Snart så....

aha...jag gick upp massor i början men det var ju för jag mådde illa. Nu har jag inte gått upp någon mer *tur*
    Jag har inget speciellt godissug utan mer för mat och frukt.

• Snart så....

Får gå ner massor efter förlossningen, men då har jag ett bröllop som motivation :D

• Bröllopstokiig

Min kompis gick upp 5 kilo fram till vecka 8! Nu är hon i vecka 30 och har gått upp 22 kg totalt. Allt sånt här är induviduellt och jag tror marioteten går ner det inom 2 månader efter förlossnngen, ammningen tar oftast mycket på kroppen.

• mugglesfan

Jag fattar inte hur man ska hinna gå ner efter förlossningen bara - hur ska man hinna träna då?? Fast amningen hjälper väl till viss del. Jag försöker hålla viktuppgången på en rimlig nivå från början. Men det är nog lättare för mig för jag har ju inte mått illa. Jag har förstått att det enda som hjälper då är att äta, så jag kan förstå dem som har mått illa, att de gått upp.

• mugglesfan

Gud, vad jag är nyfiken på Frejis resultat. Tänk om hon plussar! Efter 2 år... Vilken känsla!

Svar på tråden När märker man av det?