• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Thailands brud

Hej tjejer!

Vill ha lite tips på bra privata gyn läkare i skåne....vill få ett andra utlåtande kring min situation.

Vet ni några?

• mugglesfan

Kan tilläggas att den syns väldigt tydligt på UL som ett "rör" som går från nacken el där huvudet börjar neråt längs ryggraden. För att mäta den ordentligt så vill BM ha fostret med nacken rak, inte böjd. Och ofta kryper de som jäklarna ihop el kurar med ryggen. Jag fick också hoppa och skutta för att få vårt knyte att röra på sig så att hon kunde mäta.

• nenne78

*upplyst och tacksam* herregud, jag kommer att kicka ass när jag blir gravid och svänga mig med konstiga ord redan v 5.

• mugglesfan

Thailandsbrud: tyvärr inte Vet inte om här finns så många från Skåne. Kanske några smygläsare?

• Snart så....

hahahha ja du Nenne, räcker inte kärring, aladåb, BIM mm :D :D

Kick´n var snäll så Bm kunde mäta på en gång EFTER att ha bråkat med tarmar och myom

• Snart så....

Tjing tjong nu ska jag smita hem

Kram på er

• Frejis

Både mens och ÄL kommer som en klocka, 14 respektive 28 dagar. Någon gång har den varit lite tidig, ett par gånger lite sen. Ingen dropp före mens heller.

Pappersmuffade nyligen utan resultat. Ska skaffa test ikväll (bara tanten inte kommer när man är på väg till apoteket, det vore ju typiskt).

• Liten med Mindre

FruL - du kanske lite elakt ska hoppas på att Pick'n vill ut tidigt - så att du får ta över Ciccis biljett. ;)

Angående dropp dropp så droppar jag alltid före mens, utom förra gången förstås. (Eller så var det droppet som kom 1 vecka för tidigt.)

Thailandsbrud - tyvärr är det ont om skånskor här inne. Vet att det var några här i första tråden, men de försvann. (Någon som pluggade i Lund eller nåt.)

• nenne78

Frejis
    lurpassar den jävlen på dig på väg till apoteket då smäller jag av. OOOh vad jag (och förmodligen alla härinne) unnar dig ett plus!!!!

• Liten med Mindre

Mycket spännande Frejis. Hoppas att hon inte luras bara.

Här börjar det nypa lite i magen, och med tanke på hur den har burit sig åt är det nog tur att jag motvilligt fyllt på förrådet med läckageskydd idag. Hade ju tänkt slippa köpa på 9 månader...

Fast å andra sidan låter det ju som om det är bra att ha lite sånt hemma även om det någon gång blir pluss.

Svar på tråden När märker man av det?