• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Japp, jag har funderat på att investera i trosskydd men har inte fått tummen ur än. Jag har också tänkt tanken att man slipper köpa mensgrejer ett bra tag, känns lite skumt. De har man ju levt med mer än halva livet

• _koko_

AM kommer inte hem förrän på söndag, så hon kunde inte, Storasystern vet jag inte?

Apropå lunch, jag har oatlypannkakor med mig idag. Jisses vad svåra de var att göra innan man fått in snitsen, men jag tyckte de blev goda! Fast jag är nog lite skadad i smaken redan, för sambon tyckte det smakade havregrynsgröt...

• BrudSommar2006

Muggles, ja nu gör man ju av med mycket mer sånt när man ska ha varje dag i hur många månader som helst som det verkar bli för mig, suck.

Snart så, typiskt nog så är vi ju borta på söndag, ska på födelsedagsfika, men jag såg att AM är med på listan fortfarande, skulle inte hon till fjällen?

• Bröllopstokiig

Försökte kolla Kung Carls brunch buffé men det står inte på nätet, jag vill försäkra mig om antingen pannkakor eller våfflor

• Moppy

September: vad jag förstår kan de inte se på VUL om det är X eller ej. Bara om det blivit akut, dvs äggstocken har svullnat eller det blivit blödningar där inne.

Jag tycker du ska be om tabletter ändå, de kanske inte kan se alla rester som ligger där inne och blöder och utsöndrar HCG...

• vårbrud2008

Någon som haft missfall och sedan försökt igen???
    Det jag undrar är: har ni väntat till mensen kommit tillbaka eller kört på direkt????
    Jag fick ett sent missfall och blöder fortfarande, men vill sen försöka direkt igen men vet inte om man måste vänta tills mensen kommit tillbaka.
    Detta blev väldigt snurrigt......:)

• Moppy

Vårbrud: jag vet inte om det är skillnad eftersom ditt MF var så sent, men enligt min gyn är det bara att köra på som vanligt när blödningen slutar. Om kroppen är redo, kommer du bli med barn, annars inte. Däremot kanske det är bra rent psykiskt att vänta lite för att smälta det som hänt?

• vårbrud2008

Moppy
    Ska nog ringa min gyn och fråga.
    Tror inte att min blödning slutar än på någon vecka och sen tror jag vi väntar till april någon gång, men jag vill så gärna bli gravid igen och få en liten bebis, men tiden är kanske inte rätt????

• Moppy

Jag tycker absolut du ska ringa och fråga. Det kan ju vara skillnad när det är så sent. Tycker det låter sunt att vänta lite!

• start september

Stämmer Moppy, det är bara om det är mycket rester eller riktigt stort X som det syns på VUL.

När ditt HCG steg - sjönk det sen av sig själv eller var det först när du fick tabletterna?

Svar på tråden När märker man av det?