• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Frejis

Kan vi inte boka in en ny brunch snart * typ om ett par veckor från 4/3*? Jag kan inte heller vara med på söndag.

• Bröllopstokiig

Heeeej Frullan!

Underbart att du är hemma igen! Vi har pratat och undrat i tråden om dig och hur ni har haft det. Det låter ju underbart i allafall!

Kokos, din tokfia, har du dubbelbokat dig!
    Grrrr
    Men jag kan ju på lördag med, första lördagen på 4 veckor som jag inte har något planerat, så då kan jag ju lika gärna planera in något

japp, Mindre lämnar som vanligt bästa sammanfattade rapporterna!

Jag har berättat för min chef o det jävla puckot hade misstänkt det, men så här med facit i hand, så krävs det väl ingen Einstein för att förstå att jag är gravid, eftersom jag inte har druckit vin eller alkohol på ett tag... hmmm vi har ju en del representation och annat som inkluderar middag med vin på jobbet, så kanske inte så konstigt. Sen att stor-rökaren Cicci helt slutar röka i samma veva... hmmmmm ja ja what ever...

Pick'n sparkar som fan, nu är han i full gång här - mitt på dagen för ovanlighetens skulle, annars brukar han sätta igång som bäst när jag ska lägga mig.

Första järntabletten inmundigades i går. Nu är jag livrädd för att skita... tänk om man blir helt förstoppad och att det ska vara problem med det där. Måste köpa kartinplommn idag

Magen är liten enligt kollegor och BM; hon kunde inte ens mäta den igår... men jag tycker själv att den vuxit jätte mycket. Men som Mugglan säger, så varierar väl storleken lite med tid på dygn och matintag etc...

FREJIS: wiiiieeeeeee det här är ju såååå spännande, skulle inte förvåna mig om du har lyckats denna gången!
    Visst åt du bisolvon etc?
    massa kramar till dig over there.... i Litauen!

• BrudSommar2006

God morgon! Har precis varit på amningsinformation så jag kom precis till jobbet nyss. Det var jättetrevligt faktiskt, vi var många tjejer där som satt och pratade men jag tycker nog egentligen att det kunde varit nyttigt för mannen att höra också men det var ingen som hade med sig sin andra hälft.

I går kväll var vi och shoppade loss på Babyland, det var jättekul!

• _koko_

frejis - vågar fortfarande inte säga något. :)

mindre - typiskt.

• BrudSommar2006

Förresten stackars vårbrud och nyss var det ju Thailands brud. Nu är vi väl uppe i de senaste fyra plussen som inte stannat kvar. Tråkigt, tråkigt i tråden...

Tur att FruL är tillbaka och underhåller oss!

Förresten Mindre, ska komma ihåg toalettipset ifall att det blir kris på Circus i morgon kväll!

• BrudSommar2006

Cicci, jag har hittat en variant på apoteket som jag tror heter Hemofer (fast säker är jag inte) och som ska vara extra skonsam mot magen. Jag har i alla fall inte haft några problem sedan jag började med dem.

• Moppy

Ett litet smyginhopp från Moppy (som försöker tänka på annat och hålla sig borta men som måste lägga sig i och ge lite info):

Start September: jag hade precis så vid mitt förra MF/MA, mitt HCG gick upp lite istället för ner (men inte upp så mycket att det var normalt). Jag fick då tabletter (Cytotec) för att få ut allt, det var supersmidigt, be om det DIREKT! Det fungerar som en ordentligt mens och sedan är du igång i cykeln igen. Mycket skonsammare än en skrapning. Du ska inte gå runt med rester inne i dig, det är inte bra och du tappar bara tid.

Sweet - jag är ju nu inne i min utredning och min gynekolog säger att har man länge mellan mens och ÄL (jag har också typ 18 dagar eller mer) så har man ofta en svag ägglossning och kan behöva hormonhjälp (Pergotime) för att ge den en liten skjuts. Så ett tips är att prata med din gyn om detta när du nu börjar din utredning.

Tjillevipp från den nya smygläsaren...

• BrudSommar2006

Moppy, har du fått ordning på cykeln igen i alla fall och går inte runt och testar plus fortfarande eller blöder eller något annat krångligt? Hur var det, ni har tagit paus i bebisverkstaden bara?

• BrudSommar2006

Jag har funderat på det här med amningsbh. Vad jag förstår så är det smidigt att ha med sig redan när man åker in på förlossningen och man lär ju behöva ett par stycken i alla fall. Hur blir det med storleken, det är så himla utplockat i alla affärer så jag har svårt att hitta precis rätt storlek. Nu hittade jag en i min storlek kvar på Babyland i Barkarby så jag tog den. Men, man har ju hört att brösten sväller på BB sedan, borde man införskaffa ett par olika kupstorlekar för säkerhets skull? De är ju inte billiga direkt. Eftersom det är så utplockat överallt och svårt att få tag på rätt storlek så känns det inte som att man kan skicka ut mannen till närmsta affär och inhandla heller om det skulle bli fel.

• Bröllopstokiig

Brudsommar: Fasen att jag inte visste det innan, nu har jag fått något som heter något på N...fax eller vad det var, det är 50 tabletter, så jag testar dessa först och funkar det inte så kanske jag kan testa de som du tar!

Förrästen ag konsert... Jag ska på Metallica den 12 juli (jag har BF 13 juli) om inte ungen tittat ut
    Så jag får väl vira in hela magen eller nåt.... jag vill så gärna gå!
    Biljetterna släpptes igår!

Svar på tråden När märker man av det?