• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • pirr!

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!

Ville bara gå in och säga hej, hinner ej mer än så, men jag läser regelbundet för att hålla koll på oss!

Inget nytt här i alla fall.. lång väntan på ÄL!

• BrudSommar2006

Cicci, vad ska det bli av detta!!! Sugen på gott till fikat ELLER spenat samtidigt! Vilket kön blir det då tro... Spenat förresten, blä.

• sweetstreet

Brudsommar
    en kompis till mjig gick på kosnert när hon var gravid (vet inte vilken månad men inte så tidigt utan snarare mitten-senare) och hon sa att hon inte alls tänkt på detta med höga ljud, men hon blev rätt påmind under konserten för barnet gillde det verkligen inte!!!!! Det blev värsta kalabaliken i magen. Så hon rekommenderade starkt att om man går på ngt sådant bör man verkligen försöka "ljudisolera" magen ordentligt innan! Typ vira tjocka tröjor runt magen eller annat som kan dämpa ljudet.

Tror att hon faktiskt lämnade konserten innan den var slut pga av att hennes lilla bebbe protesterade så mycket i magen. Men då hade hon ju inge mer än sin jacka virad kring magen eftersom hon itne tänkt på detta innan hon gick.

Så kasnke är det smart att ta med några extra tröjor eller så att ha runt magen???? :) Man sitter ju iallafall ner på Cirkus så det är ju lätt att försöka skydda sig på det viset. Svårare om man hade haft ståplatser.

• sweetstreet

Och ang dresscode så jobbar jag på en sådan arbetsplats där det finns otroligt "sluskiga" människor. Haha!!! :D Man har definitvt ingen press på sig beträffande kläder eller utseende. Rätt skönt oftast, men vissa borde verkligen åtminstone försöka lite grand! Särskilt vissa killar. Tänk ungefär "datanördar på film" eller så, ni vet slabbig t-shirt, hår som står åt alla håll, halvskitiga och slitna jeans och väldigt slitna gymaskor. Hu!!!!
    Men det gäller som tur var bara vissa. :)

• BrudSommar2006

Sweet, usch, jag blir lite nervös, jag har ju faktiskt lämnat en bröllopsfest eftersom jag tyckte att den lille blev missnöjd! Men det är väl som Mindre säger, vi får väl gå i pausen om den protesterar alltför mycket.

Ståplatser usch, det skulle jag aldrig orka nu. Vi får se till att vara där tidigt också så att man hinner stå i toalettkön innan!

• sweetstreet

Brudsommar,

jag tycker definitvt ni ska gå! Tycker inte du behöver känna dig nervös. Det är som sagt inte värre än att ni får lämna det hela ifall det visar sig att den bebben inte gillar volymen. Men det kan ju vara värt att ta med något extra isolerande som du kan vira runt magen! :) Haha kanske kommer u vandra runt som en Michelingumma på väg till Cirkus! :D

• sweetstreet

Mindre,

SKIIIIIT ifall tanten är på väg till dig med!!!!! :[

Jag blir så arg och frustrerad!!!!!!!

Förstår verkligen hur du känner. Ibland har jag verkligen seriöst funderat över att skaffa en så'n där "boxningsboll" som man kan slå på. Tror faktsikt det skulle kunna hjälpa i många situationer! :)

För ibland vill man bara slå hårt och länge!!!!!

Men håller med Nenne, du måste ha en otroligt snabb cykel!!! Det kan du iallafall vara glad för! Själv har jag en långsa så det dröjer ju jämt så förbenat länge när man ska invänta ÄLen efter det förhatliga tantbesöket!!!!! :( :[

• sweetstreet

Och om du känner för att kolla dig tycker jag du ska boka tid hos gyn!! Om inte annat känns det åtminstone som okm man har "lite mer koll" på saker och ting när man har gyntid inbokad. :)

• mugglesfan

Hej Sweetan, sent in som vanligt?

Jag ska strax iväg och träna, hoppas jag inte får för ont i ryggen efter. Vill verkligen fortsätta träna...

Jag hoppas fortfarande att det inte är en riktig tant hos Mindre. Annars verkar ju det här för hopplöst...?

• sweetstreet

Hej Muggles!!

Du får kanske ta det lite lugnare nu på träningspassen? Inte så mycket hopp-och-studs???

Nej just nu känns det rätt dystert på plus-fronten i vår tråd tycker jag. Hoppas ju på Page fortfarande eftersom tanten inte kommit sist hon var in och skrev. Och så håller jag självklart tummarna för Mindre också!!!!!! :)

Men som sagt, själv känner jag mig lite uppgiven just för tillfället. Hade ju en mycket avslappnad attityd nästan hela vägen, men sedan var det ju alla mina våtmarker som dök upp i brallan så då började man ju hoppas (= ytterst DUMT!!!). Men när nu tanten ändå kom som vanligt så känns det lite som om man iten vet vad man ska ta sig till egentligen. För att få det att funka menar jag!

Jaja, man ska väl inte ge upp, men just nu känns ett plus såååååå långt bort.... :(

Svar på tråden När märker man av det?