• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

BrudSommar: det där har jag funderat på hur man ska lösa när magen blir stor. Kan man spänna fast kudden runt magen? Kanske får du pröva en tunnare kudde så det inte blir för trångt för h*n därinne? När skulle du på ditt könsbestämnings-UL?

• Bröllopstokiig

Brudsommar: Jag fick lämna urinprov idag, det var den stickan jag menade. Det är 3 stycken saker på stickan, så jag antar att de kolla blodkroppar etc i och med detta.
    Sen stack de mig i fingret o kollade lite så där allmänt och skrev in allt i min journal. Bebisen kollade de hjärtljuden på i vecka 17 första gången på mig, nu är jag i vecka 21. Nästa gång jag ska dit är 27/3, då ska de lyssna igen och kolla magen.
    Hon kupade händerna och tog o kände överallt och sa att jag skulle börja använda gördel ( ) för att det var bra stöd för magen och de där trådarna som livmodern hänger i...

NU HAR JAG BERÄTTAT FÖR CHEFEN!!!!!!!!!!!!
    HJÄLP!
    Men han sa iaf grattis och att han misstänkt det, fan med! Men jag har nog pratat lite högt om det, så kanske därför, alltid ngn som inte kan hålla tyst.
    Hur som det känns skönt att ha fått det gjort, det var oundvikligt nu, så det underlättade...

Mindre: Ja det blir till att äta spenat, men inte med glass Jag kollade kylen i morse, det ligger härlig broccoli o väntar där till i kväll... he he he, kommer man släppa sådan goingar till skitar bara....

• nenne78

cicci!
    haha, jag hade hoppats på att han slog hakan i skrivbordet!

• Bröllopstokiig

Nenne: Jag hade med hoppats på det, att han skulle bli helt paff och inte sitta där o fånle... gubbjävel!

• nenne78

grrrrrrrrrr *simulerar stryptag på ciccis chef*

• BrudSommar2006

Cicci, aha, jag fick lämna urinprov vid inskrivningen bara och det var ju i typ vecka tio så det var så länge sedan så det kommer jag knappt ihåg!

Muggles, den tionde mars, nästa lördag, ska vi på könsbestämningen. Sedan kan man på allvar börja fundera på namn!!!

Vi har i alla fall korgen klar hemma, den är så söt! Jag går och klämmer och känner på de kläder vi skaffat redan också, vi letar byrå men har inte hittat någon än. Barnvagnen står ute hos mina föräldrar, vi ska hämta den så fort vi bytt bil, den borde komma om ett par veckor nu.

• Snart så....

Bläää vad mkt det blev på jobbet nu

Cicci, välkommen till klubben med magont :)
    Har det till och från hela tiden nu, värre om jag går mkt och om jag har högklackat.
    Hur lågt blodvärde hade du nu?

• BrudSommar2006

Muggles, att spänna fast kudden runt magen, det har jag inte tänkt på, ha, kan det vara nåt tro?!

• BrudSommar2006

Har någon koll på vad som räknas som ett normalt respektive lågt järnvärde?

• Bröllopstokiig

Jag frågade inte vad jag hade, men hon sa att det var lågt. Blodtrycket var 90/60 i af, inte så farligt men ganska lågt.
    Ja, nu Snartis får jag kanske äntligen vara med i klubben med lite krämpor Ha ha ha... precis som du säger, när jag går får jag skit ont, eller vänder mig i sängen osv... men jag har inte haft några problem innan, så det var väl inte så konstigt att det kom lite nu...

Brudsommar, jag lämnade urinprov när vi skrev in oss, men det skulle jag tydligen göra igen och även nästa gång. Men som Mugglan skrev, så gör väl alla BM olika och säger olika, det har vi ju märkt förr.

Jag och maken köpte 2 bodys i helgen. Helvita med lång ärm och knäppning överallt Skit söta! Så nu har vi inhandlat något litet till vår bebis med

Svar på tråden När märker man av det?