• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Snart så, steg det utan extra järntabletter?

• Snart så....

Japp, jag blödde ju runt julen och tror det var därför värdet var lågt första gången. har 146 annnars (icke gravid)
    Jag äter bara Mitt Val kvinna samt leverpastej, broccoli mm

• mugglesfan

Nu har jag varit på lunch med Vänner - så vi hade en liten mini-göteborgsträff kan man säga - jättetrevligt!

Jo, blodsocker under 7 är helt normalt.

Cicci: jo jag håller med, gympaskor till kostym KAN se bra ut, men jag föreställde mig dig i ett par riktigt slitna. Det gick liksom inte ihop med dig...

• Storasystern

Hej på er!

Högklackat på jobbet?? DÅ skulle folk verkligen undra. Här är det Birken som gäller! :) Tur det för jag vill inte bli längre - gillar inte högklackat av den anledningen.

Mindre, jag funderar också på att operera ögonen. Har du kollat på något speciellt ställe?
    Snartis - var opererade du dig? Vad hade du för synfel?

Undrar hur det går för Page?! Det lät så väldigt plussitivt där! :)

Brudsommar - vi borde kanske inte haft 6 i helgen eftersom böjen dök upp i lördags, och risken för trillingar fortfarande finns, men efter påtvingat celibat en vecka orkade vi (jag) inte vänta. Läkaren sa uppehåll måndag till fredag, så det gjorde vi. Sen att böjen var sen... Tja, det blir som det blir! :)

• BrudSommar2006

Storasystern, helt rätt tänkt!!! Trillingar i tråden, det vore spännande!

Snart så, imponerande med så bra värden, det måste vara leverpastejen! Broccoli äter jag också men jag har ingen aning om vad mitt värde är som icke gravid.

• Snart så....

Syster, jag gick hos Globen Ögonklinik. De var oerhört proffsiga och kände mig aldrig nervös eller så.
    Jag gjorde med LASIK och ena ögat gick väldigt bra men andra så fastnade inte hornhinnan helt så då fick jag som en plåsterlins. Denna togs bort nästa dags så var allt bra.
    Op på morgonen och på kvällen kunde jag läsa på tvn utan problem :)
    Under 5 dagar efter op så är det 2 olika droppar som ska användas slaviskt mellan vissa klockslag. Fick även en nessecär med massa saker, droppar, kompresser, solglasögon, nattskydd mm

Jag var närsynt+astigmatiker så de justerade båda felen samtidigt och idag har jag bra syn :)

• Storasystern

Snart så, det låter ju bra! Jag är också närsynt och astigmatisk!! Vad kostar det? *fattig doktorand skramlar med småmynten*

• Snart så....

12000:-/öga

som jag skrev tidigare så har jag rabattcheck på 1000:- :)

Jag räknade ut att denna kostnad skulle återbetala sig på kort tid. Linser med vätskor, synkoller, glasögon kostar en hel del. (extra dyra liner för min del pga ögats form)

• Storasystern

Hu, Snartis - det kostar att ligga på topp! ;) Men man får inte göra det om man är gravid? (ingen risk än... ;) )
    Kanske ska passa på att boka in en operation på en gång...

• BrudSommar2006

Vi fick precis gratisbiljetter till Rhapsody in Rock på Circus på torsdagkväll, hoppas att den lille inte blir arg på mig nu bara, tror ju som sagt inte att den gillar hög musik. Nu har det till och med börjat fara runt och slåss när jag duschar på kvällen, det för väl oväsen det med antar jag. Vi får väl ta taxi för jag kommer aldrig upp för backen!

Svar på tråden När märker man av det?